Rintojen kasvu

Hei,

raskaus vasta hiljakkoin ylittänyt puolivälin ja rinnat on kasvaneet jo aivan kamalasti. Aiemmin ennen raskautta kuppi oli 75B... nyt tuntuu, että 85D:kin tuntuu ahtaalle. Onko kohtalotovereita?

Jatkuukohan tää kasvu ja herranjestas mites sitten kun maito nousee, ahistaa jo valmiiksi. Nyt huomaan, että en todellakaan kaihoa isoja rintoja, nämähän ovat painavat ja ovat tiellä :O

Myös hyviä liivivinkkejä otetaa vastaan.

SuTi ja 24+2
 
Mulla ei ole vinkkejä antaa, mutta kohtalotoveri olen... Eli mulla kans oli 75B, ja niistäkin monet mallit oli suuria, mutta jo rv 10 mun oli pakko ostaa 75C:t! Tällä hetkellä rv11+3 ja kasvu tuntuu jatkuvan, parin viikon päästä pitää vissiin ostaa D:t... Mä olen kans miettiny tota, et miten sit ku maito nousee... Ja sit ku imetys loppuu niin eihän mulla oo kun metritolkulla löysää nahkaa tissien kohdalla ja nännit navan korkeudella! :eek: No eipä täs auta muuta kuin "seurata kasvua". :kieh: Maha mulla ei olekaan vielä kasvanu, ainoastaan rinnat.
 
Joo, melko alussa mulla ryöpsähti 75B:stä 75D:n. Siinä on nyt toistaiseksi pysytty. Mutta olin aika yllättynyt tuosta kasvun vauhdista. Nyt tähän varustukseen on jo melkein alkanut tottua (tosin niiden paino yms ei tosiaankaan ole mukavaa). Saapas tosiaankin sitten nähdä millaisiksi patalapuiksi rinnat muuttuu, kun imetykset on ohi... :|

Itse kävin uudet liivit ostamassa rintaliiviliikkeestä (FunkyLady, ken tietää...), jotta sain ammattilaisen avustuksella varmasti suht oikean kokoiset. Lisäksi kävin vielä kahdet liivit perään ostamassa muualta, toiset Stokkalta toiset Sokokselta. Silloin sattui juuri alennusmyynnit, niin sai nuo "väliaikaisliivit" hommattua suht huokein hinnoin. Ja silti ihan laadukkaat ovat.
 
Hei vaan kohtalotoverit...

Nii-in, voisi ne rinnat pienemmätkin olla...

Itselläni kasvoi jo parin kuukauden jälkeen kuppikoko 70D:stä 70E:n. Siitä homma sitten vielä jatkui, että viikkojen ollessa 12 - 13, jouduin ostamaan liivit kokoa 70F ja jopa vaihtamaan ne jo heti valmiiksi kaupassa, kun aikaisemmat kiristivät niin kovin... Ajattelin, että nyt on pohja saavutettu, mutta taas ovat liivit alkaneet hieman tuntua "täysiltä"... :headwall: Nyt yritän epätoivoisesti vastustaa rintojen kasvua ja kokonumeron muuttumista välttelemällä uusien liivien ostoa...

Minua myös kauhistuttaa, että mihin tässä vielä päädytään... Rehellisyyden nimissä joudun kyllä toteamaan, että osa syy rintojen järkyttävässä suurenemisessa taitaa olla se, että olen kerännyt painoa tasaisesti jo 8 kiloa, vaikka viikkoja on vasta 19... :ashamed:

Liivimerkeistä itselleni on parhaiten sopinut PrimaDonnan sellaiset "täti"-mallit... :) :LOL:
 
Mulla pomppasi heti alussa B75-->C80. Nyt on alkanu hieman ahistaa tuo C, että tiedä pitäskö ne D80 käydä ostamassa. Ympäyksessä 85 menee taas jo ihan liian isoksi...kamalan vaikeeta tää naisena olo :eek: :kieh:
Sinänsä ihmeellistä, kun edellisissä raskauksissa (3) ei ole rinnat kasvanu ennenkun synnytyksen jälkeen, kun maito on niihin noussut...ja nyt jo kamalat hinkit :/ Blaah :LOL:
 
Mulla kans enne raskauksia kuppikoko 70B, molempien imetysaikaan oli jo 80D. Ja toisen syntymän jälkeen ties mitä, kauheet kannut! Ja kuis kävi, ku imetykset ohi..piuuuu laskivat ku lehmän häntä ja olan yli sai kiskasta, kunnon kärpäslätkät. Mutta hyvillä liiveillä varsinki imetysaikaan saa pari senttiä ylemmäs korkeutta, kuhan rupsahtaavat :D .
Nyt kolmas raskaus, ja on kyllä ihanaa, ku ne lätkät paisuu ja ovat peräti rinnan muotoiset :LOL: . Oli siis 70B enne tätä raskautta ja nyt 80C menossa..ehtii taas lopunelämäänsä lätkiä katteleen/kenteleen.
 
Mulla on vasta viikko 9 menossa, ja totesin että liivikaupoille täytyy lähteä. Rinnat on niin kipeätkin että ei voi pieniin liiveihin ahtautua. Näin on ollut myös edellisissä raskauksissa. Jos yhtään helpottaa, niin mulla ainakaan ei sitten enää maidon nousulla ollut vaikutusta. Eli kun ostin raskauden aikana sopivia imetysliivejä, niin niillä pärjäili hyvin myös imetysajan.
 
..mulla menee vielä "huonommin", lähtökoko oli 75F ja nyt viikolla 29 on koko 80J! Että sillee.. :whistle: Olisin ikionnellinen vaikka vain G-kupista, niitä kun vielä löytyy kunnon liivikaupoista.. Seuraavaksi joutuukin sitten tilaamaan liivit netin kautta ulkomailta. Toivottavasti kasvu loppuu nyt vähäksi aikaa eikä maidon nousu hirveästi lisäisi kokoa enää tästä. |O
 
...kun on sekä "hauskaa" että mielenkiintoista että vähän pelottavaa...

Itsekin olen miettinyt mihin sitä päädytään. Vasta yksi kuppikoko tullut lisää (C -> D, nyt rv 17), mutta kasvu jatkuu, samoin kasvukivut.

Hirvittää sekä lopullinen maksimikoko, rahanmeno että se kärpäslätkäjuttu...
 
Jos rintoja jumppailee imetyksen aikana ja jälkeen, niin roikkuvatko ne sitten niin kovin pahasti? (tuli paniikki ku aloin lukea)

Itellä ollut aina suht pienet, ihan viime aikoina oon myöntynyt ostamaan 75b:t. Sitten tulin raskaaksi, nyt 75C. Vieläkin joutuu totutella vähän tähän kokoon. :D Toivon etteivät kasvais kovasti, en oikein pidä isommista rinnoista (ainakaan itselläni, olen muutenkin pienikokoinen).
 
Esikkoa ennen rintani olivat hädintuskin 75B. Paisuivat odotusaikana E-kuppiin asti, ja imetysliivit oli sitten kokoa 75F. Maitoa tuli ovista ja ikkunoista, ja sitä oli pakko luovuttaa että sai sairaalan hyvän pumpun käyttöön. Olin varma, että näyttävät hirveiltä imetyksen loputtua.

Vaan kuinkas kävikään, palasin samaan kuppikokooon, ja rinnat yhtä kiinteät ja pyöreät kuin ennenkin. Pari ihan haaleaa arpea on toisessa.

Nyt kakkosta odottelen rv 15+6 ja kasvu on ollut maltillisempaa, vasta C-kupissa mennään.
 
Taidanpas päästä helpolla. Edelleen menee nuo omat 75b- liivit päälle. Viikkoja on nyt 24+4. Säästyypä rahatkin, kun ei tarvitse uudistaa rintapussivarastoa. Äitini, veljeni vaimo ym. ovat maalailleet uhkakuvia revenneistä pannulapuista, kun rinnat ovat yhtäkkiä kolminkertaistuneet ja imetyksen jälkeen riippuvat navassa. Taidan säästyä siltä :D
 
Lisäystä vielä...

Kosmetologilta sain rintojenhoitovinkit esikon aikana. Hän kertoi, että rinnat ovat oikeastaan kokonaan ihon varassa, eli rintojen hoito pitäisi keskittää ihoon, niin ne palautuvat paremmin. Tiedä sitten, johtuiko ahkerasta hoitamisesta vai sattumasta, että minun rinnat kesti odotuksen ja imetyksen hyvin.

Käytin tukevia liivejä jo odotusaikana ja imetysaikana öisinkin. En juossut tai hyppinyt ennen imetyksen loppua, vaikka välillä mieli teki. Kuorin rintojen ihon varovasti 1-2 kertaa viikossa ja rasvasin 2 kertaa päivässä paksulla perusvoiteella. Rinnanympäryskudosta ja kainaloita hieroin kerran päivässä, itse rintoja ei saanut hieroa.

Samalla reseptillä säästyin raskausarvilta (tai no, eihän sitäkään tiedä...), ei ole kuin kaksi pientä vasemmassa rinnassa, muualla ei ollenkaan.
 
Mulla normisti 80B ja lähinnä tuo liivivarasto noita pushuppeja! ;) Aiemmissa raskauksissa ei ole näin nää rinnat paisuneetkaan.Ens rahapäivänä ajattelin tilata Babyideasta Carriwellin imetys softis liivit,joita suositellaan myös raskausaikana,eikä niissä ole saumoja mitkä erityisesti nyt tuntuu ahdistavan.Yritän päästä vähillä liivihankinnoilla.Itepäisenä en ole hankkinut isompaa kuppikokoa,joten kotona olen ilman liivejä ja kun mennään johkin niin survon väkisin nää meijerit noihin 80B liiveihin,voin kertoa että operaatio sekin mikä vaatii taitoa! :LOL: ukolla on hauskaa mun kustannuksella,ku sitten vääntelehdin liivieni kanssa!
Noh...rahapäivää odotellessa saan leikkiä Dolly Partonia! :LOL: :LOL:
 

Yhteistyössä