Rintasyövän pelko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vkvug
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vkvug

Vieras
Otsikossahan se tulikin. Vasemmassa rinnassa on ollut jo pari viikkoa inhottava tunne pienehköllä alueella, sellainen paine, ihan kuin maito nousis. Jotkut asennot provosoi sitä, mutta ei hengitys tai rasitus.

Kävin gynellä tänään ihan perus alapään tarkastuksessa ja mainitsin tämän tissiasian, ei tuntunut mitään erikoista käsin koitellessa. Sanoi kirjoittavansa lähetteen mammografiaan jos haluan mutta sen mukaan ei varmaankaan ole mitään erityistä. No, kun kerran lääkäri sanoo ettei varmaankaan ole mitään niin en minä sitten sitä lähetettä vaatinut, varsinkin kun kyllähän ne yksityisellä rahat ottaa mielellään kaikenmaailman tutkimuksilla.

Nyt vaan on alkanut epäilyttää, olisko sitten kuitenkin pitänyt... Kaikilla isovanhemmillani on ollut syöpä, kaksi siihen syyt nuorina kuollutkin, kuolleella mummolla oli rintasyöpä. Serkku kuoli parikymppisenä syöpään sekin, ei kylläkään rintasyöpään. Meillä on vaan lääkärille menty vain tyyliin jos raaja irtoaa eikä saa sitä itse kiinnitettyä takaisin ja enkä haluais mitään luulotautiakaan kehitellä :(

Kuinka te toimisitte? Olisi kiva saada joku objektiivinen näkemys asiaan...

Itse soittaisin tk:hon ja varaisin ajan lääkärille. Pitäähän tuollainen uusi tuntemus tutkia, totta kai. Tuskin se syöpää on, mutta miten muuten saat mielenrauhan kuin selvittämällä asian! Sitä varten ne lääkäri on! ;)

Yhteistyössä