Rintasyöpääkö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Annuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Annuli

Jäsen
20.04.2004
203
0
16
Toinen kainaloni on ollut välillä kipeä jo muutaman viikon ajan. Samoin saman puolen käsivarsi yläosasta. Olen tutkinut rintojani enkä ole aiemmin huomannut mitään erikoista, kunnes pari päivää sitten saman puolen rintani kipeytyi yhdestä kohdasta. Tutkiessani sitä löysin siitä n. 2cm*2cm kokoisen sormen alla vähän liikkuvan patin, ei ole kovin kova. Patti on tosi kipeä ja tullut siihen lähiaikoina tai sitten vaan kasvanut enkä ole ennen sitä huomannut. Rinnastani myös tuli vähän nestettä. Olen nyt myös raskaana, rv5, voisiko kipeä patti johtua raskaudesta vai voiko olla vakavampaa? Toinen rinta ei ole kipeä eikä siitä löytynyt yhtään vastaavaa pattia. :'(

Rinnathan rupeaa jo raskauden alussa valmistautumaan imetykseen ja rintarauhaset rupeaa toimimaan, saattavat siis olla ihan vaan turvonneita rauhasia.Maitoa ja kirkasta nestettä rinnoista voi tulla ihan raskauden alusta asti kun niitä puristaa, sekin ihan tavallista. Mulla myös toinen kainalo oli arka, koska mulla ns.lisärinta, eli rintarauhasta on myös kainalossa ja sekin turposi raskauden aikana. Jos kauheesti huolestuttaa kannattaa lääkärissä asiasta kysästä :flower:

Lääkärille kävin näyttämässä ja hänen mukaansa patti on jotain rauhaskudosta ja rinnat tuntuivat ihan normaaleilta. Patti ei siis tuntunut lääkärin tunnustelujen perusteella syöpäpatilta. Varmuuttahan ei saisi kuin ultralla, mutta taidan nyt huokaista helpotuksesta, kai lääkäri olisi lisätutkimuksiin laittanut jos olisi epäillyt vakavampaa?

Yhteistyössä