Rintasyöpä epäily.. auttakaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaana

Vieras
Löysin tänään vasemmasta rinnasta kovan kyhmyn joka on aivan kuin luu eli ei liiku eikä mulju mihinkään. Toisessa rinnassa tällaista kyhmyä ei ole tai ainakaan näin suurta.. en aikaisemmin ole kiinittänyt moiseen huomiota.

Varaat heti huomenna ajan lekuriin.
Täti toipuu juuri rintasyövästä, ja koska löydettiin ajoissa, ennuste on todella hyvä, ja lääkärit sanoi että toipuu 100 %.
Tärkeintä on että hoidot aloitetaan HETI.

Alkuperäinen kirjoittaja Mie:
Varaat heti huomenna ajan lekuriin.
Täti toipuu juuri rintasyövästä, ja koska löydettiin ajoissa, ennuste on todella hyvä, ja lääkärit sanoi että toipuu 100 %.
Tärkeintä on että hoidot aloitetaan HETI.

Minunkin tädiltä leikattiin juuri molemmat rinnat syövän takia. Onneksi hoidatti ajoissa, ei ollut ehtinyt levitä ja nyt parantuminen myös 100%. :)

kiitos.. soitankin heti huomenna että saan varmuuden tähän. Alko ihan hirveesti pelottamaan. Sitten mietin että josko se olis rintarauhanen kun toisessa rinnassa tuntuu samassa kohdassa kanssa sellainen kova kohta mutta se ei ole iso vaan ihan pieni. Jos arvon leidit voisitte tutkia omat rintanne myötätunnosta. Eli tämä kova patti tuntuu rintalastasta heti vasemmalla.. josko kaikilla naisilla kuuluu olla sellanen. En vaan aikasemmin oo huomanut sitä..

Mulla aika lääkärille 25.8, kyhmy oikeassa rinnassa ja nänniä en saa enää lainkaan ulos, menee valtavan kipeeksi. Aina ollut sisäänpäinkääntynyt mulla tullut ulos.
Pelottaa, kestänyt jo jonkin aikaa nyt uskaltauduin tilaamaan ajan.

Alkuperäinen kirjoittaja täällä toinen:
Mulla aika lääkärille 25.8, kyhmy oikeassa rinnassa ja nänniä en saa enää lainkaan ulos, menee valtavan kipeeksi. Aina ollut sisäänpäinkääntynyt mulla tullut ulos.

millanen kyhmy sulla on ja missä kohtaa? Voimia myös sinulle, toivotaan että ei ole mitään vakavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja täällä toinen:

ja hyväksyit että aika on vasta silloin?? Jos rintasyöpä pitää toimia heti ei usean viikon päästä alkavilla tutkimuksilla! jos raju kasvain nämä viikot voi olla ratkaisevia!!

Nänni kun siellä sisällä niin nännipihassa se kyhmy ja siina rinnassa aina ollut ns nännitön mutta kuitenkin saanut nousemaan.
Aikaa ei saanut aiemmin ja ei yksityiselle varaa. Kaipa ne ei pidä niin kiirettä kun ikää reilu 50, priorisointiako lie.

Kyllä se hyvä on tutkituttaa. Toisaalta, jos patti on ilmestynyt ihan yhtäkkiä niin ei kuullosta syövältä. Siis jos iso patti pamahtaa yhtäkkiä olemaan. Toisilla rinnoissa voi olla myös paljon muhkuja ja patteja muutenkin.

Minkä ikäinen ap olet? Ystävälläni tuli iso patti rintaan ja se todettiin johtuvan e-pillereistä. Katosi ajan kanssa. Äidilleni ilmestyi patti rintaan (mielestäni samaan kohtaa kuin sinä kuvasit) nyt keväällä ja todettiin joksikin vesirakkulaksi tms. Hävisi myös sittemmin.

Olen joskus syöpä-palstalta lukenut, että rintasyöpäpatti olisi pyyhekumimainen. En osaa sanoa miltä se siis tuntuisi, mutta ehkä sen osaa itse arvioida jos sellainen patti on että tuntuuko se pyyhekumimaiselta.

Hyvä kuitenkin kun tutkitutat. Onneksi nykyisin on hyvät hoidot ja muista, että useimmat patit on kuitenkin jotain muuta kuin syöpää.

TUolla toiselle pattia näyttämään menevälle sanoisin, että hyvä myös kun menee, mutta olisi ehkä voinut kiirehtiäkin. Toivotaan, että ei ole sinullakaan mitään.

Itse olen sairauskammoinen ja miehelläni ollut syöpä ja sen vuoksi olen vieraillut noilla palstoilla ja aiheesta lukenut.

Voi olla ihan fibriadenooma eli hyvän laatuinen sidekudoskasvain. Mulla oli sellainen... Otettiin ohutneulanäyte ja mammografiaseurantaa pari vuotta.
Toivottavasti saat pian selvyyden. Tiedän miltä susta tuntuu :hug:

olen 26-vuotias ja kaksi lasta. suvussa ei ole ollut syöpää. patti tuntuu aivan rinnan yläosassa jos kokeilen sitä käden ollessa alhaalla. Toisella puolella moista ei ole. Olen todella pienirintainen ja kaipa tuollaiset kuhmurat tuntuu latteassa rinnassani.. Mietin että voisiko rintakehäni olla erinlainen toiselta puolelta. mutta sitten se plotti.. en tiedä kamalaa!!!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
olen 26-vuotias ja kaksi lasta. suvussa ei ole ollut syöpää. patti tuntuu aivan rinnan yläosassa jos kokeilen sitä käden ollessa alhaalla. Toisella puolella moista ei ole. Olen todella pienirintainen ja kaipa tuollaiset kuhmurat tuntuu latteassa rinnassani.. Mietin että voisiko rintakehäni olla erinlainen toiselta puolelta. mutta sitten se plotti.. en tiedä kamalaa!!!

kun olet aikasemmin tutkinut rintasi niin ootko huomannut samaa?

mulla oli kans ihme patti vas.rinnassa,ja pelkäsin tosi paljon!!
onneks se oli vaan rauhanen.
muutenkin käyn usein mammografiassa,kun siskolla leikattu ärhäkkä rintasyöpä nelikymppisenä...
ja hänellä ei pari kk ennen kuin itse löys patin näkynyt mammografiassa mitään!!

Minä kävin kaksi vuotta sitten mammografiassa, ei mitään mutta johan siihen aikaan kerennyt kasvaa.
Ensin oli kyllä isompi kun löysin kun niin kipeä rinnanpää, nyt on kuin kova herne.

Alkuperäinen kirjoittaja auts:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

kun olet aikasemmin tutkinut rintasi niin ootko huomannut samaa?

En oo ennen huomannu moista tai ainakaan kiinnittäny huomiota, mikä on kyllä ihme koska kova patti on ison lihapullan kokoinen. Toisessa rinnassa samassa kohdassa on myös mutta paljon pienempi. Voisko sitten olla joku turvonnu rauhanen. Viime yön näin painajaisia ja lääkäriin soitin äsken, aika viikon päästä! Otin soittoajan ja lääkäri soittaa tänään.. ehkä pystyn sitten viikon nukkumaan jotenkuten.

Aika on sun puolella.
Itse kävin 25v. lääkärissä kun patti rinnassa sekä kainalossa niin meinasivat ettei niin nuorella mitään rintasyöpää ole.
No patti on vieläkin rinnassa mutta kainalosta hävisi itsekseen.

Kävin sitten yksityisellä ja lääkäri meinasi että tuo patti on rintaluu.. sitä ei osannut sanoa miksi se on sellainen pattimainen ja erinlainen mitä toisellapuolella ja suositteli keuhkokuvia. En tiedä menenkö niihin, maksavat yksityisellä kuitenkin aika kivasti.. täysin varma ei ollut kyllä siitäkään siksi laitto myös lähetteen mamografiaan ja rintojen uä. Kaipa mä ne keuhkokuvat käyn eka ottamassa ja katon mitä ne kertoo.. Jotenki vaa tuli niin varma olo siitä lääkärikäynnistä että mitään ei oo vialla. Esitti myös vaihtoehdon että rintaluun alla saattaa olla jotain.. joten tiedä sitä nyt sitten.

Kävin sitten yksityisellä ja lääkäri meinasi että tuo patti on rintaluu.. sitä ei osannut sanoa miksi se on sellainen pattimainen ja erinlainen mitä toisellapuolella ja suositteli keuhkokuvia. En tiedä menenkö niihin, maksavat yksityisellä kuitenkin aika kivasti.. täysin varma ei ollut kyllä siitäkään siksi laitto myös lähetteen mamografiaan ja rintojen uä. Kaipa mä ne keuhkokuvat käyn eka ottamassa ja katon mitä ne kertoo.. Jotenki vaa tuli niin varma olo siitä lääkärikäynnistä että mitään ei oo vialla. Esitti myös vaihtoehdon että rintaluun alla saattaa olla jotain.. joten tiedä sitä nyt sitten.

...sama juttu minulla..
olen myös hyvin pienirintainen.. kyhmy on ilmestynyt jossain vaiheessa vasemmalle puolelle, rinnan ulkosyrjälle. On kova eikä liiku.. ihan niinku se oliski luu, mutta kuinka voi olla noin koholla toiseen verrattuna...?? Sellanen patti n 2,5cm. muutenkin vasemman rinnan sisäsyrjä jotenkin oudon pinkeä..
Mulla on aika lääkäriin ylihuomenna, saa nähdä nauravatko ulos..
Olen 28v...