rintareppu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamma

Vieras
Minkämerkkiset rintareput ovat hyviä käytössä, mistä kannattaa ostaa ja mihin hintaan? Mihin ikään asti olette reppua käyttäneet? Minkäikäisenä vauvan voi sellaiseen pistää vai voiko jo ihan pienenä? Entäs jos laittaa myöhemmin, onko vauva tykännyt siinä olla, kun ei ole aivan pienestä pitäen tottunut? Tulipas paljon kysymyksiä :) Olen harkinnut rintarepun ostoa lähinnä kesää ajatellen, olisi varmaan paljon kätevämpää sellaisessa kuljettaa varsinkin paikoissa, joissa on paljon ihmisiä. Vauva silloin 7 kk.

Meillä on Tomy-merkkinen rintareppu, käytettynä ostettu mutta oon ollu siihen tosi tyytyväinen. Lapsi pistettiin siihen 5 viikon ikäsenä ekan kerran ja kovin tykkäs. Tosi kätevä vauvoille, jotka viihtyy tosi paljon sylissä. Rintarepun kanssa saa äitikin tehdä jotain hommia siinä samalla kun saa molemmat kädet vapaaksi. Tuossa repussa suositus on 0-12kk ja paino max. 9,5kg.

Mulla oli esikoisen kanssa rintareppu ja jäi tosi nopeasti pois käytöstä kun esikoinen kasvoi nopsaan ja en jaksanut häntä enää kanniskella. Rintareppu mun mielestä tukee huonosti ja siitä saa hartiansa kipeeksi. Jos ostaisin rintarepun niin en ostaisi halpaa perusmallia vaan korkeintaan BabyBjörnin Active rintarepun, siinä on paremmat tuet selässä.

Nyt kakkosella mulla on kantoliina (hugga-a-bub eli ohut trikooliina) ja olen supertyytyväinen, helppo ja kevyt kantaa lasta. Tuhat kertaa parempi kuin rintareppu. Netistä saa näitäkin käytettynä kohtuuhintaan (ks. esim. Babyidean kirpparisivut).

Olen kuullut kehuttavan myös Ergo-kantoreppua.

Kuumimmat

Yhteistyössä