Rintapumpun sterilointi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Linetta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Linetta

Jäsen
06.04.2008
69
0
6
Lypsin äsken siis Aventin käsipumpulla, mutta maitoa tuli vain n. 30ml, joten ajattelin lypsää samaan pulloon vielä myöhemmin tänään ja pistää sitten vähän isomman määrän pakkaseen. Kysymys kuuluu: täytyykö pumpun osat keittää tässä välissä, ennen seuraavaa lypsyä, vaikka se tapahtuu saman päivän aikana? Vai riittääkö pelkkä pesu astianpesuaineella?

Heips!

Ohjessa lukee, että pitäis steriloida mutta eipä sitä naistenklinikallakaan tehty ja samaa pumppua käytettiin yksi vuorokausi. Mä huuhtasin vaan vedella jos lypsin vielä samana päivänä lisää. Elossahan toi meidän ukko näyttää olevan :)

T:Leppis

mun rintapumpussa sanotaan ettei joka käyttökerran välillä tarvitse steriloida, pelkkä huuhtelu riittää. Tosin mulla ei oo aventin pumppua.. Luulis että riiitttää kun kerran päivässä steriloi :)

Mulle annattiin ohjeeksi että kerran päivässä riittää pumpun sterilointi (lypsin vauvalle ekat 1½kk kaikki maidot) että joka käytön jälkeen pesu, ja sit kerran päivässä sterilointi. Mut minä laiskamato sterilon sen ehkä kerran viikossa :whistle:

Jos pumppaa omalle terveelle vauvalleen, niin riittää, että pumpun huuhtelee (kylmällä vedellä ensin, etteivät maidon proteiinit pala pumppuun kiinni) ja säilyttää esim. jääkaapissa. Ja sitten kerran päivässä pesee saippuavedellä ja jos haluaa, voi pumpun keittääkin. Riippuu vähän myös vauvan iästä.