Rintamuutokset raskauden aikana :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sussis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sussis

Vieras
Miten teillä muilla rinnat ovat "oireilleet" raskauden aikana - onko ollut arkuutta (jatkuvasti?), miten paljon ja missä vaiheessa ovat kasvaneet? Tummuvatko nännit aina..?

Itselläni A-kupit ja nyt rv 12, eikä kauheasti muutoksia ole ollut.. Alussa rinnat, myös nännit olivat arat ja selvästi turvonneet, mutta viime viikolla tämä katosi ja rinnat lopsahtivat tavallisiksi :( Ovatko rintaoireetkin verrattavissa muihin raskausoireisiin, eli voivat tässä vaiheessa kadota ja sitten myöhemmin palata uudelleen..?

No huh, kiva kuulla etten ole ainoa jolla tissikivut katoilee. Ja vielä teiltä paljon pidemmältä olevilta. Itse olen d-kuppilainen jo lähtökohtaisesti. Heti menkkojen myöhästyessä nännit alkoivat aristamaan ja nyt se on vähentynyt. Kerkesin jo kovasti ihmetellä, mutta kai se sitten on ihan normaalia? Vasta rv 5, eli kaikki puuttuvat ja olevat oireet ihmetyttää...

Mulla lähtökohtaisesti a-kuppi, nyt rv:lla 21 b-kuppi. Alussa oli tissit kipeät just jonnekin viikolle 12, sitten loppui. Nyt aina välillä rintoja (nännejä) kutisee. Rinnat kasvaneet pikku hiljaa, kun olen muutenkin lihonut. Eivät ole nännit yhtään tummuneet, eikä myöskään linea negraa ole tullut.

Täällä lähtötilanteessa b-kuppi ja 15.rv:lla dd-kuppi... Rintsikoita sai uusia jatkuvasti. Rinnat olivat aluksi todella kipeät, mutta arkuus helpotti ensimmäisen kolmanneksen jälkeen. Nännipihat ovat kasvaneet ja tummuneet. Tuon 15. viikon jälkeen rinnoissa ei ole kauheasti tapahtunut muutoksia, nyt siis 25.rv.

Täällä rinnat aristivat alussa myös, nyt rv 27+6 nännipihat tummuneet ja kuppikoko kasvanut normaali d:stä dd tai e-kuppiin. Enää ei ole aristanut pitkään aikaan.

Minulla nännipihat tummuivat aika aikaisessa vaiheessa. Kesän aikana nännit ovat olleet vaihtelevasti arat, mutta nyt (rv 22) arkuutta ei ehkä ole enää niin paljon.

Rv 20 piti jättää melkein kaikki vanhat liivit pois, kun rinnat tursuilivat niistä ulos (kuppien mallit olivat raskausrinnoille huonoja) mutta virallisessa liivikoossa ei ole tapahtunut (vielä?) hirveän suurta muutosta. Kun ostin imetysliivejä niin muutos verrattuna aiempiin liiveihin tuli pikemminkin ympärysmitassa (75/80 -> 85) kuin kuppikoossa (B). Mutta sehän riippuu liivimallista. Raskaus-/imetysliiveissä kupin olisi ilmeisesti hyvä peittää koko rinta, että tukea on riittävästi. Haastavaa tuo liivien ostaminen, kun rinnat mahdollisesti kasvavat vielä paljonkin, etenkin kun (jos) imetys alkaa.

Mulla tissien kipeytyminen oli ensimmäinen raskausoire. Nyt 11 vkoa täynnä ja edelleen ovat kipeät. Nyt ovat myös vähän alkaneet pursuta liiveistä. Nännejä kutittaa välillä ihan kamalasti ja kylmässä oleminen SATTUU rintoihin. Neuvolan täti sanoi, että noin viikon päästä ehkä arkuus laantuu.

Mulla kans ollut arkuutta alusta alkaen, nyt viime viikkoina tosin vaihtelevasti eikä enää niin paljoa arista. Kuppikoossa ei muutosta, edelleen a-kupit. Ja tuttua myös tuo kylmänarkuus, välillä oikein sattuu!! Nyt rv 17.

Yhteistyössä