Rintamamiestalon yläkertaan apuja!!

  • Viestiketjun aloittaja remppanainen
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Täällä kans kiinnostaa... :)

Meillä kans rintamamiestalo, jossa ois katto- ja kylppäriremppa eessä.
Myöhemmin myös keittiö uusitaan.
meil on purettu justiinsa yläkerta...ja olisi kiva nähdä erilaisia ratkaisuja ennekuin päättää omansa :)
ihanaa saada lisätilaa,alkaa 3 lapsen perheessä tuo pelkkä keskikerros asuintilana ahdistamaan :)
 
Meillä on rintamamiestalon yläkerran remppa loppusuoralla, ja koko yläkerta purettiin ja pistettiin huonejako uusiksi. Valitettavasti kuvia mulla ei ole...

Vaatehuoneita meille ei tule, vaan yhden seinän kokoiset liukuovikaapistot. Ja nekin teetettiin mittojen mukaan, sillä huone on sillä seinällä korkea vain 165 cm. Se tuottikin paljon pohdintaa, mutta päädyttiin siihen ratkaisuun kuitenkin.

Rempan ajan mekin asumme keskimmäisessä kerroksessa =D

Tsemppiä!!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Katiapatia:
Meillä on rintamamiestalon yläkerran remppa loppusuoralla, ja koko yläkerta purettiin ja pistettiin huonejako uusiksi. Valitettavasti kuvia mulla ei ole...

Vaatehuoneita meille ei tule, vaan yhden seinän kokoiset liukuovikaapistot. Ja nekin teetettiin mittojen mukaan, sillä huone on sillä seinällä korkea vain 165 cm. Se tuottikin paljon pohdintaa, mutta päädyttiin siihen ratkaisuun kuitenkin.

Rempan ajan mekin asumme keskimmäisessä kerroksessa =D

Tsemppiä!!
Paljonko tuli maksamaan? Teittekö itse, vai oliko teillä työmies?

Meillä yläkerrassa hukkatilaa, kylmät vinttikomerot molemmin puolin, ja olemme ajatelleet rakentaa ne lämpimäksi tilaksi.
Niihin seinänvieriin juurikin selllaiset liukuovikaapistot, johon saisi säilytystilaa, jota meillä on liian niukasti.

Mutta ensisijainen asia on korjata katto, joka vuotaa...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Katiapatia:
Meillä on rintamamiestalon yläkerran remppa loppusuoralla, ja koko yläkerta purettiin ja pistettiin huonejako uusiksi. Valitettavasti kuvia mulla ei ole...

Vaatehuoneita meille ei tule, vaan yhden seinän kokoiset liukuovikaapistot. Ja nekin teetettiin mittojen mukaan, sillä huone on sillä seinällä korkea vain 165 cm. Se tuottikin paljon pohdintaa, mutta päädyttiin siihen ratkaisuun kuitenkin.

Rempan ajan mekin asumme keskimmäisessä kerroksessa =D

Tsemppiä!!
voi hitsi kun ei oo kuvia :(
mutta mä oon kans aatellu noita liukuovikaapistoja mutta jäin miettimään juuri tuota korkeutta...oliko hintavat kaapit?
millainen summa teil oli suunnilleen mennyt remppaan?tuliko vessaa ylös?
 
mm
Valitettavasti ei ole tullut yhtään kuvattua. Meillä just ensimmäisen huoneen remontti loppusuoralla yläkerrassa. Tarkoitus, että ylös tulee kolme huonetta ja wc/suihku.Kylmät vintit eristetään ja laajennetaan huoneita vinteille. Työmäärä on tosi iso, mutta on palkitsevaa nähdä suunnitelmien toteutuvan.Meillä mies remontoi itse ja minä välillä apuna.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja yksi remonttinainen:
aada: oliko yläkerassa wc vai jouduitteko tekemään sen? oliko vaikea homma?
entä portaat ovatko uudet vai vanhat alkuperäiset?
Meillä tehtiin wc pari vuotta sitten. Meillä se onnistui helposti, kun yläkerran wc tuli alakerran wc:n yläpuolelle. Viemäriputket yms. yhdistyvät toisiinsa. Molemmat wc:t ovat takaseinästään muurissa kiinni.
 
ei koskaan tuollaista
pitänee sanoa, et itse en kyllä mitään rintamamiestaloa hommaisi. Nuo huoneet ei edes täytä normi huone korkeutta ja ei siis lasketa pinta-alaan. jostenki älyttömän ahtaa oloista. Miksi ei ostasi kunnon taloa ennemmin. Ei noista koskaan saa edes hyvännäköisiä ku aina näyttää vanhalta ja se tuo epäsiistin kuvan.
 
kinuski
Mä rakastan rintsikoita! Olen lapsuuteni sellaisessa viettänyt, ja itsellekkin olisin halunnut, mutta ei löytynyt tarpeeksi isoa, joten tyydyttiin tavis taloon. Kirjaudu ap ihmeessä tuonne rintamamiestalo.fi sivuille, sieltä kyllä löytyy kaikenlaista, kuvia ja vinkkejä.
 
vanhassa talossa on oikea kodin tuntu
Alkuperäinen kirjoittaja ei koskaan tuollaista:
pitänee sanoa, et itse en kyllä mitään rintamamiestaloa hommaisi. Nuo huoneet ei edes täytä normi huone korkeutta ja ei siis lasketa pinta-alaan. jostenki älyttömän ahtaa oloista. Miksi ei ostasi kunnon taloa ennemmin. Ei noista koskaan saa edes hyvännäköisiä ku aina näyttää vanhalta ja se tuo epäsiistin kuvan.
no höpö höpö, meillä ainakin tosi tilavaa, tupakeittiö esim. 40 neliötä alkerrassa lisäksi kaksi makuuhuonetta noin 18 neliötä, toinen 12 neliötä( Työhuoneena)
yläkerrassa kolme isokoista makuuhuonetta, pienin15 neliötä. käsittääkseni uusissa taloissa ei makuuhuoneet ole kovinkaan isoja.
valokuvaamalla ei saa oikeaa kuvaa mittasuhteista.
meillä asuinpinta-ala on 160 neliötä. joten ei ihan pieni kämppä. Onhan niitä pieniäkin rintamamiestaloja. ja vanhasta saa aina hyvännäköistä. ei pidä olla nirppanokka!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ei koskaan tuollaista:
pitänee sanoa, et itse en kyllä mitään rintamamiestaloa hommaisi. Nuo huoneet ei edes täytä normi huone korkeutta ja ei siis lasketa pinta-alaan. jostenki älyttömän ahtaa oloista. Miksi ei ostasi kunnon taloa ennemmin. Ei noista koskaan saa edes hyvännäköisiä ku aina näyttää vanhalta ja se tuo epäsiistin kuvan.
Jaa, no minkäs sille tekee kun sattuu tälläsessä asumaan, kohtalon oikusta :D

Saatiin puoli-ilmaiseksi perikunnan talo, siis 15 000? maksettiin.
Vaikka tehtäis 40 000 ?:lla remppaa, oltais silti selvitty halvemmalla, kuin vaikkapa vuokralla asuttaessa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ei koskaan tuollaista:
pitänee sanoa, et itse en kyllä mitään rintamamiestaloa hommaisi. Nuo huoneet ei edes täytä normi huone korkeutta ja ei siis lasketa pinta-alaan. jostenki älyttömän ahtaa oloista. Miksi ei ostasi kunnon taloa ennemmin. Ei noista koskaan saa edes hyvännäköisiä ku aina näyttää vanhalta ja se tuo epäsiistin kuvan.
Makunsa kullakin.Mä taas pidän enemmän rintamamiestaloista kuin uusimmista.Rintamamiestaloista saa kyllä hyvännäköisiä, eikä se, että näyttää vanhalta tee epäsiistiä vaikutelmaa ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vanhassa talossa on oikea kodin tuntu:
Alkuperäinen kirjoittaja ei koskaan tuollaista:
pitänee sanoa, et itse en kyllä mitään rintamamiestaloa hommaisi. Nuo huoneet ei edes täytä normi huone korkeutta ja ei siis lasketa pinta-alaan. jostenki älyttömän ahtaa oloista. Miksi ei ostasi kunnon taloa ennemmin. Ei noista koskaan saa edes hyvännäköisiä ku aina näyttää vanhalta ja se tuo epäsiistin kuvan.
no höpö höpö, meillä ainakin tosi tilavaa, tupakeittiö esim. 40 neliötä alkerrassa lisäksi kaksi makuuhuonetta noin 18 neliötä, toinen 12 neliötä( Työhuoneena)
yläkerrassa kolme isokoista makuuhuonetta, pienin15 neliötä. käsittääkseni uusissa taloissa ei makuuhuoneet ole kovinkaan isoja.
valokuvaamalla ei saa oikeaa kuvaa mittasuhteista.
meillä asuinpinta-ala on 160 neliötä. joten ei ihan pieni kämppä. Onhan niitä pieniäkin rintamamiestaloja. ja vanhasta saa aina hyvännäköistä. ei pidä olla nirppanokka!
juuri näin

=)
 

Yhteistyössä