Rintamamiestalon kellarikerroksen seinät "hikoilee". Mistä voi johtua?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Homehtuuko tämä torppa?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Homehtuuko tämä torppa?

Vieras
Laatta- ja betoniseinät hikoilevat ja ovat ihan märät. Kosteutta kun kertyy tarpeeksi, niin valuu lattialle asti pieniksi lammikoiksi. Voiko tämä helle ja kuumuus tehdä tuon? Aiempina kesinä ei ole tämmöistä tullut vastaan. Ei kyllä ole ollut näin kuumakaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Homehtuuko tämä torppa?:
Laatta- ja betoniseinät hikoilevat ja ovat ihan märät. Kosteutta kun kertyy tarpeeksi, niin valuu lattialle asti pieniksi lammikoiksi. Voiko tämä helle ja kuumuus tehdä tuon? Aiempina kesinä ei ole tämmöistä tullut vastaan. Ei kyllä ole ollut näin kuumakaan.

Meillä sama juttu, rintsikka vuosimallia 56. Sisällä on 32 astetta lämmintä. Alakerta viileempi, eiköhän se ole jotain kondensio vettä, tuuleta nyt topakasti alakertaa, kuuluu kai näihin rintsikoihin tuo ilmiö
 
Joo täällä sisällä on todella kuuma. Ainoat paikat mistä tuo hikoilee on kylpyhuoneen yksi seinä ja samalla talon seinällä olevat muut seinät, kuten portaiden alaosa jossa on laattaa sekä pitkän eteiskäytävän pääty. Mies jo pelkäsi, että salaojitukset on pilalla, mutta ei tässä ole nyt satanutkaan. ja tuo huomattiin nyt kun nämä helteet puskivat päälle.
 
Ilman suhteellinen kosteus.
Lammin ilma pystyy Kantamaan enemman kosteutta kuin kylmempi ilma. Kun lammin paljon kosteutta sisaltava ilma kuhtaa viileamman pinnan ,iin se kosteus tiivistyy vedeksi siihen viileampaan pintaan. (tama on mun parasta suomenkielta, ala naura. Kiitos)
 

Yhteistyössä