Rintamaito loppumassa vai mitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Vauva imee hetken ja sitten aloittaa riehumisen rinnalla. Yrittää imeä ja itkee välillä. Tätä jatkunut muutaman illan. Nyt kyllä imetyksen j'lkeen piereskellyt tosi pahan hajuisesti. Eli oisko masuvaivoja vai maito loppumassa? Rinnat on tuntunu tyhjemmiltä eikä ole ollut sitä kihelmöivää tunnetta rinnoissa pari tuntia imetyksen jälkeen, kun maito taas nousee rintoihin.

Oletko syönyt esim sipulia, omenoita tai muuta ilmavaivoja vauvalle aiheuttavaa? Ne tuo myös pahan mauan maitoon ja voi olla ettei kelpaa sillä.
Juo itse pari olutta ja johan alkaa maito kulkeen.

Minkä ikäinen vauva? Saattaa olla ihan rintaraivareita. Jos haluat imetystä jatkaa, niin sinnikkäästi vaan imetät useampaan otteeseen päivässä ja muista itse juoda paljon, jotta maitoa heruu paremmin. Alkuunsa vauva saa enemmän maitoa, kun rinnat ovat "täydet" ja sitten kun vauva joutuu tekemään maidon eteen "enemmän töitä", niin hermostuu. Ei se maito kuulemma lopu kesken, jos vaan jaksaa imettää. Itse kyllä esikoisen kohdalla lopetin imettämisen, kun alkoi tulemaan pahoja rintaraivareita. :/

Kannattaa ainaki käydä vilkasemas imetystuki nettisivuilta, en nyt tarkkaan muista mikä on osote mut googleta niin löytyy. Siel on aika moneen imetysongelmaan apuja.

Voisit ainaki kokeilla imettää oikein useasi nyt parin päivän aikana, vaikka sit lypsät jos vauvalla menee hermo. Näin saat annettua ärsykettä rinnalle, ja maito voisi nousta taas paremmin. Yöimetyksen ovat myös tärkeitä, varsinkin jos vauvalla on kovin vähän ikää.
Sit kannattaa miettiä ootko ite syöny jotain tavallisesta poikeavaa ruokaa josta vauva olis saanu vatsavaivoja.
Maitohappoja vois myös kokeilla vauvalle.
Ootko itse kokeillu lypsää rintoja että näet tuleeko maitoa?

http://imetystukilista.net/sivut/index.php

Tuolta saat kullanarvoisia neuvoja. Ehdottomasti kannattaa liittyä imetystukilistalle (sähköpostilista)! Siellä saat ihan henkilökohtaisia neuvoja ihmisiltä, jotka tietävät imetyksestä paljon!

Tavallisesti maito ei lopu noin vain. Ja se, että lypsämällä ei tule maitoa, ei tarkoita, että rinnasta oikeasti ei tulisi maitoa. Mä oon täysimettänyt kahta lasta 6 kk ikään asti, vaikka en koskaan ole saanut lypsämällä irti kuin muutaman pisaran.

http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view&id=114&Itemid=181

Tuolla on tietoa siitä sähköpostilistasta. Imetystukipuhelinkin on olemassa (samoilla sivuilla on tietoa siitäkin), mutta se ei ihan aina vastaa.

Kiitos teille! Kävinkin jo lukemassa tuolla imetystukilistan sivuilla. Tulin siihen tulokseen, että syy on varmaan siinä, ettei maitoa tule tarpeeksi runsaasti ja nopeasti. Raivareita on nimittäin tullut vain iltaisin, kun rinnat ovat tuntuneet tyhjemmiltä eivätkä ole "suihkunneet" maitoa niin kuin muuhun vuorokauden aikaan. Syynä tähän luultavasti se, että vauva syö iltaisin useammin.
Ja olen kokeillut käsin lypsämistä. Maitoa ei tule sillä tavalla tippaakaan. Ennen kyllä tuli, mutta pariin päivään ei ole tullut.