rintamaito ja korvike

onko muita jotka antavat rintaa ja lisämaitoa päälle.poika syö reilun tunnin molempia rintoja ja jää selvästi nälkäiseksi.annan nannia ja hän rauhoittuu.muuten itkuinen koko ajan ja ei malta imeä ollenkaan.

Joo, meillä samanlainen kaava; vähän yli kaksiviikkoisemme mussuttaa rintaa vaikka kuinka pitkään ja välittömästi sen jälkeen hamuaa/itkee eli on silmin nähden nälkäinen. Mulla maidoneritys ei ole mitenkään erityisen huono, toinen rinta aina 'itkee' kun toisesta syötän ja mun käsittääkseni poika on saanut rinnoista ihan hyvin maitoa. Tissimaratonit venyisivät vaikka kuinka pitkiksi, yksikin aamu poika oli rinnalla yli kaksi tuntia eikä vieläkään kylläinen. Lisämaitoa ollaan annettu hyvällä omalla tunnolla; poika oli syntyessään pienikokoinen (2800 g rv 40+2) ja on nyt tällä 'ruokavaliolla' boostannut kasvun hyvään vauhtiin. Olen tullut siihen tulokseen, että yksinkertaisesti rintamaito ei tälle kaverille riitä. Lisämaitoa saatuaan poika on tyytyväinen ja nukahtaa onnellisena. Mulle se on moninverroin tärkeämpää kuin onnistunut täysimetys, joten tällä kaavalla jatketaan.

Jos löytyy kiinnostuneita keskustelemaan aiheesta enemmänkin, niin mulle voi laittaa yv:tä, vaihdan mieluusti kokemuksia ja yhteystietoja.

Meille neuvolasta sanottiin, että 20 minuutissa vauva on imenyt tissin tyhjäksi, jonka jälkeen kannattaa vaihtaa tissiä. Se loppu imuttelu on vain turvallisuuden hakemista ja "nautiskelua" mutta ei kuulemma enään tehokasta syömistä.

Kannattaa tarkistaa imuote, jos lapsi ei vaikuta saavan tarpeeksi maitoa. Vinkkejä saa imetystukilistalta, http://www.imetystukilista.net/faq/imuote.php (Saattaa pyytää käyttäjätunnusta ja salasanaa, mutta peruuta-napista pääsee eteenpäin.)

Yhteistyössä