Rintamaidon loppuminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tanja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tanja

Vieras
Epäilen ja pelkään, että rintamaitoni on loppumassa, tai sitä tulee vähemmän (olen imettänyt nyt 3 kk). Olisiko kenelläkään vinkkejä siitä, miten maidontuloa voisi ylläpitää? olen yrittänyt imettää tiheään ja juoda yhden oluen päivässä (ja paljon vettä)..

Asia painaa mieltäni, sillä haluaisin kovasti imettää ja vauvani on myös aika iso - huolestuttaa saako hän tarpeeksi maitoa, koska hän on varsinkin iltaisin hieman kärtty (huutaakohan nälkää..)

Kertokaa viisaammat maito-niksejä:)

Mulla oli vauvan ollessa noin 3-4kk ikainen samat ajatukset, tuntui etta vauva haluis imea vaan koko ajan. Sitkeasti jatkoin imetysta ja sitten ne imetysvalitkin vahitellen piteni (noin 4 tuntiin) ja vauva oli tyytyvaisempi. Vauvoillahan on kasvuspurtti siina 3kk maissa ja puhutaanhan myos tihean imun kaudesta... Eli tsemppia vaan!

Kuulostaa ihan normaalilta tiheän imun kaudelta. Meillä molemmilla lapsilla oli tuossa iässä kausi jolloin olivat rinnalla käytännössä lähes koko ajan. Samalla yösyönnit tihentyivät. Oli aika rankka jakso, mutta onneksi aika lyhyt kausi kuitenkin.

Iltakärttyisyys saattaa johtua myös väsymyksestä. Meillä oli vielä tuossa iässä pakko ottaa iltanokoset n. 1/2-1 h ennen nukkumaanmenoa, että olisi vältytty kärttyilyltä. Maito ei voi oikeastaan loppua, jos olet imettänyt runsaasti (täysimetys?) eikä sinulla ole sairauksia tai pahaa stressiä ja masennusta.