RINTAKUOPPA/KUOPPARINTA LEIKKAUS ?!?

• Viestiketjun aloittaja Huoli tulevasta
  • Ensimmäinen viesti
Huoli tulevasta
Hei!

Pojallamme (pian 5v) on syvä kuopparinta, jota Kyssissä tutkitaan. Leikkaus edessä viim. 9-10vuotiaana ja toteutus olisi sillä tähystysleikkauksella, jossa kaari laitetaan rintalastan alle ja annetaan olla 3 vuotta, jolloin se sitten otetaan pois. Pojalle piti leikkaus tehdä jo viime kuussa, mutta emme antaneet vielä lupaa. Katsotaan asiaa sitten eskarina uudelleen.

Toivoisin kovasti samaa kokeneilta tietoa ja kokemusta sekä kuntoutuksesta leikkauksen jälkeen. Haluaisin saada tietoa tähystysleikkauksesta joltain perheeltä, koska leikkauksia on tehty 4 vuotiaillekin. Tietoa olen saanut kirurgilta ja sairaanhoitajilta, mutta yhtään perhettä jolla vastaava edessä/takan, en ole "tavannut".

Haluaisin saada toimeenpiteestä tietoa siis perheen näkökannalta, koska toimenpide on kivulias ja kotihoitokin kuukauden verran vaativaa. Meillä poika tähystetty kahteen kertaan ja tutkimukset jatkuu hengenahdistuksen takia (vauvana laryngomalacia, joka nyt korjaantunut, mutta äänekäs hengitys jatkunut rasituksessa sekä nukkuessa). Kuoppa painaa oikeaa kammiota, mutta ei toistaiseksi haittaa toimintaa. Mitään muuta syytä ei ole selvinnyt, joten kuoppaa pidetään tällä hetkellä hengitysoireiden aiheuttajana. Toimenpide olisi kuitenkin kosmeettinen haitta, vaikka lääkäri hyvin vahvasti uskoo kuopan ainakin osittain ja luultavasti helpottavan hengitystä...

TOIVOTTAVASTI SINULTA LIIKENEE AIKAA KERTOA OMISTA/LAPSESI KOKEMUKSISTA MINULLE!!!

KIITOS!

LAITATHAN SUORAAN VASTAUKSET SÄHKÖPOSTIINI sallakoponen@luukku.com

Hei,

vastaan vaan lyhyesti tänne kun mulla ei mitään kauhean kummoista tietoa ole.

Serkullani, joka on tyttö, leikattiin kuopparinta joskus 15 vuotta sitten, nyt on jo aikuinen nainen. Enpä muista muuta, mutta kaikki sujui hyvin :) -

Tsemppiä :hug:

Kiirastuli
Hei!

Kuopparintaisuutta saattaa esiintyä Marfanin syndroomaa sairastavilla.
Onko lapseltasi todettu kuopparintaisuuden aiheuttajaa?

Lisätietoa: http://www.marfan.fi

Jos ei niin kysäisepä lääkäriltä.

Onko lapsellasi huono näkökyky?
Onko sydänvikaa todettu?
Onko pitkä käsistä ja jaloista?
Onko ylitaipuvia niveliä?

Kyseinen sairaus kyetään selvittämään verikokeella (DNA seulotaan).

Alkuperäinen
Eipä onneksi tuota (Marfanin oireyhtymää) ole (muuta yhtäläistä ei ole kuin kuopparinta), vaikka kaikenlaista sitä eteen on tullut... Aika rankaltahan tuollainen kuulosti, jos ei hoideta...

Meidän pojalla rintakuoppa, jonka syytä ei osata sanoa (onko osittain sidoksissa laryngomalaciaan). Toivoisin siis edelleen kokemuksia itse leikkauksesta (siis tähystysmenetelmällä tehdystä) sekä kuntoutuksesta!!!

tutkimukset jatkuu Kysissä muuten tuon hengitysasian takia, joten siihen en nyt sen enempää täältä tarvitse ohjetta/diagnoosia. Se rintakuoppa ja siihen liittyvä omakohtainen kokemus olisi tarpeen.

Kiitos sinulle kuitenkin mielenkiinnosta ja aurinkoista kevättä/kesää!

Yhteistyössä