Rintakumin käyttö

Heips!

Mulla on nyt viikon ikänen vaavi, ja ollaan jouduttu käyttämään rintakumia imetyksessä, koska tytsy ei saa rinnastani otetta kunnolla, tai sitten tyyli on väärä. Kuitenkin imee tosi hyvin kumin kanssa. Oon yrittäny tarjota rintaa ilman kumia kovaan nälkään ja jo hieman syöneenä, mutta tulos on sama, suuttuu.

On aika paha mieli jo siitä, että imetys ei lähtenyt käyntiin niin kuin elokuvissa, ja lisäksi vielä tämä kumin käyttö...

Onko kokemusta kellään alkaako tyttö imemään ilman rintakumia, vai joudunko kuljettamaan kumeja aina mukana? Haluaisin kuitenkin imettää ainakin sen puoli vuotta , ja tässä vaiheessa tuntuu, että maitoakin varmasti riittää. Ajatus rintakumien jatkuvasta käytöstä tuntuu vain kovin vaivalloiselta.
 
Hiiop
Vaikea tietysti ennustaa....mutta minun kokemuksen mukaan meidän yksi muksuista oppi pois rintakumista. Oli kyseessä toinen lapsemme ja imetyksen alettua rinnanpäät meni aivan rikki, josta syystä aloitin rintakumin käytön. Oli sit käytössä ekat viikot(en muista enää tarkkaa aikaa)niin kauan, kunnes rinnanpäät oli taas terveet. Sitten vain jätin kumin pois ja imihän tuo entiseen malliin.
 
Mulla on kohta 3 kk:n ikäinen poika ja syö edelleen rintakumista. Ei puhettakaan että rinnasta alkaisi syömään.. ja kyllä minä rintakumia aijon käyttää niin kauvan ku maitua tulee.. jos joskus tulee toinenkin vauva, nii sille opetan suoraan rinnasta imemisen. Minä kuskaan kumia mukana, vaikka onhan se tympiää, ku vois vauva ilman sitäkin syyä, mutta kerran ei syö nii ei vaihtoehtoja.:( Mutta neuvolassakin sanoivat että syötä vain kumin kanssa, jos ei kerran muuten ala syömään. En jaksa sitä tappelua pojan kanssa mikä tulee ilman rintakumia.. Hassupoika kaiken kaikkiaan.:) Elä masennu vaikka vauva ei alkaisikaan syömään ilman kumia, nimittäin et ole yksin tämän asijan kanssa.:) Tsemppiä ja onnellisia imetyshetkiä.:)
 
Katja1979
Mulla on 2 kk:n ikäinen tyttö ja söi kanssa aluksi rintakumin kanssa. Sairaalassa suosittelivat rintakumin käyttöä kun tyttö ei saanut rinnasta kunnolla otetta.Kuukauden ikäisenä koitin että miten onnistuu ilman rintakumia imetys ja heti ihmeekseni imetys onnistui. Olin aivan varma että joudun imettämään rintakumin kanssa koko ajan mutta onneksi tyttö rupesi syömään ilman rintakumia.
 
Elä hyvä ihminen yhtään sure, olet aivan yhtä hyvä äiti kuin ilman rintakumia imettävät! Been there. Mä imetin rintakumien kanssa siihen asti kun poika oli 3kk, en yksinkertaisesti kyennyt rintojen kipeyden vuoksi ilman. Sitten asteittain siirryttiin pois rintakumista. Poika oli hieman hämillään aluksi, mutta hyvin lähtenyt sujumaan ja osaa nyt juoda tuttipullostakin!
 
Mulla oli rintakumi käytössä molemmilla lapsilla. Ekaa imetin kumin kans 1v1kk ja toisen imetyksen jouduin muista syistä lopettamaan 4kk iässä. Aluksi tuntui homma rasittavalta vaan niinpä siihen sitten tottui eikä enää lopuksi vaivannu ollenkaan. Ekan kanssa yritin aikani ilman kumia vaan toisen kanssa siirryin heti rintakumin käyttöön, kun huomasin ettei osannut oikealla otteella imeä. Reippain mielin siis jatkat vaan, helpompaa oli pestä rintakumeja kuin toisen muksun aikana tuttipulloja. =)
 

Yhteistyössä