Rinnoista kirkasta nestettä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Linnea
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Linnea

Vieras
Olen rv 30+4. Jo jonkun aikaa rinnoistani on tihkunut kirkasta nestettä, ei siis mitään valkoista maitoa. Onko normaalia? Kotikatua katsoneena mieleen on jo tullut kaikenlaista. Kirkas neste kun saattaa olla merkki kyhmystä tai pahemmasta. :(

Eiköhän ole aivan normaalia. Rinnat harjoittelevat vaan! Varsinaista maitoa ei pitäisikään kai tulla kuin vasta muutama päivä synnytyksen jälkeen. Mulla on tullut kirkasta nestettä n. vkolta 19 saakka. Etenkin öisin.

Mulla tulee myös kirkasta nestettä rinnoista, ja viikkoja vasta 21 koossa. Ymmärtääkseni ihan normaalia! Esimaidon koostumus vaihtelee kai aika paljon eri ihmisillä, mitä netistä olen toisten kokemuksia lukenut, niin toisilla se on kirkasta, oranssia tai valkoista...

Ihan normaalia. Rinnat vain ""harjoittelevat"" tulevaa imetystä varten. Itselläni tuo kirkas vuoto alkoi jo viikolla 18 hyvin runsaana. Kun makasi kyljellään sängyllä niin kohta oli yöpuku märkänä. Joinain päivinä ei vuoda ollenkaan ja toisina päivinä ei voi hetkeäkään olla ilman rintaliivejä kun vuotaa koko ajan. rv33+4.

Mulla kanssa ""maitoa"" herunut rv 18 lähtien, mäkin paniikissa silloin soitin neuvolaan että onko mulla tulehdus tai jotain. Neuvolatäti sanoi, että joillakin alkaa herua jo ihan rv 5 lähtien.. hormonit tekee tepposia.

Tiputtelu voi jossain vaiheessa loppua ja oikea maito nousee sitten synnytyksen jälkeen rintoihin.

Mulla menossa nyt 34+2 ja koko ajan vuotanut sieltä rv 18 lähtien.

Se kirkas neste on ns. ternimaitoa ja kuuluu asiaan. Joillakin ternimaitoa alkaa tihkua jo paljon aikaisemmin, mulla esim. jo raskauden puolivälissä. Joskus neste voi olla myös kellertävää. Maito muuttuu valkoiseksi vasta synnytyksen jälkeen, kun maito nousee kunnolla rintoihin.

Mulla on tullut kirkasta nestettä ja joskus jotain oranssia rasvaista juttua jo viikolta 13 ja lääkäri sanoi sen olevan jotain ""esimaitoa"" eli aika aikaseen voi jo alkaa.

Yhteistyössä