Rinnoissa finnejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ilona"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"Ilona"

Vieras
Minulla on ollut jo vuosia rinnoissa finnejä, valkopäitä ja mustapäitä. Synnyttänyt en ole vielä (raskaana kyllä), ja olen lähemmäs 30, eikä saippualla peseminen näytä auttavan. Nuorempana ei ollut tällaista. Onko kellään mitään keinoja millä päästä eroon niistä? Kiitos kaikille jo etukäteen avusta! :)

Luultavasti et voi niille finneille mitään. Jos syöt paljon suklaata tai juustoja, voi ne mahdollisesti lisätä finnejä. Ja rasvainen ruoka yleensäkin.
Finnit syntyvät ihon alla, joten ihan hirveästi saippua ei niihin tehoa, iho vain kuivuu. Voit putsata niitä ihan normaaleilla ihonpuhdistusaineilla ja itse pistin yöajaksi hammastahnaa niitä kuivattamaan, mutta tuskin siitä apua oli.
Äläkä missään nimessä puristele niitä likaisin sormin! Hoidan työkseni ihmisiä joilla on akneongelmia ja varsinkin iho-ongelmaisia nuoria, jotka ovat puristelleet finnejä kuulakärkikynillä, likaisilla näpeillä yms, ja saaneet rajut infektiot niihin. Välillä joudutaan lähettämään sairaalahoitoon porukkaa rajun infektion vuoksi, joka vaatii suonensisäisen antibioottihoidon parantuakseen.
Raskauden aikana hormoonit voivat aiheuttaa finneja ja raskauden jälkeen esim. hormoonikierukka alkuvaiheessa.

Yhteistyössä