Rinnat kipeät menkkojen JÄLKEEN

• Viestiketjun aloittaja MoodyBlue75
  • Ensimmäinen viesti
MoodyBlue75
Pitäiskö tässä huolestua? Mun rinnat on kipeät (ei särkyä, vaan vihlaisuja), pinkeät ja turvonneet, ja niitä myös kutittaa välillä. Nännit on melkein kosketusarat. Ihan samoja oireita siis kuin mitä mulla on ollut usein ENNEN menkkoja, mutta kun mun menkat loppui jo 29.12. Kierto mulla on 29-44 pv. Vaiva on selkeästi molemmissa rinnoissa, eli en mä ehkä rintasyöpää ekana epäilisi.

Raivostuttavaa, kun rinnat tuntuu niin isoilta. Raskaana tuskin olen - mun menkat on tulleet ihan normaalisti, ja olen huolehtinut ehkäisystä. E-pillereitä tai muitakaan hormoneja en käytä.

Voisiko kyse olla jostain (ohimenevästä) hormonihäiriöstä? Mulla on ollut stressiä ja huolia jo pidemmän aikaa. Aion kyllä mennä lääkäriin jos tämä ei mene ohi, ajattelin vain kysellä, josko jollain täällä olisi kokemuksia vastaavasta.

vinkki vinkki
Jospa tekisit sen raskaustestin ensin ihan kaiken varalta, jos seksiä olet harrastanut, koska rintojen arkuus on yksi merkki raskaudesta. Kuukautiset saattaa tulla vaikka raskaana olisikin, joten sulje pois tuo vaihtoehto. Jos arkuus jatkuu, niin mene lääkäriin. Eihän se ole normaalia, että on rinnat kipeänä. Ethän ole palelluttanut niitä, ettei olisi joku rauhastulehdus tms. tullut??

MoodyBlue75
Joo, kai se raskaustesti pitäisi tehdä jo ihan siksikin, että jos menen lääkäriin, siellä kuitenkin kysytään onko raskaustesti tehty. En usko raskauteen, koska edelliset menkat oli aivan normaalit, mutta varmistetaan nyt kuitenkin.

En ole mielestäni palelluttanut rintojani missään. Mietin jo, voisiko tämä olla ovulaatioon liittyvää oireilua, kun mun kierto on melko epäsäännöllinen ja kun nyt on kierron 12. päivä. Tätä on kestänyt maanantain ja tiistain välisestä yöstä saakka. Mulla on aiemminkin ollut vastaavaa oireilua ovulaation aikoihin, ei ehkä kuitenkaan ihan näin rajuna.

Yhteistyössä