rinnat ei kasva

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ainoa?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ainoa?

Vieras
Olenko ainoa, jonka rinnat eivät ole kasvaneet yhtään?!

Onko tässä jotain huolestuttavaa? Kyselen sen takia, että mietin jo mahdollista imetystä. Minulla saattaa olla ongelmia sen kanssa, koska toinen rinta operoitu joskus. Onko tämä kasvamattomuus siitä johtuvaa kenties?

Ei ole täälläkään tissit kasvaneet, korkeintaan ovat vähän entistä painavammat. Viikkoja 17+oliskos5... Mitenköhän lie perinnöllistä tuo imettämään kykeneminen?? Meinaan kun äitini ei pystynyt ketään meistä imettämään viikkoa paria pitempään koska maidon tulo loppui. Osaisiko joku sanoa??

Minulla ei kasvanut koko raskausaikana yhtään, mutta 2 päivää synnyksen jälkeen omistin yli kaksi kuppikokoa isommat rinnat ja maitoa olisi riittänyt vaikka kolmen vauvan imettämiseen! :)

Harvoin on perinnöllistä, meidän äidit vaan ei malttanut/ollut tietoa tms. selitys sille ettei imettänyt pidempään. Maitoa kyllä riittää jos imettää se ei imettämällä lopu, päin vastoin. Harvalla on myöskään mitään rakenteellista ongelmaa sille ettei pystyisi imettämään. Jotkut tarvitsevat ehkä opastusta enemmän, rintakumia tms.

Ja muille kyllä varmasti ne rinnat pari päivää synnytyksen jälkeen varmasti kasvaa niin ettei omiksi tunnista ;-)

Maidon tulo voi loppua, vaikka kuinka imettää... Sanataan aina, ettei se imettämällä lopu, mutta tiedän monia jotka kyllä todella ovat imettäneet, mutta maito onkin loppunut.

Aina vaahdotaan tuosta asiasta. Niille itsestään selvää joilla maitoa tulee ja imetyshän lisää maidontuloa, mutta joilla maito ei esim. nouse rintoihin ilman lääkitystä niin se voi kyllä loppua.

Itselläni ei maito jostain syystä noussut ja sain lääkeen siihen. Sitten maitoa alkoi tulla. Poika nyt 8kk ja imetän vieläkin, mutta harvemmin. Olen niiden onnellisten joukossa joilla maito on riittänyt.

Mutta joillakin se maidon tuotanto vaan hidastuu ja loppuu.

Yhteistyössä