rikosilmoitus asiaa!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiia-maria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tiia-maria

Vieras
jouduin 2008 mieheni törkeän pahoinpitelyn kohteeksi, leuka murtui,nenä murtui, hampaat heiliui , aivotärähdys, molemmat silmät mustana. rikosilmoitusta en uskaltanut tehdä..pelko oli liian kova..mieheni patisti jatkamaan kanssaan ja uhkaili. nyt vuosi jälkeenpäin haluan helvettiin tästä suhteesta, voinko tehdä tuosta pahoinpitelystä rikosilmoituksen vielä???? ja tuo ei ollu ainut kerta... lääkärissä kävin kaikkina kertoina mutta rikosilmoitusta ei oo mistään tehty..

kamalaa. aiheesta en tarkemmin tiiä, mutta ymmärtäisin että voit
jos näyttö kerran on eli lääkärin todistukset kunnostasi silloin kun se tapahtu..
olenko väärässä?

voit tehdä. mut raiskattiin törkeästi ja oli 10v aikaa tehdä ilmoitus.en tehny vaikka mielenterveys kärsi ja piti käydä juttelee ja pitäisi varmaan vielä tänä päivänä kun vaikeuttaa kaikkea. nyt on rikos vanhentunu mutta mun pitää edelleen asian kanssa elää

ja tässä on sekin vielä että mä sain selville että mieheni on ollut koko tuon ajan kun on mua hakannut niin koeajalla.. eli istui tossa vuonna 2006-2007 vankilassa jostain rikoksista, häntä en tuolloin tuntenu enkä siis tiennyt että on jollain koeajalla. selvitin itselleni netistä mitä se tarkoittaa ja tuolla luki että jos koeajalla tekee yhdenkin rikoksen niin se on sit takas vankilaan automaattisesti.. kyllä ottaanuppiin jos mun rikosilmoitusta ei enää huolita... kiitos teille kaikille, ootte ihania!!!

Alkuperäinen kirjoittaja solmussa:
jotenkin tuntuu että ootkohan tosissasi....noin vakavassa pahoinpitelyssä sulta ei edes kysytä nostatko syytteen vaan se tehdään ihan automaattisesti.

ihan samaa mietin... vaikka sä et olis itse nostanut syytettä niin lääkäri olis ottanut yhteyttä poliisiin eikä toi asia olis enää jäänyt sun päätettäväks että nostatko syytteen vai jätätkö nostamatta..

Alkuperäinen kirjoittaja CousCous:
jotenkin tuntuu että ootkohan tosissasi....noin vakavassa pahoinpitelyssä sulta ei edes kysytä nostatko syytteen vaan se tehdään ihan automaattisesti.

ihan samaa mietin... vaikka sä et olis itse nostanut syytettä niin lääkäri olis ottanut yhteyttä poliisiin eikä toi asia olis enää jäänyt sun päätettäväks että nostatko syytteen vai jätätkö nostamatta..

Eipä se mene näin aina. Exän kans ko olin niin kävinhän mie kerran jos useamminki lääkärissä sen takia ko se minua hakkasi nakko seiniin ym... Enkä suostunu tekemään ilmotusta, ei ne sille mahtanu mittään.
Jopa meän lapsi synty tosi törkeän pahoinpitelyn seurauksena hätäsektiolla, sillon en kyllä myöntäny että se ois ollu ukko joka minut hakkasi mutta tieshän ne... Ilmotus meni ainoastaan sossuun ja niitäki meikäläisen tilanne kiinnosti tasan sen yhen sairaalassa tehdyn käynnin ajan.

on minutki piesty aika pahaan kuntoon..lääkärillä kävin kyllä ja kysyivät haluanko tehä rikosilmotuksen. en halunnu. ja yhessä ollaan edelleen, tapahtumasta 8 vuotta aikaa. lapset syntyny sen jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja joku:
voit tehdä. mut raiskattiin törkeästi ja oli 10v aikaa tehdä ilmoitus.en tehny vaikka mielenterveys kärsi ja piti käydä juttelee ja pitäisi varmaan vielä tänä päivänä kun vaikeuttaa kaikkea. nyt on rikos vanhentunu mutta mun pitää edelleen asian kanssa elää

:hug:

Otan osaa hyytis ja "juu" mut ihmettelen vain kun kaverini on poliisi ja olen saanut tällaista tietoa että lääkäri on velvollinen tekemään ilmoituksen vaikka asianomainen ei haluisi syytettä nostaa.. tiedä sitten, en ala väittelemään aiheesta :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Miksi palstalaisilla on vain väkivaltaisia ja juoppoja miehiä??:o

Vain ja ainoastaan? :o Ainaki mulla nykynen mies on kaikkea muuta ko väkivaltanen tai juoppo... :whistle:

Väkivaltainen JA juoppo?

No ei ole kumpaakaan yhessä eikä erikseen :laugh:

Otan osaa hyytis ja "juu" mut ihmettelen vain kun kaverini on poliisi ja olen saanut tällaista tietoa että lääkäri on velvollinen tekemään ilmoituksen vaikka asianomainen ei haluisi syytettä nostaa.. tiedä sitten, en ala väittelemään aiheesta :whistle:

Tää muuttu jokunen vuosi sit, aiemmin oli asiaomistaja juttu ja nykyään syyttäjän asia.

ei mee näin.

Vain ja ainoastaan? :o Ainaki mulla nykynen mies on kaikkea muuta ko väkivaltanen tai juoppo... :whistle:

Väkivaltainen JA juoppo?

Sinulla on sitten käynyt tuuri:)

Alkuperäinen kirjoittaja Minerva McGarmiwa:

Tää muuttu jokunen vuosi sit, aiemmin oli asiaomistaja juttu ja nykyään syyttäjän asia.
nii aivan, jos asia menee poliisille, on perheväkivaltakin nykyään yleisen / virallisen syytteen alainen rikos....

eli syyttäjä päättää. mutta ei lääkäri saa mennä poliisille kertomaan, ne on vaitiolovelvollisia

Väkivaltainen JA juoppo?

Sinulla on sitten käynyt tuuri:)

No sen ensimmäisen ukon jälkeen olen varmasti ansainnu tämän nykysen, hellän ja rauhallisen ja melko raittiin miehen :heart:

Olen minäkin käynyt tikkauttamassa puukonjäljet lääkärissä eikä siitä mitään ilmoitusta mihinkään mennyt.

Minut mies pahoinpiteli lievästi eli käsivarret mustelmilla ja kaulassa jäljet puristamisesta ja pakoon piti lapsen kanssa lähteä. Poliisi tuli noutamaan miestä ja kysyi haluanko tehdä asiasta ilmoituksen niin vastasin myöntävästi ja veivät ukon pois.
Minulla oli siis ystävä hakemassa minua sieltä kadulta missä piileskelin poliisin tuloon asti.

Tänä päivänäkään ei asiasta ole mitään minulta kyselty ja tuonkin tempauksen jälkeen palasin suhteeseen, mutta luojan kiitos emme ole enää yhdessä emmekä tule koskaan olemaankaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Oikeastiko ei itse voi päättää tekeekö rikosilmoituksen? :o

Lievä pahoinpitely on asianomistajarikos ja siitä voi itse päättää. Kaikki muut pahoinpitelyt ovat yleisen syytteen alaisia eli jos viranomaislle menee tieto niin ainakin pitäisi nostaa syyte.

Yhteistyössä