Rikosilmoituksen teko ja meneekö vastapuolelle tieto..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen joutunut petoksen/huijauksen uhriksi. pitäisi tehdä rikosilmoitus kun asiaa ei saada muuten selviämään, vastapuoli ei suostu asiaa selvittämään eikä näe teossaan mitään väärää. jos teen ilmoituksen niin meneekö vastapuolelle tieto häntä vastaan tehdystä ilmoituksesta? vastaako hän jotenkin tähän ilmoitukseen? vai tutkiiko poliisi ensin ennen kuin ilmoittaa vastapuolelle? mitäs sitten kun juttu jatkuu, eli poliisikin toteaa että asiassa on perää? voiko asian sopia kuitenkin milloin vain jos vastapuoli on yhtäkkiä siihen suostuvainen?

Kyllähän rikosilmoituksen voi perua. Ja tieto siitä varmaan menee sitten kun poliisi alkaa tutkia asiaa. Eiköhän ensimmäinen toimenpidä ole kysyä siltä vastapuolelta asiasta.

Mä tein ilmoituksen miehestä joka "lainas" rahaa vaik oli töissä. Poliisi ei nähny sitä rikoksena. Siviilipuolen asia. Mut hyvä ilmoittaa ni poliisi kiinnostuu.

Olen joutunut petoksen/huijauksen uhriksi. pitäisi tehdä rikosilmoitus kun asiaa ei saada muuten selviämään, vastapuoli ei suostu asiaa selvittämään eikä näe teossaan mitään väärää. jos teen ilmoituksen niin meneekö vastapuolelle tieto häntä vastaan tehdystä ilmoituksesta? vastaako hän jotenkin tähän ilmoitukseen? vai tutkiiko poliisi ensin ennen kuin ilmoittaa vastapuolelle? mitäs sitten kun juttu jatkuu, eli poliisikin toteaa että asiassa on perää? voiko asian sopia kuitenkin milloin vain jos vastapuoli on yhtäkkiä siihen suostuvainen?
Ei mene vastapuolelle tietoa.
Suomessa on rikosilmoituksissa vaitiolovelvollisuus.

Ei kerro. Missään vaiheessa ei koskaan hiiskuta yhtään mitään syytetylle. Kun hän lopulta kuolee vanhuuteen, niin hänen lapsilleen siinä vaiheessa kerrotaan, että ”isiä syytettiin tästä”.

Uusimmat

Yhteistyössä