"rikkaiden" kadehtiminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hölmökö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hölmökö

Vieras
Tuolla tilin tilanne - ketjussa oli kommentti: "Se että ollaanko rikkaita, niin varmaan ollaan monen mielestä ja kadehtijoita näkyy ihan reaalimaailmassakin."

Itse en osaa kadehtia toisia. Ennemminkin ajattelen miten saisin lisää, en koskaan miten saisin muilta pois.

Miten tuo kadehtiminen ilmenee reaalimaailmassa, kun en itse osaa sellaiseen kiinnittää huomiota?

Pyh ja pah. Toisten rahat ei vois vähempää kiiinnostaa, kun päivittäin joutuu ihan selkä vääränä niitä painavia rahapusseja raahaamaan ja ihan kyllästymiseen asti seteleitä pläräämään. :xmas:

No ei. Mulla ei oo rahaa, mutta ei se mitään. mulla on ihana mies.

Mun mielestä siellä ei ollut yhtään RIKASTA. Mun mielestä se ei ole mikään rikkauden merkki, jos tilillä on rahaa 10000-20000e, kun ei sen paremmin tiedä ihmisen elämästä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mielestä siellä ei ollut yhtään RIKASTA. Mun mielestä se ei ole mikään rikkauden merkki, jos tilillä on rahaa 10000-20000e, kun ei sen paremmin tiedä ihmisen elämästä.

Niinpä, tiedä vaikka olis varastettua rahaa.

Samaa mieltä. Oli meilläkin tuossa pari viikkoa sitten tilillä 24 000e _pankkilainaa_ ja oisinhan mä sen voinut pari viikkoa sitten tilin saldoksi kirjoittaa, eikä mun olis tarvinnut kenellekkään sanoa että ne on lainoja.
Toisekseen useilla oli varmasti sitä lainaakin siellä tilillä ja kolmanneksi mä en usko harmaiden "10 000e" tai "30 000e" tilin saldoihin.

Kyllä sen täällä palstalla huomaa ainakin suoranaisena vittuiluna.

Noissa kyselyketjuissa kun joku kertoo summia tai vaan sanoo, että hyvin menee, niin joko todetaan, että ei voi olla noin paljon rahaa tai ruvetaan maalaamaan kauhukuvia seinille miten käy ja kohta ne on menneet.

Velkaketjussa jos joku kertoo, että on asuntolainaa vaikka 300 000, niin haukutaan lyttyyn tietämättä sen kummemmin, onko kyseisellä perheellä varaa lyhentää velkaansa vaikka 10 000 euroa kuussa.
(Eikä tietenkään olekaan, koska sehän ei ole edes mahdollista :whistle: .)

Yms.

Ei se siis ole suorastaan välttämättä sitä, että halutaan "ottaa pois", vaan sitä että puhutaan pahaa, juoruillaan, kyseenalaistetaan jne.
Haukutaan ja vittuillaan kun lapselle ostetaan kalliita merkkivaatteita ja ajetaan kahdella uudella autolla.

Ei sinällään koske mua, ei me mitään rikkaita olla, varmaan aika keskituloisia ja pärjätään kai sillälailla keskinkertaisesti.

Mutta olen kyllä huomannut (täällä ja ihan tuolla ulkona oikeassa maailmassa), miten päin naamaa teeskennellään mukavaa ja nuoleskellaan, ja selän takana jauhetaan paskaa minkä ehditään kun jollain sattuu sitä pätäkkää olemaan reilusti enemmän kuin keskivertokansalaisella.

Mä myönnän, että kadehdin rikkaita. Siis sellasia ökyrikkaita millä ei mitään muuta ookaan kun rahaa. En siis heidän elämäänsä haluaisi, mutta lisäraha itselle olisi oikein mukavaa =)

Niin ja että mua ottaa pattiin kun tuntuu, että aina kaikki rikkaat ja vanhukset vie isoimmat lotto/pelivoitot! |O Nytkin yks tuttu voitti 20 000? ja sillä sitä rahaa on jo vaikka muille jakaa!! |O :/

mun varakkuus on sitä,että tilillä on sen verran rahaa että selviää jos tulee ongelmia elämässä, varakkuus on sitä meillä että on talo maksettu jo,autot maksettu sijoitettu rahat tonttiin jonne nousee velaton kesämökki. Se että on velalla ostettua omaisuutta,ei ole varakkuutta,ennenkuin se on omaksi maksettu.

Alkuperäinen kirjoittaja jep:

Samaa mieltä. Oli meilläkin tuossa pari viikkoa sitten tilillä 24 000e _pankkilainaa_ ja oisinhan mä sen voinut pari viikkoa sitten tilin saldoksi kirjoittaa, eikä mun olis tarvinnut kenellekkään sanoa että ne on lainoja.
Toisekseen useilla oli varmasti sitä lainaakin siellä tilillä ja kolmanneksi mä en usko harmaiden "10 000e" tai "30 000e" tilin saldoihin.

No mulla kyllä oli n. 12000e kun vielä töissä kävin. Nyt ollut reilu vuoden hoitovapaalla äitiysloman jatkeeksi ja tilillä 7000e. Mutta mulla ei ole lainaa enkä ole tuhlaileva luonne. En näe tuossa mitään ristiriitaa. Ja tämä on totuus, vaikka harmaa olenkin.

Sen verran vielä, että raha ei tuo välttämättä onnea. Ennemmin otan miehen, joka on päivätöissä, eikä tienaa miljoonia kuin miehen, joka on aina töissä ja yksin joutuisi taloutta pyörittämään.

Minä uskon että saldo voi olla muillakin kymmeniätuhansia.

Toisaalta olin vähän yllättynyt kun kerran töissä kerroin viikonloppuna ostaneeni auton. jotenkin tuli ilmi että oli noin kymppitonnin hintainen ja maksettiin käteisellä niinku ois ruokakaupassa käyty. Tämä herätti ihmetystä ihan hyvätuloisissakin työkavereissa.

Mun isä on miljönääri ja varsin askeettisesti elää. Hänellä on myös paljon huolia rahasta. Lahjoja hän ei osta eikä halua, jouluna eikä synttäreinä. Hän ei ostele itselleen juuri mitään, mutta hyvä auto hänellä on ja aikoinaan osti 40v-lahjaksi itselleen hienon kesämökin tontteineen saaresta.Tietenkin omistaa asuntoja, joissa yhdessä asuu itse ja muut vuokralla. Käsitykseni on, ettei hän ole erityisen onnellinen, mutta kuitenkin tyytyväinen elämäänsä.

Itse olen pienituloinen. Rahat menevät laskuihin ja ruokaan.Ostan kuitenkin lapsille mieleisiä vaatteita, mutta merkeissä tingin.Itselläni on kaikkea mitä tarvitsen.Tykkään muistaa läheisiä lahjoin. En juo enkä polta, enkä myöskään tykkää matkustelusta, vaikka jonkin verran olen nuorempana maailmaa nähnyt.

Koen eläväni onnellista elämää.En jaksa tuhlata energiaani kadehtimiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja jep:

Lainaa ei ole tilillä, mutta uskotko että mulla on yli 10 000 tililläni aina ja miehellä yli 20 000 tällä hetkellä? Emme silti ole rikkaita, omistamme vain omakotitalon josta siitäkin on remontoimatta vielä osa, sekä kaksi autoa.

Yhteistyössä