Mä sanoisin, että kyllä päivähoidon henkilökunta varmasti yrittää parhaansa, mutta ei riitä välttämättä aina, kun pieni lapsi syliä kaipaa. Ainakin nää on omia ja kuultuja kokemuksia, myös lasteni hoitajat ovat näin sanoneet.
Äitiyslomien ja hoitovapaan ajan olen pitänyt lapset kotona, mm. siksi koska uskon että mulla on paljon enemmän aikaa ja mahdollisuutta antaa huomiota esim. kolmelle lapselleni yhtäaikaa, kuin päivähoidossa hoitajien huomattavasti suuremmalle lapsimäärälle. Aina kun ei niitä sijaisiakaan saa ottaa, niin tiukoilla ovat monessa paikassa.
Jos olis mahdollista en veisi alle kolmevuotiasta lainkaan päivähoitoon, kun mun mielestä lapsi ei vielä siinä iässä hyödy hoidosta ja moni 3-5-vuotiaskin saa kaiken tarvitsemansa kotiympyröistä ja niistä sosiaalisista suhteista + virikkeistä mitä esim. kerhot ja puistot, kaveriperheet jne. voi tarjota. Mutta valitettavasti kotihoidontuelle jääminen ei kaikille ole vaihtoehto, tuki on niin kovin pieni (ellei halua myydä omistusasuntoa, autoa jne. ja hakea toimeentulotukea, jättää lainoja maksamatta jne.).