Riittääkö -0,5c ulos 10-kuiselle vain toppahaalari

  • Viestiketjun aloittaja ----
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Tottakai! En minä laita mitään villahaalaria vauvalle kuin yli 10 asteen pakkasilla. Aina on ihan lämpöinen. Jaloille ehkä jonkun ohuen peiton laitan. Kokeile niskaa, niin siitä tiedät onko hiki tai kylmä.
 
eikö lapsi ole ihminen?
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
mutta pitää muistaa, että lapsi on aikalailla paikoillaan ja silloin tulee herkästi vilu.
PUE LAPSI KUTEN PUKISIT ITSESI!!!

Ei enempää eikä vähempää.

Jos miehesi tyrkkäisi sinut vaunuihin pihalle pakkaseen, miten pukeutuisit, että nukkuisit Ruususen unta? Mitä tarvitsisit päälläsi?

Yllättävän hankalaa, eikö? ;)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja eikö lapsi ole ihminen?:
:headwall::headwall::headwall:


PUE SE LAPSI NIINKUIN PUKISIT ITSESI!!!!!
ei se nyt ihan noin menny..vauva pitää pukee hieman lämpösemmin kun pukisit itsesi.
lapsi on paikallaan eikä liiku,tosin kun aikuinen joka kävelee ja näinollen lämpiää.
vauvalla kesälläkin tulee olla enempi päällä kun aikuisella..
 
eikö lapsi ole ihminen?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja eikö lapsi ole ihminen?:
:headwall::headwall::headwall:


PUE SE LAPSI NIINKUIN PUKISIT ITSESI!!!!!
ei se nyt ihan noin menny..vauva pitää pukee hieman lämpösemmin kun pukisit itsesi.
lapsi on paikallaan eikä liiku,tosin kun aikuinen joka kävelee ja näinollen lämpiää.
vauvalla kesälläkin tulee olla enempi päällä kun aikuisella..
Perustele nyt hyvä ihminen moiset älyttömyytesi!!! :D

Miksi ihmeessä vauva pitää pukea hieman lämpöisemmin kuin pukisit itsesi? (aloituksessa oli muuten puhe 10kk:n ikäisestä lapsesta...)

Mikä ihmeen vimma aikuisilla on pukea sille lapselle joku vauvalisä vaatetta?


PUE SE LAPSI KUTEN PUKISIT ITSESI!!! E D E L L E E N !!!


JOS nukkuisit pihalla pakkasella, MITEN pukeutuisit? JOS paukuttelisit hiekkakakkuja 2 tuntia maassa istuen, MITEN pukeutuisit?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja eikö lapsi ole ihminen?:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja eikö lapsi ole ihminen?:
:headwall::headwall::headwall:


PUE SE LAPSI NIINKUIN PUKISIT ITSESI!!!!!
ei se nyt ihan noin menny..vauva pitää pukee hieman lämpösemmin kun pukisit itsesi.
lapsi on paikallaan eikä liiku,tosin kun aikuinen joka kävelee ja näinollen lämpiää.
vauvalla kesälläkin tulee olla enempi päällä kun aikuisella..
Perustele nyt hyvä ihminen moiset älyttömyytesi!!! :D

Miksi ihmeessä vauva pitää pukea hieman lämpöisemmin kuin pukisit itsesi? (aloituksessa oli muuten puhe 10kk:n ikäisestä lapsesta...)

Mikä ihmeen vimma aikuisilla on pukea sille lapselle joku vauvalisä vaatetta?


PUE SE LAPSI KUTEN PUKISIT ITSESI!!! E D E L L E E N !!!


JOS nukkuisit pihalla pakkasella, MITEN pukeutuisit? JOS paukuttelisit hiekkakakkuja 2 tuntia maassa istuen, MITEN pukeutuisit?
näin mulle sanottiin neuvolassa.
en lukenu minkäikäsestä oli kyse..mutta vauvan käsitin nyt nuoremmaksi kun 10kk.
mulle jokatapuksessa neuvolassa sanottiin että pitää pukee vauvalle päälle vähän enemempi kun itselle.
omaa maalaisjärkee oon aina käyttäny kun omiani oon pukenu ulos. ja sisälle. ei oo paahtunu eikä jäätyny,kukaan noista.
itseäni en sitten osaakkaan pukee =)
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja eikö lapsi ole ihminen?:
:headwall::headwall::headwall:


PUE SE LAPSI NIINKUIN PUKISIT ITSESI!!!!!
ei se nyt ihan noin menny..vauva pitää pukee hieman lämpösemmin kun pukisit itsesi.
lapsi on paikallaan eikä liiku,tosin kun aikuinen joka kävelee ja näinollen lämpiää.
vauvalla kesälläkin tulee olla enempi päällä kun aikuisella..
jep,näin minullekkin on sanottu.
 
eikö lapsi ole ihminen?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
näin mulle sanottiin neuvolassa.
en lukenu minkäikäsestä oli kyse..mutta vauvan käsitin nyt nuoremmaksi kun 10kk.
mulle jokatapuksessa neuvolassa sanottiin että pitää pukee vauvalle päälle vähän enemempi kun itselle.
omaa maalaisjärkee oon aina käyttäny kun omiani oon pukenu ulos. ja sisälle. ei oo paahtunu eikä jäätyny,kukaan noista.
itseäni en sitten osaakkaan pukee =)
En usko!!!

Se vauva on ihan ihminen...Miksi ihmeessä sille pitäisi pukea jotain hemmetin vauvalisää?

Useimmiten äidit tukehduttavat sen lapsen vaatteisiin ja sitten ihmettelevät miksi se piltti kitisee :whistle:

Pue se lapsi niinkuin pukisit itsesi jos kirmaisit leikkipuistossa, väsäisit lumiukkoa tai pomppisit vesilätäkössä.

Miksi ihmeessä asioista pitää tehdä niin vaikeita? :D
 
eikö lapsi ole ihminen?
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja eikö lapsi ole ihminen?:
:headwall::headwall::headwall:


PUE SE LAPSI NIINKUIN PUKISIT ITSESI!!!!!
ei se nyt ihan noin menny..vauva pitää pukee hieman lämpösemmin kun pukisit itsesi.
lapsi on paikallaan eikä liiku,tosin kun aikuinen joka kävelee ja näinollen lämpiää.
vauvalla kesälläkin tulee olla enempi päällä kun aikuisella..
jep,näin minullekkin on sanottu.
Olen näihin vauvalisän pukijoihin törmännyt kauppakeskuksissa ja kirpoilla :D

Sitten kiukutellaan sille lapselle kun se on kärttyinen...:whistle:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja eikö lapsi ole ihminen?:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
näin mulle sanottiin neuvolassa.
en lukenu minkäikäsestä oli kyse..mutta vauvan käsitin nyt nuoremmaksi kun 10kk.
mulle jokatapuksessa neuvolassa sanottiin että pitää pukee vauvalle päälle vähän enemempi kun itselle.
omaa maalaisjärkee oon aina käyttäny kun omiani oon pukenu ulos. ja sisälle. ei oo paahtunu eikä jäätyny,kukaan noista.
itseäni en sitten osaakkaan pukee =)
En usko!!!

Se vauva on ihan ihminen...Miksi ihmeessä sille pitäisi pukea jotain hemmetin vauvalisää?

Useimmiten äidit tukehduttavat sen lapsen vaatteisiin ja sitten ihmettelevät miksi se piltti kitisee :whistle:

Pue se lapsi niinkuin pukisit itsesi jos kirmaisit leikkipuistossa, väsäisit lumiukkoa tai pomppisit vesilätäkössä.

Miksi ihmeessä asioista pitää tehdä niin vaikeita? :D
mä puhun vauvasta ja sä lapsesta joka jo kirmaa pitkin hiekkalaatikkoja.
mulla ei ole koskaan ollut ongelmaa pukea lapsia,joten ei tarvi ressata..
vastasin vaan tohon sun lauseeseen miten oon sen itse kuullut.

ja kyllä,neuvolassa on näin sanottu. se ei ole uskonasia,voit soittaa vaikka sille neuvolantädille ja kysyä mitä se mulle sanoi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja eikö lapsi ole ihminen?:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja eikö lapsi ole ihminen?:
:headwall::headwall::headwall:


PUE SE LAPSI NIINKUIN PUKISIT ITSESI!!!!!
ei se nyt ihan noin menny..vauva pitää pukee hieman lämpösemmin kun pukisit itsesi.
lapsi on paikallaan eikä liiku,tosin kun aikuinen joka kävelee ja näinollen lämpiää.
vauvalla kesälläkin tulee olla enempi päällä kun aikuisella..
jep,näin minullekkin on sanottu.
Olen näihin vauvalisän pukijoihin törmännyt kauppakeskuksissa ja kirpoilla :D

Sitten kiukutellaan sille lapselle kun se on kärttyinen...:whistle:
ja lisäksi en ole pukenut vauvojani enkä taaporoitani niin että ne tukehtuu toppaan.
ja tosiaan..ei kai niitä haalareita siellä kauppakeskuksissa kukaan päällä pidä?

ja joo,lapsi on ihminen =)
 
eikö lapsi ole ihminen?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mä puhun vauvasta ja sä lapsesta joka jo kirmaa pitkin hiekkalaatikkoja.
mulla ei ole koskaan ollut ongelmaa pukea lapsia,joten ei tarvi ressata..
vastasin vaan tohon sun lauseeseen miten oon sen itse kuullut.

ja kyllä,neuvolassa on näin sanottu. se ei ole uskonasia,voit soittaa vaikka sille neuvolantädille ja kysyä mitä se mulle sanoi.
Mä puhun lapsesta...vauvasta taaperoon...Sen voi pukea ihan alusta asti tuolla IHAN samalla säännöllä!

Suhteuttaa sen vaan itseensä ja lakkaa tekemästä ongelmia asiasta jossa sitä ei ole :D.

JOS olet päättänyt mennä vetäisemään kolmen tunnin päiväunet vaunuissa pakkasella, MITÄ tarvitset, että tarkenet? Otatko peitoksi lakanan vai haluaisitko kenties uinua lampaantaljan päällä makuupussissa?

Riittääkö sinulle kymmenen asteen pakkasessa ulkona tarpoessasi urheilusandaalit sukitta vai kaipaatko Kuomia villasukilla?

Tajuatko VIELÄKÄÄN pointtiani? ;)

Veikkaus...ET! :D
 
eikö lapsi ole ihminen?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ja lisäksi en ole pukenut vauvojani enkä taaporoitani niin että ne tukehtuu toppaan.
ja tosiaan..ei kai niitä haalareita siellä kauppakeskuksissa kukaan päällä pidä?

ja joo,lapsi on ihminen =)
Mitä ilmeisemmin olet, kun jankutat, että lapsi tarvitsee jonkun vauvalisän ulkoillessaan :D.

EI tarvitse.

JOS menet kauppakeskukseen istumaan kahdeksi tunniksi jättiläisen työntäessä sinua ympäriinsä kärryissä...MITEN viihdyt parhaiten?

Haluatko, että sinut on puettu kuin eskimo...Kuolleen koiran turkkiin päästä varpaisiin, niin että nenänpäätä hiukan pilkottaa...VAI tahtoisitko kenties katsella ympärillesi toppahaalarin vetoketju alas vedettynä ILMAN tumppuja ja karvalakkia?
 
fysiikkaakin lukenut
Vauva on pienempi kuin aikuinen ja lämpöä haihduttava pinta-ala on tilavuuteen suhteessa suurempi kuin aikuisella. Joten lämpimänä pysyäkseen vauva tarvitsee enemmän eristystä. Ei ihan hirveästi enemmän, mutta kuitenkin.

Koskee ihan mitä tahansa kahta jokseenkin samanmuotoista ihmistä/eläintä/kappaletta.
 
vieras
Just vein vauvan ulos nukkumaan.Päälle laitoin lyhythihaisen bobyn,sukkahousut,ohkasen housut ja pitkähihaisen paidan.Töppöset ja lakki,haalari ei yhtä toppa kuin äpakkauksen puku.Makuupussissa köllii.
Tähän asti ulkoiltu niin että haalarin alla on ollut boby ja sukkahousut,hyvin on vauva tarennut.

Asteita himpun verran enemmän kuin teillä.

Ja tuosta että vauvalle yks kerros enemmän vaatetta ku itselle.Jos näillä keleillä puskee sinne väliin jonku ohkasen haalarin,niin mitäs sit 20asteen pakkasilla?
Kaverini laitoi vauvalleen bodyn,sukkikset,paita + housut,fleecehaalari ja toppapuku.Mun mielestä tuossa on jo liikaa vaatetta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja eikö lapsi ole ihminen?:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ja lisäksi en ole pukenut vauvojani enkä taaporoitani niin että ne tukehtuu toppaan.
ja tosiaan..ei kai niitä haalareita siellä kauppakeskuksissa kukaan päällä pidä?

ja joo,lapsi on ihminen =)
Mitä ilmeisemmin olet, kun jankutat, että lapsi tarvitsee jonkun vauvalisän ulkoillessaan :D.

EI tarvitse.

JOS menet kauppakeskukseen istumaan kahdeksi tunniksi jättiläisen työntäessä sinua ympäriinsä kärryissä...MITEN viihdyt parhaiten?

Haluatko, että sinut on puettu kuin eskimo...Kuolleen koiran turkkiin päästä varpaisiin, niin että nenänpäätä hiukan pilkottaa...VAI tahtoisitko kenties katsella ympärillesi toppahaalarin vetoketju alas vedettynä ILMAN tumppuja ja karvalakkia?
missävaiheessa mä sanoin että olen pukenut lapsille jonkun helkutin vauvalisän????

sanoin vaan mitä mulle on sanottu neuvolassa,en ole sanonut että olen vauvan pukenut liian kuumasti,tai taaperoa tai leikki-ikästä.

oonko mä jankuttanut jotain muuta kun sitä että näin neuvolassa on sanottu? en ihmettele yhtään miksi jotkut pukee lapsen liian kuumasti jos uskovat kaiken mitä neuvolassa sanotaan.

ja vielä, EN ylipue lapsiani,EN jankuta vauvalisästä,EN pidä ulkovaatteita päällä kun shoppaillaan tai ollaan autossa.

EN ole noudattanut tuota neuvolan ohjetta. osaan ajatella itse ENKÄ ole noudattanu 50% neuvolan muistakaan ohjeista.

 
eikö lapsi ole ihminen?
Alkuperäinen kirjoittaja fysiikkaakin lukenut:
Vauva on pienempi kuin aikuinen ja lämpöä haihduttava pinta-ala on tilavuuteen suhteessa suurempi kuin aikuisella. Joten lämpimänä pysyäkseen vauva tarvitsee enemmän eristystä. Ei ihan hirveästi enemmän, mutta kuitenkin.

Koskee ihan mitä tahansa kahta jokseenkin samanmuotoista ihmistä/eläintä/kappaletta.
Nikkini voisi yhtähyvin olla vaikkapa "maalaisjärkeäkin käyttävä" :D

Se lapsi on alusta asti ihminen (mikäli ihminen sen on synnyttänyt :D )...Pienemmässä koossa vain, eikä se tarviitse mitään vauvalisiä vain siksi että se on minikokoinen ihminen ;)
 
eikö lapsi ole ihminen?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
missävaiheessa mä sanoin että olen pukenut lapsille jonkun helkutin vauvalisän????

sanoin vaan mitä mulle on sanottu neuvolassa,en ole sanonut että olen vauvan pukenut liian kuumasti,tai taaperoa tai leikki-ikästä.

oonko mä jankuttanut jotain muuta kun sitä että näin neuvolassa on sanottu? en ihmettele yhtään miksi jotkut pukee lapsen liian kuumasti jos uskovat kaiken mitä neuvolassa sanotaan.

ja vielä, EN ylipue lapsiani,EN jankuta vauvalisästä,EN pidä ulkovaatteita päällä kun shoppaillaan tai ollaan autossa.

EN ole noudattanut tuota neuvolan ohjetta. osaan ajatella itse ENKÄ ole noudattanu 50% neuvolan muistakaan ohjeista.
Miksi ihmeessä sitten jaat moista huttua täällä totuutena? :D

Mikset kirjoita niinkuin teet?

Kyllä minäkin olen kuullut, että imettäminen on lapselle ainoa oikea ravinnonlisä...Muussa tapauksessa siitä kehkeytyy laitosnuori, mummonpotkija...MUTTA en minä moista silsaa täällä yleisenä totuutena lauo.
 

Yhteistyössä