Riittääkö teillä 600 euroa melkein kuukaudeksi ruokaan+bensaan yms.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja palkkapäivää odotellessa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

palkkapäivää odotellessa

Vieras
Maksoin tuossa laskuja 1200 euroa ja asuntolainan lyhennyksen jälkeen tilille jäi vain 600 euroa jolla pitäisi pystyä maksamaan perheen ruoat + työmatkojen bensat (autoa pakko käyttää kun bussilla ei töihin pääse).
Arggh - mitenkähän tässä oikein tulee toimeen kun tilipäivä vasta loppukuussa ... no, visa vinkumaan sitten vaan :(

Ei mun maksettavaksi normaalisti tule kuussa ihan noin paljon laskuja mutta nyt oli tyttären rippijuhlat ja pitopalvelun lasku mukana tossa laskukasassa. Mies maksaa perheen "isot" laskut kuten esim. vesi / sähkö / vakuutusmaksut sekä tietysti osansa asuntolainasta. Nyt vaan miehen kaikki palkatulot pitää laittaa jemmaan, tulevaa remonttia varten.

Alkuperäinen kirjoittaja palkkapäivää odotellessa:
Maksoin tuossa laskuja 1200 euroa ja asuntolainan lyhennyksen jälkeen tilille jäi vain 600 euroa jolla pitäisi pystyä maksamaan perheen ruoat + työmatkojen bensat (autoa pakko käyttää kun bussilla ei töihin pääse).
Arggh - mitenkähän tässä oikein tulee toimeen kun tilipäivä vasta loppukuussa ... no, visa vinkumaan sitten vaan :(

Ei mun maksettavaksi normaalisti tule kuussa ihan noin paljon laskuja mutta nyt oli tyttären rippijuhlat ja pitopalvelun lasku mukana tossa laskukasassa. Mies maksaa perheen "isot" laskut kuten esim. vesi / sähkö / vakuutusmaksut sekä tietysti osansa asuntolainasta. Nyt vaan miehen kaikki palkatulot pitää laittaa jemmaan, tulevaa remonttia varten.

jos tää oli poikkeuksellisen iso lasku kuukausi ja 600 ei riitä, niin ehkä niistä miehen rahoista voi nyt laittaa vähemmän sinne remonttisäästöön.

Kyllä riittää, ainakin meillä. Riippuu tietenkin kuinka suuri perhe teillä on ja paljonko bensaan menee.
Jos nyt kuitenkin miehes maksais, meillä ainakin on yhteiset rahat.

Miks ihmisillä (perheellisillä) on ns. omat rahat? Tai toinen maksaa tietyt jutut (en viittaa nyt ap:n). Tiedän jokainen haluaa sitä omaa ja niitä omia juttuja, mutta.. Meillä on ainakin yhteiset rahat. Kotiäitinä ei vois ajatellakaan, et mä maksaisin tietyt ja mies joka saa palkkatulot tietyt ja loput omaan käyttöön.

Alkuperäinen kirjoittaja Kevätaurinko:
Ei riittäis meidän perheelle meitä on 5-henkilöä.
Meillä ruokaan ja pesuaineisiin menee kuukaudessa noin 1000e.
Bensaan menee kuukaudessa noin 300e.

Täh????
1000E/KK ruokaan ja pesuaineisiin??? Miten saat kulumaan noin paljon ruokaan?

Alkuperäinen kirjoittaja 5-hengen perhe:

Täh????

Meitä on 6 ja kyllä ton tonnin saa helposti menemään ruokaan. Ainakin pojat on mahdottomia syömään, syövät enemmän kuin äitinsä. MUTTA ei meilläkään rahassa kylvetä, että niitä tiukkoja kuukausia on enemmänkin. Sillon vaan miettii mitä tekee ja ostaa kaupasta vaan tarpeellisen, jättää ne pihvit hyllyyn, niin vähemmälläkin pärjää.

Joo kyllähän toi 1200 euroa pelkkiin laskuihin kuukaudessa on ainakin mulla paljon koska tossa summassa ei ole vielä miehen maksamia laskuja. Vyötä täytyy kiristää ja pienentää kauppalaskua ja käyttää niita remonttirahoja että päästään taas normaalitilaan. Jos päästään; meinaan meillä molemmilla on lomautusuhka päällä eli tulot voi romahtaa syksyllä :( Kadehdin perheitä jotka pärjäävät todella pienillä ruokamenoilla kuukaudessa. Meillä menee normaalisti jotain 800-1000 euroa kuussa ruokakauppaan, summassa kyllä mukana esim. pesuaineet, koko perheen hygieniatavarat yms. Eikä juurikaan ostella valmiseineksiä vaan itse tehdään ruoka alusta loppuun. Tosin hedelmiä + vihanneksia syödään PALJON ja ne on tosi kalliita. Tarjouksia hyödynnetään parhaamme mukaan ja töissä mulla on yleensä omat eväät mukana.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Juu mä ruokin usein 6 suuta ja 2 autoa tolla rahalla, että kyllä pärjää kun vähän kattoo mitä ostaa.

meilläkin 6 suuta, 2 autoa (30km keskustaan matka) ja vielä 2 koiraa. 400 eurollakin oon pärjännyt ku ostaa järki päässä ruokaa.

Alkuperäinen kirjoittaja hopsula:
Uutta perunaa ja paljon vihanneksia torilta, lihapullia tai muuta jauhelihasta niin jo riittää ruokaan raha. Kuinka paljon autolla tulee pakollista ajoa?

Mun työmatka edestakaisin on 60 kilsaa joten kyllä sitä bensaakin menee ...

Alkuperäinen kirjoittaja 5-hengen perhe:

Täh????

No en tiiä miten saan kulumaan.
Kyllä se on joka kuukausi noin 1000e mitä menee Prismaan ja ei osteta sieltä kuin ruokaa, pesuaineet + muut hygienia tuotteet.

Yhteistyössä