Riittääkö talveksi vain yksi haalari?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja talvi2011
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

talvi2011

Vieras
Mulla on siis 3 lastaa,ulkoillaan paljon..
Ennen olen ostanut kirpparilta 3pukua/lapsi...Mutta nyt olen takaisin työelämässä ja minulla oli kerrankin varaa ostaa kaikille lapsille ticketin toppavaatteet...Eli mitäs sanotte riittääkö tämä ticketin toppahaalari/toppatakki+housut ensi talveksi,onko nää niin hyviä?
Tottakai villaa&fleeceä alle jne...

Sattuuko lapsille pissavahinkoja? Oletko aiemmin joutunut käyttämään niitä kaikkia kolmea pukua? Jos yksi ei ole ennen riittänyt, niin miten riittäisi nytkään, olipa puvun merkki mikä hyvänsä? :) Vai oliko ne edelliset puvut sellaisia, että kastuivat läpi ja piti aina odottaa kuivumista joka käytön jälkeen?

Meillä on todettu riittäväksi kokoonpanoksi haalari jonka rinnalla käytössä takki+housut. Molempia käytetään vähän tarpeen mukaan ja jos sattuu jotain yllättävää tapahtumaan niin on varapuku olemassa.

[QUOTE="vieras";24840251]Sattuuko lapsille pissavahinkoja? Oletko aiemmin joutunut käyttämään niitä kaikkia kolmea pukua? Jos yksi ei ole ennen riittänyt, niin miten riittäisi nytkään, olipa puvun merkki mikä hyvänsä? :) Vai oliko ne edelliset puvut sellaisia, että kastuivat läpi ja piti aina odottaa kuivumista joka käytön jälkeen?[/QUOTE]

No kirpparilta muutaman euron hintaisia ja jotka tulivat yleensä kosteaksi käytössä,siksi niitä oli niin monia...
Nyt taitaa olla eka talvi,että kaikilla on hyvät tamineet odottamassa..

Riippuu lapsista ja haalareista. Meillä on mm reimatecilla ja Po.p:illa pärjätty hyvin yksillä haalareilla. Äiti vaan joskus on tykännyt kun sen ulkonapeuhaamishaalarin lisäksi löytyy kaksiosainen puku kaupunki- ja kyläilyreissuille.

takki ja housut on hyvät kun on paljon helpompi sitten vähentää vaatetta esim kaupassa. ja meneehän s sitten varapukuna jos tarvii. huutiksesta esim löydät halvalla kun ei tarvi olla mitään merkkiä, eikä kovin kosteudenpitävää, kuhan ovat siistit

• Tykkää
Reactions: Madicken04
Meillä on aina ollut jokaisella haalari + toppatakkki ja -housut. Haalarilla ulkoilut, toisella setillä kapat yms asioinnit ja kyläilyt. Useampaa haalaria en ole koskaan kokenut tarpeelliseksi.

Meillä kahdet tamineet olleet kanssa aina. Nytkin syksyllä olis ollu hirveetä pestä aina sitä yhtä pukua ja pelätä, että ei ole kuiva aamulla. Ja toisen olen aina pyrkinyt pitämää parempana vaatteena.

Jos olet sitä mieltä että teillä ollaan kotona sitten jos a) puvusta hajoaa jotain (sekin on aina mahdollista), b) tulee pissavahinko c) muksu ui loskalammikossa ja lahkeen/hihansuusta menee vesi sisään ja d) peset pyykkiä heti kun tarve ilmenee eikä vasta sitten kun sinulla on oikeasti siihen aikaa. Ja tietty e) hyväksyt että teillä mennään ihan kaikkialle haalarissa joka voi vielä olla paskainen kun et ole ehtinyt sitä pestä.

On olemssa ihmisiä, jotka sopeuttavat menonsa tämän mukaan ja paljon ihmisiä, jotka ottavat sen toisen puvun helpottamaan arkea.

Nyt kun olet töissä, teillä luultavasti ulkoillaan vähemmän kuin aiemmin. Meillä on aina pärjätty säänkestävällä haalarilla plus vähän vähemmän teknisellä housut ja takki -yhdistelmällä.

Me ei pärjättäisi yksillä, ei olla koskaan pärjätty. Ykköspuku, varapuku, takki ja housut on ollut ihan pakolliset, sitten lisäksi juhlatakit. Pienimmälle tytölle saattaa vieläkin tulla ulkona pisuvahinko silloin tällöin, ja täytyyhän pukua edes kerran talvella pestäkin:) Ulkoillaan päivittäin 9-11, 15-16.30 ja 18-19, jolloin täytyy olla puvut aina käyttökunnossa.

Ei yksi riitä, yllä onkin jo mainittu yllättäviä tilanteita jolloin voi tarvita kakkoshaalareita.

Jos ei raski ostaa kaksia uusia T2H:iä niin ostaa vaikka kirpalta ne varahaalarit.

meillä on riittäny yhdet haalarit. vaikka ulkoillaan kaksi kolme kertaa päivässä. näillä korkeuksilla kun yleeensä on kunnon pakkastalvi niin ei pääse kastumaan. ja jos on lauhempaa ja niin on helppo kuivata ulkoilujen välissä. samoin kuin ne ainoat talvekengät (kuomat).
muilla varmaan eri tilanteita talvenlaadusta riippuen

Tuon lisäksi on hyvä olla housut ja takki, joiden ei tarvitse olla viimeisen päälle laadukkaita. Onko sinulla kolmoset vai eikä isommilta jää vanhoja varahaalareiksi, jos se varsinainen ei ole jostain syystä pitokunnossa?

[QUOTE="vieras";24840810]Tuon lisäksi on hyvä olla housut ja takki, joiden ei tarvitse olla viimeisen päälle laadukkaita. Onko sinulla kolmoset vai eikä isommilta jää vanhoja varahaalareiksi, jos se varsinainen ei ole jostain syystä pitokunnossa?[/QUOTE]

miksi? siis mihin niitä housuja ja takkia tarvii jos on jo haalari!?!?!? uteliaisuus iski, tai olen jo kauan ihmetelly ku usein mainitaan että nuokin PITÄÄ olla haalarin lisäksi.

[QUOTE="vieras";24840761]Nyt kun olet töissä, teillä luultavasti ulkoillaan vähemmän kuin aiemmin. Meillä on aina pärjätty säänkestävällä haalarilla plus vähän vähemmän teknisellä housut ja takki -yhdistelmällä.[/QUOTE]

Mutta tuohan on 2 pukua, ei yksi... Veikkaisin myös että keskimäärin hoidossa olevat ulkoilevat enemmän kuin kotonaolevat. Kelillä kuin kelillä.

Mutta tuohan on 2 pukua, ei yksi... Veikkaisin myös että keskimäärin hoidossa olevat ulkoilevat enemmän kuin kotonaolevat. Kelillä kuin kelillä.

Yksi haalari. Yksi kaksiosainen. Ja meillä on kyllä lasten ulkoileminen muuttunut päiväkotiin mentäessä. Kun olimme kotosalla, laskimme mäkeä, rakentelimme lumilinnoja, kolusimme pihan lumikasoja. Päiväkodissa ovat paljolti tampatulla pihalla. Ja lapset haetaan meillä neljään mennessä, eivät ehdi olla ulkona iltapäivällä kuin puolisen tuntia jos sitäkään. Omasta viitseliäisyydestä on sitten kiinni, jaksaako ja ehtiikö ulos vielä iltaruoan jälkeen.

Meillä on käytännössä käytetty vain yhtä haalaria talvikelillä, vaikka onkin kirpparilta ostettu sellaset rönttähaalarit metsäretkille ja isin kanssa pajahommiin. Mut perusulkoiluun riittää siis yksikin halaari per muksu, ainakin meillä.

[QUOTE="vieras";24840977]Yksi haalari. Yksi kaksiosainen. Ja meillä on kyllä lasten ulkoileminen muuttunut päiväkotiin mentäessä. Kun olimme kotosalla, laskimme mäkeä, rakentelimme lumilinnoja, kolusimme pihan lumikasoja. Päiväkodissa ovat paljolti tampatulla pihalla. Ja lapset haetaan meillä neljään mennessä, eivät ehdi olla ulkona iltapäivällä kuin puolisen tuntia jos sitäkään. Omasta viitseliäisyydestä on sitten kiinni, jaksaako ja ehtiikö ulos vielä iltaruoan jälkeen.[/QUOTE]

Mä tulkitsin sen niin, että todellakin YKSI haalari ulkovaatteeksi.

Mä oon pistänyt paremmaksi. Meillä on ollut NOLLA haalaria monena vuonna. Ei haalari ole pakollinen ulkovaate. Mutta siltikin olen sitä mieltä että jotain ulkovaatetta kandee olla kaksi kappaletta. Muodon saa valita ihan itse.

miksi? siis mihin niitä housuja ja takkia tarvii jos on jo haalari!?!?!? uteliaisuus iski, tai olen jo kauan ihmetelly ku usein mainitaan että nuokin PITÄÄ olla haalarin lisäksi.

Meillä täytyy siksi olla, kun mulla ei ole autoa, eli kaupunkireissut, kerhomatkat ym sellaiset kävellään tai mennään linja-autolla. En halua silloin laittaa samaa haalaria, jolla rymytään pihalla:)

Onko se joku saavutus, että pärjää yhdellä haalarilla? Mä en haluaisi YRITTÄÄKÄÄn pärjätä yhdellä haalarilla koko talvea, hulluksihan siinä tulisi. Koko ajan pitäisi olla pesemässä/ripustamassa/stressaamassa onko se kuiva. Jos haalari on märkä ja parin tunnin päästä pitäisi mennä jonnekin/lapsi haluaisi ulos, niin jäättekö te sitten kököttämään sisälle sen haalarin takia?

Järki käteen naiset. Lasten tarvii ulkoilla talvisinkin, ja kyllä se minimi on 2 asua, mikä niiden hankkimisessa on niin vaikeaa???

no kun minusta on ikävää että lapsi on topphaalari päällä esim tunnin kauppareissun ajan. tietty se haalari on myös mahdollista riiisua, mutt takki on kauppareissulla paljon helpompi ottaa pois

Kyllä meillä on riittänyt useampana vuonna. Lapsia on kolme, haalarit vedenpitäviä. Lisäksi on takki+housut, joita käytetään lähinnä kauppamatkoilla mutta menee myös pihaleikeissä jos tarve on. Takki ja housut on ihan jotain halpisjuttuja.