Riittääkö noi 300-400 euron keskusyksiköt ns kotikäyttöön?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harkitsevan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Harkitsevan

Vieras
Mulla on varmaan 7 vuotta vanha pöytäkone, ja sen keskusyksikössä vieläkin Windows XP. Kone on tosi hidas, käynnistymisestä netin toimimiseen menee noin 15 minuuttia. Ohjelmat ei pyöri ja ne ovat vanhentuneita eikä uusia pysty lataamaan enää tuolle pohjalle. XP:tä ei pysty päivittämään tuolle koneelle Windows 8.1:en. Olen harkinnut uuden keskusyksikön ostamista, vanha monitori ja muut härpäkkeet saavat kelvata edelleen.

Onko noista acer ja Lenovo- keskusyksiköistä hintaluokassa 300-400 euroa mihinkään? Enempää ei ole rahaa siihen uhrattavana. Käytämme päiväkäytössä ja pelikäytössä ipadeja, pöytäkoneella lähinnä tekstinkäsittelyä, tulostusta, kuvankäsittelyä pienellä mittakaavalla, musiikin lataamista mp3soittimelle USB:n kautta jne.

No riittää vaikka 300 euron läppäri. Mulla on 299e hintainen hp 255 ja riittää surffailuun, tekstinkäsittelyyn ym. kotihommaan. Lapset pelaakin jotain nettipelejä eivätkä moiti hitaaksi.

300-400€ kone riittää hyvin netti ja tekstinkäsittelyyn. Jos oikeasti käsittelet (muokkaat) kuvia tarvitaankin jo tehokkaampi kone, hintaluokka n.700-1200€ riippuen kärsivällisyydestäsi.

No hyvin riittää. Kuulostaa aika minimaalisesta tuo käyttö eikä tavisten kuvankäsittely mitään sen kummallisempaa kun hyvä ohjelmat. Jos nyt satut vielä törmäämään alle 4GT RAMmiin, tai yksiytimiseen niin älä sellaista osta.

Yhteistyössä