Riittääkö miehelle yksi nainen koko elämän?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yhdessä mutta yksin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yhdessä mutta yksin

Vieras
Olemme avopuolisoni kanssa olleet 7 vuotta yhdessä. Meillä on oikein mukavaa yhdessä ja hän on todella "hyvä mies". Mutta en tunne enään intohimoa häntä kohtaan, seksi menettelee kyllä joskus, mutta vain siksi että fyysiset tarpeet tulee tyydytettyä. Varmasti johtuu paljon siitäkin, että aloimme 2-kymppisinä olemaan yhdessä ja olin mieheni ensimmäinen seksikumppani. Hän on kyllä fyysisesti viehättävä mutta nuoruuden arkuutensa takia vain "jäänyt ilman". Minua on mietityttänyt monet vuodet, tulenko minä riittämään hänelle. Mies on kuitenkin mies ja luulisi, että hän jossain elämän vaiheessa haluaa kokea seksiä jonkun toisenkin naisen kanssa. On vaikea uskoa, että kun tilaisuus tulisi, ja kiusaus kasvaisi tarpeeksi, hän ei menisi kokeilemaan. Ehkä tämäkin asia vaikuttaa omaan suhtautumiseeni parisuhteessamme. Toivoisin, että minulla olisi kokeneempi miesystävä jottei ainakaan kokeilunhalua syntyisi.

Minkälaisissa suhteissa te muut elätte? Nyt huomaan, että käyttäydyn kuin sinkku vaikka en haluaisi. Tavallaan alitajuisesti etsin kokoajan sopivampaa kumppania ja ihastun välilä toisiin miehiin ja haaveilen heidän kanssa olemisesta. Onkohan tällaisella suhteella mitään toivoa..

Syyttelet hienosti rivienvälissä miestäsi, että kun hän on kokematon niin hän varmaan lähtee pettämään. Myönnä poi, että sinun oma huoraamisvietti on herännyt ja haluat mennä nussimaan toisen miehen kanssa.Miksi et voi sitä sanoa rehellisesti, miksi pitää syyllistää toista. Yrität väittää, että miehesi lähtee naimaan toisen kanssa kun sinä olet ollut hänen ainoa. En ihmettele vaikka lähtisikin, mutta tuskinpa. Monelle miehelle riittää yksi nainen, mutta monen naisen pitää saada monta eri munaa. Jätä miehesi ja mene naimaan niin monen miehen kanssa kuin ennätät,mutta älä tee miehestäsi syntipukkia kun ei ole aihetta. Sinussa on syy ja SINUN tekee mieli naida muden kanssa ei miehesi!

Alkuperäinen kirjoittaja yhdessä mutta yksin:
Olemme avopuolisoni kanssa olleet 7 vuotta yhdessä. Toivoisin, että minulla olisi kokeneempi miesystävä jottei ainakaan kokeilunhalua syntyisi.
--- Tavallaan alitajuisesti etsin kokoajan sopivampaa kumppania ja ihastun välilä toisiin miehiin ja haaveilen heidän kanssa olemisesta. Onkohan tällaisella suhteella mitään toivoa..

Melkein toivoisi, että tämä olisi provo. Jos ei, niin aika raa'alta vaikuttaa. Ihanko tosissaan jotkut naiset uskovat, että mies on jonkinlainen astia, joka kannattaa ottaa omaksi vasta täytenä? Tai vaihtoehtoisesti: väsynyt pukki ei enää pöki - vieraita.

Kyllä riittää jos rakastaa sinua aidosti. Silloin ei muut kiinnosta. Mutta jos alkaa kiinnostamaan, ei ole enää sinun arvoisesi. Turhaa murehdit etukäteen, aika näyttää miten käy. Todennäköisesti jatkatte onnellista yhdessäoloa ilman tällaisia sotkuja.

Parempi kysymys olisi: riittääkö sinulle yksi mies koko elämän ajaksi? Vaikuttaa enemmän siltä, että sinä se tässä olet, jolle ei yksi mies riitä.

Kaikille ei tule sitä kokeilunhalua. Kaipa mies olisi kokeillut jo aikaisin jos olisi niin paljon haluttanut kokeilla seksiä ihan vain kokemusten vuoksi.

Itse olen nainen, jolla oli nuorempana hirveä kokeilunhalu. Tuli kokeiltua vaikka mitä ja monia miehiä. Lopulta rakastuin mieheen, jolla oli poikuus tallella. Kyllä mäkin alkuun mietin että tuleeko sille sitten päälle kolmikymppisenä joku teinivillitys. Musta vaan tuntuu, että toisille se kokeileminen on tärkeämpää kuin toisille. Itse en olisi ikinä pystynyt aloittamaan kunnon parisuhdetta ennen kuin olen kaiken kokeiltavissa olevan kokeillut. Kaikilla se ei kuitenkaan ole niin. Jotkut haluavat seksiä ihan vaan seksin ja rakkauden tähden, ei se kaikille ole mikään kokemusviidakko lukuisine kumppaneineen. Eniten sitä kokemusta kuitenkin saa vakisuhteessa yhden kumppanin kanssa kuin vaikkapa mistään yhdenyönsäädöistä.

Naisilla on niin helppoa. Niin vastenmielistä naista ei olekaan, jolle ei miehiä riittäisi kokeilukappaleiksi. Monilla miehillä on todellinen ongelma, ettei oikeasti löydy ketään naista, joka haluaisi sänkyyn.

MInusta sinun ei pitäisi olla huolissasi miehestäsi, koska vain sinä itse pystyt vaikuttamaan itseesi, et mieheesi.

Rivien välistä paistaa se, että et ole kovin tyytyväinen seksielämäänne. Osittain kyse on ehkä kyllästymisestä ja intohimon hiipumisesta mutta osaltaan ehkä myös miehen huonoista seksitaidoista. Minusta miehen syyllistäminen tai sysääminen pettämisen tielle eivät ole rehellisiä keinoja. Reilumpaa on se, että myöntää itselleen pitkän suhteen tylsyyden.

Ei tarvitse tyytyä tylsään suhteeseen. Nuorina ihmisinä kykenette kehittymään ihmisinä ja jos haluatte parisuhdetta ja seksielämää voi muuttaa yhteisesti haluttuun suuntaan. Olellista on keskustelukyky ja kuuntelutaito. Jos rakkautta riittää, kummankin pitäisi olla halukas tekemään toiselle hyvää.

Varsinkin naisilla on kummallinen mykkyyden muuri seksiasioiden osalta. Oletetaan, että miehen pitäisi ihan ilman muuta osata tyydyttää nainen. Minusta moni vanhempikaan mies ei esimerkiksi ymmärrä klitoriksen hyväilyn merkitystä. Nykyaikana tietoa saa netistä, kirjoista ja jopa seksiterapeuttien palveluja on olemassa. Pitää siis haluta muutosta ja ottaa rohkeasti asia keskusteltavaksi miehen kanssa. Parastahan seksi on turvallisessa parisuhteessa. Ehkäpä se toinenkin osapuoli on vähän kyllästynyt, muttei uskalla ottaa asiaa puheeksi...

Yhteistyössä