Riittääkö kevätvaatetukseksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kalamama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kalamama

Aktiivinen jäsen
17.02.2006
1 874
1
36
laitan tän tänne kun tuolla yleisosastossa tippuu niin nopeasti.

poika on 11kk nyt, eikä oikeastaan rymyä ulkona, vaunuilla vaan liikkuu, ei kävele vielä. meillä on se ruskovillan villainen kokohaalari, ja märiksi päiviksi ajattelin ostaa kuravaatteet haalarin päälle. nyt ollaan jo aurinkoisina lämpiminä päivinä vaunuillessa käytetty vain sisävaatteiden päällä villahaalaria, ja sen päällä farkkuja ja farkkutakkia, ja tietty myssyt ja tossut ja lapaset. lämpöiseltä on poika tuntunut.

riittääkö tämmöiset varusteet kevääksi, vai täytyykö ostaa kallis haalari, kun kuitenkin vasta toukokuussa alkaa kiinnostua poistumaan vaunuista tutkimaan luontoa?

ja onko niin että mun pitää jo nyt ostaa haalari kun syksyllä niitä ei enää saa kaupoista? voinko ostaa sit sen kokoisen että menis ens syksynä ja vuoden päästä keväällä? jos tänä keväänä ei vielä käyttäis sitä? miten koon voi arvioida, riittäiskö 86senttinen, nyt on 75cm pitkä, ja 80cm vaatteita käytetään enimmäkseen, joitakin vielä 74senttisiä.

auttakee ensikertalaista!

Moi!

Minä en ostaisi kallista haalaria, kun kasvunopeuttakin niin vaikea ennustaa. Itselläni tänään täytti poika vuoden ja olen miettinyt samaa asiaa ja päädyin seuraavaan : ostin huuto.netistä käytettynä tällaisen normaalisti 100 euron haalarin. Lisäksi on sadevaatteetkin. Minun poikani noin 80cm ja haalari 86cm. Tässä iässä kun opettelee kävelemään en ostaisi liian isoa haalaria, sillä se vaikeuttaa kävelemään oppimista. Itse jätän niiden kalliiden haalareiden ostamisen myöhemmäksi eli siihen kun poika alkaa todella nuohota leikeissään ulkona. Nyt vielä viihtyy suht paljon paikoillaan, keinussa ja vaunuissa. Ja kun sadevaatteetkin jo hankittu niin mitä sitä turhia vielä tänä keväänä :)

Noissa on merkkikohtaisia eroja aika paljon. Suna ostaisin juhannuksen jälkeen alesta syksyksi haalarin, kun jo kävelee. Ostelin viimekesänä neitille syksyksi haalarin, oli ok ja makso 20e. Ei veten pitävä kun oli kanssa rattaissa.

Nyt on yksi haalari ja toisen pitäs hankkia kun on hoidossa ja kuravaatteet, täälä ei ihan vielä tarvi.

Tosta en tiä millon ja millon ei mutta ainakin nyt on alessa viimevuotisia haalareita, miksei ne myisi niitä syksylläkin, kun kerta vanhat piisaa keväällekin.

En aio hankkia kalliita haalareita, kuravaatteet sitten kun on vesikeli.

Noissa on merkkikohtaisia eroja aika paljon. Suna ostaisin juhannuksen jälkeen alesta syksyksi haalarin, kun jo kävelee. Ostelin viimekesänä neitille syksyksi haalarin, oli ok ja makso 20e. Ei veten pitävä kun oli kanssa rattaissa.

Nyt on yksi haalari ja toisen pitäs hankkia kun on hoidossa ja kuravaatteet, täälä ei ihan vielä tarvi.

Tosta en tiä millon ja millon ei mutta ainakin nyt on alessa viimevuotisia haalareita, miksei ne myisi niitä syksylläkin, kun kerta vanhat piisaa keväällekin.

En aio hankkia kalliita haalareita, kuravaatteet sitten kun on vesikeli.

Mä ostaisin nyt jonkun halpishaalarin tai sitten kirppikseltä jonkun, kun ei tiedä noista touko/kesäkuun päivistä eli silloin voi kyllä vielä haalaria tarvita, mutta ostaisin nyt sopivankokoisen (meillä esim reiman 74cm haalari meni vielä loistavasti vaikka pituutta oli kymmenen senttiä enemmän) sovita tai mittaa ainakin lapsi vähintään niska-lahjepituus. Jos konttailee pihalla tai opettelee kävelemään niin liian iso on huono.

Ja sitten ostaisin joko alesta tai syksyllä (täällä on ainakin aina ollut syksyllä haalareita myynnissä, ei ehkä kaikkia muotivärejä) sen verran reilumman että menee vielä seuraavan kevään.

Jos istuu vaan vaunuissa niin mielestäni ei tarvi sadevaatteita. Vaunujen päälle täytyy kuitenkin pistää sadesuoja. Lisäksi ne on yhtä kalliita kuin joku halpishaalari/ parempikin ei-vedenpitävä haalari. Ehkä kuitenkin kannattaisi harkita sellasta kunnon haalaria, joka pitää kosteutta ja menee vielä syksyllä. Sitten ens vuoden kevääksi ja syksyksi voit hankkia seuraavan.

Meillä on vähän päälle 1-vuotias ja kävelee jo, niin kunnon haalari on ehdoton, käytettynä hankittiin. Mutta eikö 11-kk kuitenkin haluaisi konttailla ulkona jo? Siinä yhtälailla tarttee haalaria -tai sit niitä sadevaatteita kuitenkin.

Mä en ostais ennakkoon haalaria mink ätoivon menevät vielä vuoden päästä. Meillä tyttö oli viimesyksynä puku koossa 80 ja nyt jo 92cm. Eli siis harppas aika paljon. Hankala on muiden puvun kokoja arvioida.. Meillä tyttö nyt 86cm ja käyttää 92-98 vaatteita. Ikää on 1.5v.

Me ostettiin 11 kk tytölle Lassietec-haalari 80 cm. Haalari on vielä niin iso, että mahtuu varmasti syksylläkin. Pitäisi olla vedenpitävä. Tyttö sai etukäteen 1-v synttärilahjaksi rahaa ja toivomus oli, että sillä ostetaan hänelle haalari. Muuten olisin ehkä harkinnut käytettyä huuto.netistä. Tämä haalari maksoi nyt uutena 50 eur, mikä oli mielestäni ihan kohtuullinen verratuna esim Reimatecin hintaan. Toki viimeksi mainittu on varmasti laadukkaampi, niin kaikki ainakin väittää, mutta vielä ei tarvita sellasta, kun liikkuu niin vähän ulkona. Jos olisin ostanut ei vettä pitävän tavallisen haalarin, olisi pitänyt ostaa kuravaatteetkin. Nyt en ajatellut niitä vielä hankkia kun ei varmaan tarvita.

Yhteistyössä