Riittääkö 30 € 50 v lahjaksi nelihenkiseltä perheeltä? Päivänsankari ei ole läheinen sukulainen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
LOL, mitä olette, neekereitäkö? Parempi on tosiaan jättää lahja antamatta, itse ottaisin loukkauksena jos joku antaisi 30 euroa lahjaksi. Ja kuka vittu antaa RAHAA keski-ikäisille ihmisille?

[QUOTE="vieras";22960760]LOL, mitä olette, neekereitäkö? Parempi on tosiaan jättää lahja antamatta, itse ottaisin loukkauksena jos joku antaisi 30 euroa lahjaksi. Ja kuka vittu antaa RAHAA keski-ikäisille ihmisille?[/QUOTE]
Eikääöhän se muistaminen oo tärkein!
ehkäpä tarvitsisit sen 30e lääkärin laskuun, ei kyl varmaan ihan riittäis!!!

[QUOTE="vieras";22960760]LOL, mitä olette, neekereitäkö? Parempi on tosiaan jättää lahja antamatta, itse ottaisin loukkauksena jos joku antaisi 30 euroa lahjaksi. Ja kuka vittu antaa RAHAA keski-ikäisille ihmisille?[/QUOTE]

KUTSUSSA OLI LAHJATOIVEENA RAHA, vittu!

minusta se ajatus on tärkein. Vaika lahjatoiveena olis raha niin silti saattaisin kuitenkin laittaa jotkain sellaista mistä pitää.
Jos aletan ajattelemaan että riittääkö 5oe nelihenkiseltä perheeltä nii minusta se on kyllä AIKA PALJON. Minusta tuo 30e on just sopiva jos rahan pitää anta. ja tietty riippuu myös siät onko kyseessä 50v juhlat vai vaika 20v.
me annettiin mieen siskon tytölle 20e, se oli mielesätni sopiva summan 20 vuotiaalle saahn silä baarissa pari olutta ( tää tyttö o kova baarissa kävijä)

Noloa ruikuttaa 50v-lahjaksi rahaa. Tuossa iässä kuuluu tarjota sapuskat muille, suvulle ja ystäville, tai lähteä juhlia karkuun tai olla vaan hiljaa. Ei todelakaan kerjätä rahaa.

Joko veisin tosi pienen rahan tai veisin jonkun halvan vaasin tai en menisi ollenkaan. tosi röyhkeää.

50v kuuluu iloita että on hengissä ja on ystäviä, ei kerjätä rahaa.

[QUOTE="huh";22960931]Noloa ruikuttaa 50v-lahjaksi rahaa. Tuossa iässä kuuluu tarjota sapuskat muille, suvulle ja ystäville, tai lähteä juhlia karkuun tai olla vaan hiljaa. Ei todelakaan kerjätä rahaa.[/QUOTE]

samaa mieltä. tosi noloa kyllä :D

Sitähän ne vinkuu synttärikutsuissaan ja lehti-ilmoituksissaan. Rahaa.

Ja ap, te itse määrittelette summan mikä on teidän budjetille sopiva. 30 euroa käy yhtä lailla kuin kävis 20 tai 100, teistä itsestännehän se on kiinni.

Mun mielestä perheen koko ei vaikuta millään tavalla rahalahjan suuruuteen. Eli yksinäinen ihminen tai 7 henkinen perhe, molemmat voi ihan hyvin antaa saman suuruisen lahjan rahanakin. Jos lahja olisi jotain ostettua, niin ei se iso perhe ikinä anna arvokkaampaa lahjaa kuin pieni perhe tai sinkku. Miksi sitten rahalahjassa pitäisi ottaa huomioon perheen koko?? Onko se ikään kuin pääsymaksu juhliin? Aikuiset 20€, lapset 10€ ja alle 3-vuotiaat ilmaiseksi?

Jokainen antaa sen minkä hyväksi näkee ja mihin kykenee. Ei kai nyt oo tarkoitus ottaa mitään pankkilainaa jonku sukulaisen synttärilahjaa varten?

Alkuperäinen kirjoittaja en ymmärrä;22961987:
Mun mielestä perheen koko ei vaikuta millään tavalla rahalahjan suuruuteen. Eli yksinäinen ihminen tai 7 henkinen perhe, molemmat voi ihan hyvin antaa saman suuruisen lahjan rahanakin. Jos lahja olisi jotain ostettua, niin ei se iso perhe ikinä anna arvokkaampaa lahjaa kuin pieni perhe tai sinkku. Miksi sitten rahalahjassa pitäisi ottaa huomioon perheen koko?? Onko se ikään kuin pääsymaksu juhliin? Aikuiset 20€, lapset 10€ ja alle 3-vuotiaat ilmaiseksi?

Jokainen antaa sen minkä hyväksi näkee ja mihin kykenee. Ei kai nyt oo tarkoitus ottaa mitään pankkilainaa jonku sukulaisen synttärilahjaa varten?

Peesailen tätä.

[QUOTE="huh";22960931]Noloa ruikuttaa 50v-lahjaksi rahaa. Tuossa iässä kuuluu tarjota sapuskat muille, suvulle ja ystäville, tai lähteä juhlia karkuun tai olla vaan hiljaa. Ei todelakaan kerjätä rahaa.[/QUOTE]

PEESI tälle!
Mulla nelikymppiset takana, ja lahjaksi pyysin vain laittamaan rahaa pariin hyväntekeväisyyskohteeseen, jos lahjominen kiinnostaa. Tärkeintä oli, että ystävät ja läheiset kerääntyivät yhteen. Mä maksoin viulut ;)

Kaikki viisikymppiset eivät ole äveriäitä. Itselläkin ollut työttömyyttä ja sairastamista. Pidän lähemmille juhlat, tarjoan hyvät ruuat, kakut ja boolit. Kaikki teen itse. Kutsussa mainitsin, ettei kukkia eikä tavaralahjoja, vaan hankin itse yhden isomman lahjan, jota olen haaveillut kauan, vaan ei ole ollut varaa ostaa. Esim. juhlija voi kerätä rahaa unelmamatkaansa. Saahan se juhlijakin juhlia tyylillään. Tähän ei mitään ikärajaa ole. Tyyliin "viiskymppisellä pitää olla jo sitä ja tätä". Ikähän on pelkkä numero. Raha on paras lahja monessa mielessä. Tavaroilla ei mitään tee, maljakot jms. ihan turhia pölynkerääjiä. Kukkalahjoista en välitä pätkääkään. 30 € on perheeltä aika pieni lahja mielestäni. Toki, jos varaa ei ole, silloin sen ymmärtää.

Mun mielestä riittää hyvin. Ja mä itse täytin jokin aika sitten 50.

En mä ainakaan ketään kutsunut lahjojen vuoksi, vaan ihan siksi, että halusin nää vieraat paikalle syömään, juomaan ja juhlimaan mun kanssani. Kortti ja/tai kukkakin riittäis mulle :)

Ketju on vanha ja synttärit jo ohi, mutta 30e on liian vähän 50v lahjaksi. Kotiin jääminen on AINA vaihtoehto.

Aivan totta! Minäkin toivon, että ihmiset joilla ei ole antaa minulle 50 euroa lahjaksi, saavat jäädä kotiin. Minun juhlani ja tarjottavani ovat niin kalliita ja hienoja, etten mitään ryysyläisiä edes ottaisi tänne.

Sitä en tosin ymmärrä, mitä olen sellaisia edes mennyt kutsumaan, kun pitäisihän minun suurin piirtein tietää läheisten ja vähän kaukaisempienkin tuttavien elämäntilanteet. Ja siis sitä kautta voisin ehkä tajuta, että ihan totta ei se (raha)lahja vaan se, että haluaa tulla paikalle. Ahneet pässit nyt totta kai jokainen jättää ilman kutsua eikö totta? Eli siis kutsukaamme vaan rahakkaita ja hyväntahtoisia ihmisiä omiin juhliimme!

Ei ole mielestäni liian vähän. Mielestäni annettavan lahjan arvo riippuu osittain myös antajan varallisuudesta. Jos perhe, jolla menee taloudellisesti huonosti antaa 30€, niin tuntuu pahalta saada se, ottaisin mieluummin vaikka lasten piirustuksen ja kukat. Toisaalta tuntuu tökeröltä antaa 30€ rahaa kuoressa, siistimpää antaa se vaikka lahjakorttina tai viedä pelkät onnittelukukat. Miehen isällä oli viime vuonna 70-v.juhlat, joissa tarjottiin illallinen. Moni ei niin läheinen toi pelkkiä kukkia/pullon.

Itse varmaan perheineni veisin lahjan, jonka arvo on 50-100€ välistä, jos tarjolla olisi ruokaa ja juomaa, joko tavarana tai lahjakorttina esim. Alkoon tai stokkalle. Kahveille jotain pienempää, esim. hyvän viinipullon(20-30€).

No kyllä mieluummin ottaisin keski-ikäisenä mieluummin vaikka sitä rahaa ja ostaisin jotain kivaa kuin ottaisin vastaan kaikkea tarpeetonta roinaa. Keski-ikäisellä kun on oikeastaan kaikki tarvitsemansa ja ne on ihan yksittäisiä juttuja, mitä uusii tarvitsessa. Rahat voi vaikka laittaa matkakassaa kartuttamaan. Jollain torkkupeitoilla yms krääsällä ei ole mitään käyttöä. Jos sellaisen olisin tarvinnut, olisin sellaisen myös hankkinut.

Yhteistyössä