riitaa kaverin kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pahamieli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pahamieli

Vieras
Olen monesti vahtinut kaverin lapsia ja hän on sanonut et laitan rahaa tililles kun sitä saan ei oo juuri nyt. No jouduin sit lainaa tältä kaverilta rahaa erääseen asiaan tammikuun lopulla ja mulla rahatilanne ollut jo pari kuukautta huono. Kaveri vaa muistuttelee koko ajan et maksas nyt. Itse en ole hälle sanonut mitään hänen veloista paitsi nyt sanoin kun pyysi taas lapsen vahdiksi et maksa ensin vanhat velkasi (vuoden varrelta) ja sit voin tulla. No hän suuttui nyt totaalisesti et oon kamala kaveri kun tollasta sanon. Oonko nyt se pahaystävä ?

[QUOTE="vieras";25999799]Koska lupasit maksaa oman velkasi pois? Ehdota, että vahdit lapsia, ja se velka lyhennetään niistä. Lainattu raha pitää kyllä maksaa sovitusti pois.[/QUOTE]

Ei ollut sovittua päivää. Sitten kun mulla on rahaa oli sopimus. Ja tänä vklp lupasin nyt maksaa vaikka sitä rahaa ei nytkään paljoa ole. Opiskelen nimittäin. Ystävällä sen sijaan on työpaikka ja voisi milloin vain maksaa velkansa.

Niim ja velkani ei kovin suuri ollut. 45 euroa. Olen vahtinut niitä kaverin lapsia vaikka kuinka monesti viikossa vähintään pari tuntia. Kerran jopa 10 tuntia. Mistään näistä en maksua ole saanut.

Näin se vaan monesti menee että lapsenvahdille "luvataan maksaa" mutta totuus on että ei sitä arvosteta niin paljon että maksaisi.
Itselläkin meni aikanaan kaverisuhde koetukselle kun olin kokoajan kaverin vauvalle lapsenvahti jotta äiti pääsi silloisen miehen kanssa bilettämään :(
Kun sitten kerran tarvitsin rahaa että oli pakko saada yksi lasku maksettua ettei mennyt ulosottoon ja kaveri olisi minulle lainannut rahan :O
Silloin muistutin kaverin veloista ja hän kyllä antoi laskun verran rahaa mutta suuttui ja kiukkusi ettei minun tarvitse enään vahtia lasta.
Mielelläni minä sitä vahdin mutta mielelläni minäkin myös otan sovitun palkan vastaan,en minäkään jaksanut aina iloisena vapaaehtoisena olla lapsenlikkana ja siksi muutamat kerrat suostuin lopulta hoitamaan kun luvattiin palkkaa.

Yhteistyössä