Riita miehen kanssa. Ylireagoinko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Aapee";29111152]Hänen mielipiteensä tuntuu olevan se, että itsepä tämän lapsen halusin.[/QUOTE]

Miksi sä teet lapsen tuollaiselle miehelle, joka ei lasta edes halua? Raskautta on enää vähän vaikea perua, mutta lähtisin menemään ja aika äkkiä.

Ihanko oletat, että nainen ei käytä tietokonetta? Että se on vain perheelle?

Nainenko ostaa uuden tietoneen saatuaan ensin ne renkaat miehen isovanhempien lahjarahoilla?

Ap, mitä saitte omilta isovanhemmiltasi lahjaksi? Saitteko saman summan kuin miehen isovanhemmilta ja jaoitteko sen puoliksi?

Tämä sen kun paranee. Nainen ei edes kuulu perheeseen? Vain vauva ja the Mies.

[QUOTE="vieras";29111171]Miksi sä teet lapsen tuollaiselle miehelle, joka ei lasta edes halua? Raskautta on enää vähän vaikea perua, mutta lähtisin menemään ja aika äkkiä.[/QUOTE]

No ei sitä lasta yksin tehdä. Ilman ehkäisyäkin oltiin miehen aloitteesta yli 6kk ennen raskautumista.

YMMÄRRÄTKÖ, että on sikamaista nyhtää toisen isovanhempien antamasta lahjastaväkisin itsellensä?

Jätäkö jotain kertomatta? Aivan varmasti mies maksaa jotakin kuluja siitä hyvästä, että sinä maksat niitä lapsen kuluja.

:laugh:
Vaikutat yhtä keskenkasvuiselta kuin ap:n mies. Jos isovanhemmat antavat rahaa lapsenlapselleen, joka on PERHEELLINEN MIES, kyllä se raha on luultavasti tarkoitettu koko perheelle eikä sille kolmekymppiselle pojulle.
Mies, joka viitsii pyytää äidiltään rahaa tietokoneen ostoa varten mutta ei osallistu lapsen kuluihin muuten kuin pyytämällä, ei ole mikään mies.

[QUOTE="Niin";29111175]Tämä sen kun paranee. Nainen ei edes kuulu perheeseen? Vain vauva ja the Mies.[/QUOTE]

En yhtään ihmettele, että sinun sisälukutaitotasollasi varustettu ihminen ei oikein käsitä sitä, että toisen suvun rahoja EI ole ok nyhtää itselle.

[QUOTE="vieras";29111148]Ja tuollasen miehen kanssa olet tekemässä lapsia. Kukas maksaa esim. hoitomaksut kun miehen tulot vievät ne korkeimpaan maksuluokkaan, kuka ostaa lapselle vaatteet javaipat jne. olisit nyt miettinyt toisenkin kerran ennenkuin alat lapsia tekemään, ja miksi te pyydätte muilta rahaa kun miehellä on isot säästöt? Enkä aikuisena ihmisenä pyytäisi äidiltä tai keneltäkään muultakaan rahaa yhtään mihinkään.[/QUOTE]

Mies olettaa, että menen töihin, kun lapsi on 9kk. Valitettavasti minulla ei ole työtä johon palata ja asumme kaupungissa, jossa työttömyysprosentti yksi maan korkeimmista, eli töitä vaikea löytää.

Minä olen tähän mennessä maksanut hankinnat. Hoitomaksuja en edes halua vielä ajatella.

Rahaa on pyydetty vanhemmilta hätätilanteessa. Itselläni olisi ulosottomerkintöjä, jos apua ei olisi saanut. Takaisin on suurin osa kuitenkin maksettu.

[QUOTE="Aapee";29111183]No ei sitä lasta yksin tehdä. Ilman ehkäisyäkin oltiin miehen aloitteesta yli 6kk ennen raskautumista.[/QUOTE]

Mutta siis kai sä jo ennen ehkäisyn pois jättämistä tiesit, että miehen kanssa ei raha-asiat toimi, se on pihi jne.? Juttelitteko te ensiksi yhtään, miten vauvan tarvikkeet ja eläminen rahoitetaan, varsinkin jos sinä jäät hoitovapaille etkä voi tienata? Vai ilmoittiko se yhtäkkiä vain, kun tulit raskaaksi, että sinä sitten maksat kun lapsen kerran halusit? Ei paljon muutaman vaippapaketin ostaminen auta, jos lapselle tulee vaikka sairaalakäyntejä. Jo synnärilasku voi olla iso.

Toivottavasti tää on vitsi... :(

Ei kai kukaan AIKUINEN saa vanhemmiltaan rahaa leffaa varten?! :O

Me ollaan molemmat alle 23 ja kohta 3. lapsi syntyy, eikä olla kyllä vuosiin saatu mitään apurahoja vanhemmilta. Niin ja ollaan vieläpä pienituloisia.

Ihanko oletat, että nainen ei käytä tietokonetta? Että se on vain perheelle?

Nainenko ostaa uuden tietoneen saatuaan ensin ne renkaat miehen isovanhempien lahjarahoilla?

Ap, mitä saitte omilta isovanhemmiltasi lahjaksi? Saitteko saman summan kuin miehen isovanhemmilta ja jaoitteko sen puoliksi?

Ap:n perhe on mies, ap ja syntymätön vauva. Jos kone on vain perheelle, ilman naista niin kuka sitä käyttää? Mies ja sikiö?

No valitettavasti on tuhoon tuomittu yritys, ja vielä lapsi tulossa tuohon soppaan, sääli häntä. Mitä sinä oikein ajattelit kun ehkäisyn jätit, että mies muuttuu aivan täysin sen jälkeen kun lapsi syntyy? Ei se muutu, ja sinulla ei valitettavasti ole varaa lasta pitää ilman eroa, jolloin mies joutuu väkisin vastaamaan lapsen menoista elatusavun nimissä.

:laugh:
Vaikutat yhtä keskenkasvuiselta kuin ap:n mies. Jos isovanhemmat antavat rahaa lapsenlapselleen, joka on PERHEELLINEN MIES, kyllä se raha on luultavasti tarkoitettu koko perheelle eikä sille kolmekymppiselle pojulle.
Mies, joka viitsii pyytää äidiltään rahaa tietokoneen ostoa varten mutta ei osallistu lapsen kuluihin muuten kuin pyytämällä, ei ole mikään mies.

Näitä kun lukee, en yhtään ihmettele, miksi niin iso osuus suomalaisista avioliitoista päättyy eroon. Olisi kiva nähdä näiden ap: n toimintaa puollustavien kirjoittajien toiminta, kun heidän pitäisi antaa omien sukulaistensa rahalahjoja miehensä päättämään käyttötarkoitukseen.

Tarkennetaan nyt vielä, että mies maksaa kyllä suuremman osan asuinkuluistamme (vesi, sähkö, netti) ja minulle jää ruokahuolto sekä jätemaksut. Koiran kulut sekä kiinteistövakuutus maksetaan vuorotellen. Molemmilla on lisäksi omat lainat sekä muut laskut.

Mies vain ei halua osallistua mihinkään ylimääräiseen. Saattaa kyllä ostaa hetken mielijohteesta esim uuden pelikonsolin ITSELLEEN, mutta ei tarjoa esim ravintolassa ruokaa minulle.

Säästöjä ei voi käyttää, sillä niitä pitää säästää pahanpäivän varalle. Ymmärrettävää, mutta ne ovatkin vain hänelle.

Mutta siis kai sä jo ennen ehkäisyn pois jättämistä tiesit, että miehen kanssa ei raha-asiat toimi, se on pihi jne.? Juttelitteko te ensiksi yhtään, miten vauvan tarvikkeet ja eläminen rahoitetaan, varsinkin jos sinä jäät hoitovapaille etkä voi tienata? Vai ilmoittiko se yhtäkkiä vain, kun tulit raskaaksi, että sinä sitten maksat kun lapsen kerran halusit? Ei paljon muutaman vaippapaketin ostaminen auta, jos lapselle tulee vaikka sairaalakäyntejä. Jo synnärilasku voi olla iso.

Itse asiassa luulin, että näissä raha-asioissa oli päästy yhteisymmärrykseen, koska meni pitkä aika, kun rahasta ei riidelty ollenkaan. Ja keskusteltiin, että tehdään hankinnat yhdessä jne...

Mun mielestä käyttää rumasti lasta mua vastaan juurikin tolla "itseppä lapsen halusit", mutta kyllä se hän oli, joka viime kädessä teki sen päätöksen lapsen hankinnasta.

Näitä kun lukee, en yhtään ihmettele, miksi niin iso osuus suomalaisista avioliitoista päättyy eroon. Olisi kiva nähdä näiden ap: n toimintaa puollustavien kirjoittajien toiminta, kun heidän pitäisi antaa omien sukulaistensa rahalahjoja miehensä päättämään käyttötarkoitukseen.

No meille ei kukaan rahoja lahjoittele, enkä ottaisi vaikka lahjoittaisikin. Printöä olemme molemmat saaneet, ja kyllä ne ovat menneet ihan perheen hyvinvointiin, on ostettu sitä mitä sillä hetkellä on tarvittu, remonttiatarvikkeita toisella perinnöllä kun remontti oli sillä hetkellä ajankohtainen ja lainaa lyhennettiin myös. Toinen perintö on isompi, mutta kyllä sekin menee pikkuhiljaa jokapäiväiseen elämään, kun miehen työt ovat tällähetkellä heikoilla. Ei ole niitäkään rahoja korvamerkitty, samalle tilille ne ovat tulleet kuin muutkin rahat, ja miehen halusta lainaa lyhennettiin, minä olisin käyttänyt enemmän muuhun.

[QUOTE="femin";29111204]Toivottavasti tää on vitsi... :(

Me ollaan molemmat alle 23 ja kohta 3. lapsi syntyy, eikä olla kyllä vuosiin saatu mitään apurahoja vanhemmilta. Niin ja ollaan vieläpä pienituloisia.[/QUOTE]

Kuten jo aiemmin sanoin, niin miehen äiti on erittäin hyvätuloinen. Hänen tapansa näyttää välittäminen on antaa tuota rahaa. Itse on kärsinyt köyhästä, siis oikeasti köyhästä elämästä yh:na ja haluaa hyvittää omille lapsilleen isättömyyden ja rahanpuutteen nyt näin. Minä saan siitä osani, kun naimisissa ollaan.

[QUOTE="femin";29111204]Toivottavasti tää on vitsi... :(

Me ollaan molemmat alle 23 ja kohta 3. lapsi syntyy, eikä olla kyllä vuosiin saatu mitään apurahoja vanhemmilta. Niin ja ollaan vieläpä pienituloisia.[/QUOTE]

Miksi vanhemmat eivät voisi antaa rahaa jos sitä on enemmän kuin pystyy käyttämään?

ap, rakastaako sun mies sinua? toi kuulostaa niin kauhealta parisuhteelta, että mua ihan itkettää sun puolestasi :( ellet sitten liioittele jotenkin...

eroa. mies maksaa sitten elatusmaksuja, koska lapsen myös halusi niin siinä ei ole edes mitään mistä tarvitsee potea huonoa omaatuntoa. Hanki kunnon, aikuinen mies joka rakastaa sinua niinkun pitää.

[QUOTE="vvv";29111284]Miksi vanhemmat eivät voisi antaa rahaa jos sitä on enemmän kuin pystyy käyttämään?[/QUOTE]

En minä sitä rahaa riemusta kiljuen ota vastaan, koska onhan se noloakin, että aikuiset ihmiset saavat rahaa äidiltä. Mutta kiittämätön en ole ja yritänkin näyttää kiitollisuuttani erinäisillä palveluksilla. Mm. leivon anopille, vien viinipullon tai tarjoan fyysistä apua. Pientähän se on, mutta on edes jotain.

ap, rakastaako sun mies sinua? toi kuulostaa niin kauhealta parisuhteelta, että mua ihan itkettää sun puolestasi :( ellet sitten liioittele jotenkin...

eroa. mies maksaa sitten elatusmaksuja, koska lapsen myös halusi niin siinä ei ole edes mitään mistä tarvitsee potea huonoa omaatuntoa. Hanki kunnon, aikuinen mies joka rakastaa sinua niinkun pitää.

Rakastaa kyllä, on osoittanut sen monin eri tavoin. Meillä on muuten hyvä parisuhde (uskokaa tai älkää), mutta tämä raha-asia hiertää. Ja meillä on sellainen historia yhdessä, että moni pari olisi siinä kohtaa lähtenyt eri teille. Me pysyimme yhdessä, enkä usko, että edes tämä voi meitä erottaa.

AP olet kynnysmatto! Ja miehesi pihtari! Ei edes ravintolassa tarjoa, mikä juntti! Lapsen syntymän jälkeen teillä tullaan tappelemaan koko ajan, kun miehesi ei maksa yhtään mitään yhteisestä lapsesta.

Onneksi meillä yhteiset rahat ja kumpikin mielellään tarjoaa/ostelee toiselle.

Te olette perhe. Perheessä ei pitäisi todellakaan enää ajatella, mikä on kenenkin omaa ja kenen rahoista maksetaan mitäkin. Perheessä pitäisi pelata kaikkien samalla puolella. Kun jotakin pitää hankkia, se hankitaan niillä rahoilla, jotka perheellä on, välittämättä siitä, mistä (tai kenen ansioista) raha on tullut. Aivan naurettavaa tuollainen minun ja sinun rahat.

Yhteistyössä