Riisin tai makaronin valmistus ilman liettä esim. leivinuunissa tai takassa?

  • Viestiketjun aloittaja "tumpelo"
  • Ensimmäinen viesti
"tumpelo"
Onnistuuko?

Minkä verran mitäkin, miten pitkä kypsytysaika?

Tarkoitus ois viikon päästä mennä viikonlopuksi mökille jossa on kyllä sähköliesi mutta se ei tällä hetkellä toimi. Lämmityksen takia lämmitetään takkaleivinuunia, joten saisiko noita lisukkeitakin tehtyä siellä uunissa?
 
riisiä esim 5dl ja vettä 1l vuokaan, ja mausteita sekaan, ja kypsyy noin 45min 180 asteisessa uunissa, aikalailla samoilla mitoilla varmaan pastakin kypsyy (aika vaan lyhyempi ) leivinuunin lämpötila tietty vaikuttaa, joten kannattaa välillä sekoitella ja kattoa tarvitseeko nestettä lisätä ja onko aika liikaa/riittävästi :D
 
Makaroneja vaikka 400g ja vettä litra, lihaliemikuutio. Kypsyy noin tunnissa, parisataa astetta. Siis sähköuunissa näin teen, sulatejuustoa vielä tuon lihaliemen sekaan plus yksi paketti jauhelihaa, ai että on herkkua!!

Muoks. Itse siis olen paistanut eka jauhelihan, en laittanut raakana sekaan.

Mutta riisi-kana-juttuun olen laittanut kanafilesuikaleet sekaan raakana ja ananaspaloja lisäksi ja on hyvää!
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Tähtitanner;27370298:
Makaroneja vaikka 400g ja vettä litra, lihaliemikuutio. Kypsyy noin tunnissa, parisataa astetta. Siis sähköuunissa näin teen, sulatejuustoa vielä tuon lihaliemen sekaan plus yksi paketti jauhelihaa, ai että on herkkua!!
Jauheliha on ilmeisesti etukäteen valmiiksi paistettu? Sekoitat jossain välissä että sulatejuusto sekoittuu sekaan?
 
Anteeksi, mä tässä muka pikaisesti koitin vastata, niin eihän siitä mitään tule :D

Eka siis keitän veden, laitan lihaliemikuution ja 400g sulatejuustoa sulattelen sekaan, sitte makaronit, jauheliha ja tuo liemi päälle.
Mutta uskon että onnistuu kun pistät kaikki vaan vuokaan ja just sekoittelet samalla, varmaan saa kyllä aika monesti sekoitella että juusto sulaa.
Mutta on se hyvää ilman sulatejuustoakin!
 

Yhteistyössä