Riika vai Tallinna??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tilli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tilli

Vieras
Tarkoitus olisi viedä kaksi 80v kaupunkilomalle ensi keväänä. Kumpaa kohdetta suosittelisitte?
Tallinnassa ollaan kerran oltu ja sinne siis matkaisimme laivalla. Riiassa emme ole käyneet ja sinne veisi lentokone...
Riiasta luin, että keskusta on pieni, joten kävely sopisi myös vanhuksille. Tallinnasta en paljon muista, muuta kun sen pitkän kävelyn. Mutta teiltä toivoisin mielipiteitä kohteiden sopivuudesta.

Kävin viime vuonna..syyskuussa muistaakseni.
Itse pidin kovasti kaupungista. Yöelämää siellä on melkoisesti,siihen ei kyllä käyty tutustumassa juurikaan.
Ihania rakennuksia,kiva kävellä ja katsella ympärilleen. Hyviä ruokapaikkoja ja paljon pikkuliikkeitä.
Kerrassaan mukava kaupunki :heart:

Mä inhosin Riikaa...Mutta mä olinkin shoppailumatkalla, siellä vaatteet oli kamalia venäläistyylisiä rytkyjä. Meidän hotelli (Konventa Seta) oli myös hirvitys, täynnä kännääviä brittituristeja ja kylmä kuin mikä. Kaupunki kyllä oli kaunis ja ruoka hyvää. Riika on aika kallis paikka, ehkä Helsingin hintatasoa, paitsi ruoka on edullista.

Tallinna on mahtava shoppailukaupunki nykyään ja siellä on paljon hyvä ruokapaikkoja. Vanha kaupunki on kaunis ja siellä on paljon hyviä hotelleja (mm. Santa Barbara, Tallink, Meritol vai olikohan Meriton Grand...). Hinnat Suomen tasoa, myös monissa ruokapaikoissa. 99 % takseista vedättää hinnoissa. Paljon turisteja, mutta meno on siistiytynyt 5 vuoden sisällä.

Teidän porukalla suosittelisin ehkä Riikaa. Siellä olen käynyt vaan kerran, Tallinnassa ehkä 10-15 kertaa.

Yhteistyössä