rfsu-raskaustesti, viivanpaikkaa vai eikö?

Tein testin kp 28/28-> kun täällä nännien aristamisen takia kehotettiin, ei mitään, ei edes viivanpaikkaa näkynyt ja nyt eilen illalla kp 32/28-> tein saman testin (rfsu) kun niitä paketissa kaksi oli ja menkat ei vielä ole alkaneet ja siinä näkyikin selkeä viivanpaikka. Eli oonko missannut ekan testin viivanpaikan (mielestäni melko kauan tiirasin), onko testeissä eroja vai olenko kenties raskaana ja raskaushormonia erittyy hitaasti/heikosti virtsaan?

Olin jo ekan testin jälkeen varma, että ne menkat alkaa, mut tein kuitenkin sen toisenkin testin ja nyt sit saa miettiä.

vieras
Sä oot vaan raskaana. Ihmiset aina ihan turhaan miettii noita viivanpaikkoja. Ainoastaan puhdas nega on nega, muut epämääräiset viivat: haaleat ja ns. viivanpaikat tarkoittavat plussaa eli joko olet tai olet ollut raskaana. Kaikki alkaneet raskaudethan eivät johda täysiaikaiseen lapseen.

myymä
Ei noissa testeissä ainakaan mun kohdalla ole mitään viivoja ollut jos en ole raskaana ollut . Haamuja tehnyt noilla sen sijaan useammankin :)
vauvakuumeen sivulla oli kuitenkin tuosta keskustelu jossa jotkut on saaneet viivanpaikan ilman että ovat olleet raskaana juuri noihin testeihin, joten kysyisinkin nyt, että onko viivassa yhtään punakkaa väriä?
jos on, olet raskaana!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sä oot vaan raskaana. Ihmiset aina ihan turhaan miettii noita viivanpaikkoja. Ainoastaan puhdas nega on nega, muut epämääräiset viivat: haaleat ja ns. viivanpaikat tarkoittavat plussaa eli joko olet tai olet ollut raskaana. Kaikki alkaneet raskaudethan eivät johda täysiaikaiseen lapseen.
Niin mutta kun ei siinä ihmeemmin mitään väriä näkynyt.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja SiviThePoodle:

Olen ns testialalla ja myös itse useita testejä itse tehnyt (varmaan lähemmäs 100, juu kuulostaa hurjalta, mut mä oonkin outo hätähousu) ja minulla on ainoastaan 8 kertaa tullut viiva, viivan paikka, ns haamu tai muu epämääräinen juttu ja mulla on 4 lasta ja 4 keskenmenoa.

Olen ns testialalla ja myös itse useita testejä itse tehnyt (varmaan lähemmäs 100, juu kuulostaa hurjalta, mut mä oonkin outo hätähousu) ja minulla on ainoastaan 8 kertaa tullut viiva, viivan paikka, ns haamu tai muu epämääräinen juttu ja mulla on 4 lasta ja 4 keskenmenoa.
millä testialalla? Siis sellanen selvä, samanpaksuinen kuin tarkistusviiva, mutta olemattoman värinen, kuitenkin erottuva. Ei huomattavasti punaista väriä mukana, ehkä aavistus vaaaaaleanpunaista. (hitsit kun heitin sen jo menemään, muuten tulis tarkemmat analyysit).

vieras

millä testialalla? Siis sellanen selvä, samanpaksuinen kuin tarkistusviiva, mutta olemattoman värinen, kuitenkin erottuva. Ei huomattavasti punaista väriä mukana, ehkä aavistus vaaaaaleanpunaista. (hitsit kun heitin sen jo menemään, muuten tulis tarkemmat analyysit).

Työskentelen ammatikseni testien parissa, tarkemmin en aio kertoa. minusta olet tai olet ollut raskaana. Neuvon sinua odottamaan viikon ja sitten tekemään uuden testin (ellet sitten ole samanlainen hätähousu kuin minä).

Vierailija
Mä en oo kyllä ainakaan saanut ikinä rsfu:n testistä viivan paikkaa, ja oon niitä tehny monesti kun yritettiin niin kauan lasta ja mäkin oon aikamoinen hätähousu noitten testien kanssa. Tein samana pvänä kaksi eri testiä, aamulla Aconin herkän, joka oli puhdas nega ja illalla rfsu:n liuskan johon tuli tosi haalea,melkein huomaamaton viiva testiajan sisään. Mutta viivassa oli tihrustamalla näkyvissä väriä,eli tosi vaaleasti. Ja se rfsu:n testi siis oikeassa.

xxxxx
Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
Eikös noista RFSU:n testeistä oo tullut kauheesti vääriä positiivisia... muistelisin lukeneeni. Jos viivassa ei oo väriä niin sitten voi olla vaan viivanpaikka
samoin. itse tehnyt monta kertaa tuon testin ja näyttänyt hyvin haaleaa/viivanpaikkaa vaikka ollut sitten nega. en tuohon testiin luottaisi.

Itse olen useamman kerran saanut ko. testillä viivanpaikan näkyviin, mutta raskaana en ole tuolloin ollut. Positiivinen oli ihan selkeä positiivinen. Viivassa punaista väriä, eikä erehtymisen vaaraa ollut ollenkaan.

aaaaa
Kaksi kaveria + minä saatu todella haaleat viivat tuolla testillä, on joutunut kääntelemään eri asentoihin valoja vasten ym. Jokaisella pitänyt paikkansa, toisella kaverilla näytti tosi ajoissa sen haalean viivan kun odotti kaksosia.

Joo
kp 28/28 tarkoittaa 28-päivää pitkän kierron 28:tta päivää.

Viivanpaikka tarkoittaa sitä, kun testin reagoiva osa kuultaa läpi ja erottuu muusta testimateriaalista. Eli se paikka, mihin viiva tulee jos on raskaana. Jostain testeistä se näkyy jo ennen kun testin käyttää, jossain testeissä näkyy selkeänä kostuttuuaan. Googlaa "evaporation line".

Hyvät sivut aiheesta: www.peeonastick.com

Ja tuolla vauvakuumepuolella on viimeaikoina olltu paljon juttua noista rfsu-testeistä, niissä näkyy viivanpaikka läpi.

minä?
Heippa. lueskelin tässä teidän juttuja ja minä oon tehny varmaan 4 noita rfsu testiä ja jokaisella kerralla todella haalea viiva on ilmestynyt viereen. Kävin eilen tekemässä testin terkkaris ja sielä oli negatiivinen tulos. Voiskohan terveyskeskuksen tulos johtua ku menkat myöhässä vasta 4-6 päivää? :eek:

"Testaaja"
Tein saman testin (28kp) ja sain kyllä ihan selkeän mutta kylläkin aika vaaleenpunaisen viivan, joka näkyy huonommassakin valossa. Silti tuon viivan haaleuden ja näiden keskustelujen takia rupesin epäilemään, että kyseessä on vaan RFSU-testille tyypillinen näkyvä viivan paikka. Pitääpä vaan antaa päivien kulua ja testata uudestaan :)

"vieras"
mä ostin tuon RFSU:n paketin noita testejä ja mä leikkasin sen liuskan pituussuunnassa kahtia eli yhdestä testistä kaksi testiä. ekan kerran kun testasin niin sain todella haalean viivan tuohon testiin. testasin pari päivää myöhemmin ja oli jo huomattavasti tummempi. sitten seuraavana aamuna oli vielä tummempi. muutama päivä tuosta niin alle puoli tuntia rakossa ollut pissa ja todella vahva viiva. pari päivää vielä ja saman verran rakossa ollut ja ehkä teelusikan/ruokalusikan kokoinen tippa ja todella vahva viiva. eli itsellä ainakin tuo viiva oli oikeasti positiivinen ja vahvistui ehkä viikossa todella vahvaksi.

mitä mä oon noita RFSUn testejä tehnyt ennen pari pakettia niin mä en oo ikinä saanu niihin viivan paikkaa.

Mä sain rfsulla viivanpaikan, toki vasta näkyi n. 20min kuluttua ja himmeästi punersi = roskishaamu: joka oli kolmen päivän päästä vahva plussa :) <3

muoks. siis ei se roskis testi vaan ihan uus toinen testi =D

Viimeksi muokattu:
"vieras"
Mä sain rfsulla viivanpaikan, toki vasta näkyi n. 20min kuluttua ja himmeästi punersi = roskishaamu: joka oli kolmen päivän päästä vahva plussa :) <3

muoks. siis ei se roskis testi vaan ihan uus toinen testi =D
muru, ei se o ollu roskishaamu. RFSUn testissä on ½ tuntia se aika minkä sisällä testi pitää katsoa vaikka se viidessä minuutissa näyttääkin tuloksen :)

Moikka,
Päätin herätellä tätä ketjua josko olisi uusia RFSU kuulumisia. Itse sain siis toissa aamuna RFSU testiin näkyviin viivan tuon 30 minuutin testiajan sisällä. Viiva näkyi testiajan loppuun asti ja tummeni koko ajan. Siltikään se ei ollut mikään kirkkaan punainen. Lähin sitten ystävälleni tikkua esittelemään (..:)..) ja siinä näkyi vielä noin 1 tunti testin teon jälkeen ohuen ohut punertava viiva, ainakin auringon valossa. Tuo viiva kuitenkin katosi!! Tein siis eilen aamulla apteekin oman raskaustestin ja se taas oli nega, korkeintaan hyvin haalea roskishaamu. Eli mihin tässä nyt uskoisi?

"vilma"
Itse testasin viikko sitten tuolla rfsun testillä ja tuli hailakka punainen viiva. Raskaana olen ja tuo viiva näkyy edelleen testissä.
Reilu vuosi sitten testasin kanssa samalla testillä plussan ja silloinkin viiva oli hailakka punainen. Edelleen viiva näkyy siinä testissä ja vauva köllöttelee tyytyväisenä lattialla.
(Joo, mulla on tosiaan nuo testit muistona. :D )
Mulla on siihen saattanut hailakka harmaa viiva tulla jos en ole ollut raskaana ja se viiva on siitä hävinnyt. Tai sitten se on vaan näyttänyt tyhjää.
Se muuttuu hailakan punaiseksi se viiva jos on raskaana eikä se siitä häviä.

Uskoisin siis, että et ole raskaana, mutta jos menkat on myöhässä niin odottele vielä muutama päivä ja testaa uudestaan.
Apteekin omalla taas olen saanut kanssa selvän plussan.

Yhteistyössä