Reuma

Heips kaikille reumaatikoille =)

Olisin kiinnostunut teidän lääkityksistä, eli minkä merkkisiä lääkkeitä käytätte ja kuin suuria annostuksia. Ja sitten, millaisia oireita teille on tullut näistä lääkkeistä?

kiitos jos jaksatte vastata :flower:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2006 klo 21:38 Puh ja kumppanit kirjoitti:
Heips kaikille reumaatikoille =)

Olisin kiinnostunut teidän lääkityksistä, eli minkä merkkisiä lääkkeitä käytätte ja kuin suuria annostuksia. Ja sitten, millaisia oireita teille on tullut näistä lääkkeistä?

kiitos jos jaksatte vastata :flower:
Ootko siis itsekin reumaatikko?
Mulla menee nyt 5mg kortisonia, 20mg trexania, 20mg aravaa.
Kortisoni on pilannut ihon, sehän aiheuttaa aknea :/ Varmaan kortisonista johtuu myös alakulo. Sen tiedetään aiheuttavan myös masennusta.
Trexanista tuskin mitään oireita.
Aravan aloitin ihan vasta ja huimausta ja sen sellaista pientä on ollut. Tänään lähti hiuksia normaalia enemmän, saa nähdä jääkö mitään jäljelle.

Tauti on muuttanut mua henkisetikin tosi paljon, huonompaan suuntaan. :/
 
kipuileva
Uusi palstailija täällä kyselee minkälaisia oireita teillä oli ennenkuin reuma todettiin? Pelkään että itselläni on jotain reumantyyppistä

Hieman taustaa itsestäni:

Olen 32v., synnytin lokakuussa ja selkä meni jo odotusaikana ihan jumiin, niskoista nyt puhumattakaan. Joulukuussa alkoivat ranneoireet ja ne ovat todella kipeät vieläkin, peukaloa ei voi välillä juuri liikuttella kun sattuu niin paljon. Pelottaa välillä että pudotan vauvan! Jouduin vappuna palauttamaan lainaksi saamani rannetuet enkä ole saanut aikaiseksi käydä ostamassa omia. Ranteita särkee eniten öisin kun pitäisi ottaa vauva pinniksestä syötölle. Myös jalkoja särkee, polvia ja nilkkoja. Selkä on tosi kipeä. Toinen lonkka ei taivu sivuttaissuunnassa ilman kipuja, hieroja suositteli osteopaatille menoa kun ei uskaltanut itse hieroa..

Tammikuussa minulta otettiin reumakokeet ja ne olivat silloin negatiiviset. Voiko käydä niin että testeissä ei silloin näkynyt reumatekijää ja nyt jos menisin niin ne näkysivätkin??!! Mulla on ens viikolla lääkärille aika (omalääkäri arvauskeskuksessa) ja toivon että saan lähetteen eteenpäin.

Miltä kuulostaa?

-raihnainen äippyli-
 
mulla on sama juttu, kävin lääkärissä tänään koska 2004 alkoi oireet eka kerran kun odotin esikoista (poikaa) ne sitte loppu ja alkoivat nyt 20.5-06 uudestaan kovempana niin että vasen käsi on aina väsynyt jos koko päivän teen sillä jotain ja sormien niveliä särkee ja aamuisin sormet ovat niin jäykät ja kipiät ettei voi oikee nyrkkiin laittaa ja hartijat ovat jumissa varsinki vasen olkapää!
saas nähä mikä käsiä vaivaa kun laboratorioon aika 19.6-06 :snotty:
ps: nuo pahemmat oireet alko kun sain 3kk ikäsen tytön
 
kipuileva
Moi taas :wave:

Kävin tänään lekurilla ranteitten takia ja enhän minä mitään lähetettä saanut eteenpäin vaikka pyysin. No, labrat kuiten otettiin taas ja ens viikon lopulle uusi aika lekurille niin katsotaan miten homma jatkuu.

Tahtois saada kädet kuntoon jo työni puolestakin, en ole puoleen vuoteen voinut soittaa pianoa/kitaraa :'( (olen pianonsoiton-/musiikinope). En ole syksyllä menossa vielä töihin, olen ens vuoden hoitovapaalla mutta hirvittää pelkkä ajatuskin että en voisi koskaan enää soittaa!!!! Täytyy olla luottavaisella mielellä ja toivoa että kivut loppuu.

Ainiin, lääkäri ehdotti imetyksen lopettamista! Monilla on kuulemma nivelkivut loppuneet/lievittyneet kun ovat lopettaneet imetyksen! Jotain tekemistä hormonien kanssa. Tyttö on reilu 7kk että periaatteessa voisi imetyksen lopettaakin mutta tuntuu pahalta ajatella ettei voisi enää imettää...olin ajatellut imettää vielä piiiiiiiiiitkään kerran maitoa tulee hyvin...ja jotenkin se on tytön ja minun oma juttu... Kai sitäkin vaihtoehtoa tarvii kuitenkin miettiä.

-kipuileva-

 

Yhteistyössä