Reuhdoin kolme vuotiastani raivoissani kädestä ja huusin. Pompulat revin hiuksista.

  • Viestiketjun aloittaja .l.
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja AP:
Kyllä, tiedän, että toimin EHDOTTOMAN väärin ja se on viimeinen asia
mitä lapselleni (lapsilleni) haluan tehdä.

Ennen kuin sain lapsia, vannoin, että omien lasteni ei tarvitse
kokea minkäänlaista väkivaltaa tai pelätä.

Oma isäni narsisti ja kärsin monenlaista väkivaltaa itse pienenä (ei ole tekosyy, taustaa vaan).
En ole käynyt uhmaikää läpi ollenkaan koska pelkäsin niin paljon.

Maananantaina soitan perheneuvolaan.

Tuntuu vaan niin pahalta, että mistä tollainen raivopäinen käyttäytyminen nousee.
En oo oma itseni niissä tilanteissa :´(
Taustalla voi olla masennusta tai uupumusta, oletko huomannut sellaisesta merkkejä?
Sinä tiedostat, että noin ei saa toimia, ja se on hienoa! Olet rohkea, etkä epäonnistuja, kun haet apua, sen sijaan että väittäisit väkivallan olevan hyväksyttävää.
Lapsesi on onnekas kun hänellä on sinut äitinä. Oikeasti :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Alkuperäinen kirjoittaja poitsuli:
väärä veikkaus on toinenki lapsi!miten toho liittyy onko 1 vai 11 lasta??
No ei uskois.
Mulla on kaksi lasta, enkä ole lyönyt tai riuhtonut kumpaakaan.
Väkivalta EI ole normaali tai ymmärrettävä tapa kasvattaa, vaikka moni vetoaakin siihen että joskus menee hermot eikä sille mitään voi, tehdään sitä pahempaakin, jne.
Kyllä kuule luunappi tai pieni tukkapöllö välillä tehoo kun ei muut keinot auta
Joo, ne on niitä keinoja mitä huonot kasvattajat joutuu käyttämään, kun omat taidot loppuu kesken...silloin turvaudutaan fyysiseen väkivaltaan. Säälittävää. Hävitä nyt lapselle psykologisessa sodankäynnissä! :whistle:
Mä olen nyt niin surkee että voi että, voi ei. Sääli on sairaus
Otatko aikuisten välisissä suhteissakin väkivallan käyttöön kun sanat loppuu kesken?
Säälin lapsia, jotka ovat tukkapöllyjen tai luunappien kohteena. Pahemmasta väkivallasta puhumattakaan :/ . Kyllä aikuisen ihmisen nyt vaan pitäisi keksiä keino saada natiainen tottelemaan ilman että käy käsiksi.
Ei aikuiset kiukuttele ja riehu niinkun lapset, mut anyway, en pode yhtään huonoo omatuntoo vaikka olen tukkapöllöä antanut.
Ok. Olet siis niitä, joiden mielestä on ihan ok käyttää väkivaltaa itseään puolet pienempiä vastaan.
Toivon, että sinunkaltaisesi vanhemmat ovat enemmänkin poikkeus kuin sääntö :/
Lapsi parat...
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Alkuperäinen kirjoittaja poitsuli:
väärä veikkaus on toinenki lapsi!miten toho liittyy onko 1 vai 11 lasta??
No ei uskois.
Mulla on kaksi lasta, enkä ole lyönyt tai riuhtonut kumpaakaan.
Väkivalta EI ole normaali tai ymmärrettävä tapa kasvattaa, vaikka moni vetoaakin siihen että joskus menee hermot eikä sille mitään voi, tehdään sitä pahempaakin, jne.
Kyllä kuule luunappi tai pieni tukkapöllö välillä tehoo kun ei muut keinot auta
Joo, ne on niitä keinoja mitä huonot kasvattajat joutuu käyttämään, kun omat taidot loppuu kesken...silloin turvaudutaan fyysiseen väkivaltaan. Säälittävää. Hävitä nyt lapselle psykologisessa sodankäynnissä! :whistle:
Mä olen nyt niin surkee että voi että, voi ei. Sääli on sairaus
Otatko aikuisten välisissä suhteissakin väkivallan käyttöön kun sanat loppuu kesken?
Säälin lapsia, jotka ovat tukkapöllyjen tai luunappien kohteena. Pahemmasta väkivallasta puhumattakaan :/ . Kyllä aikuisen ihmisen nyt vaan pitäisi keksiä keino saada natiainen tottelemaan ilman että käy käsiksi.
Ei aikuiset kiukuttele ja riehu niinkun lapset, mut anyway, en pode yhtään huonoo omatuntoo vaikka olen tukkapöllöä antanut.
Ok. Olet siis niitä, joiden mielestä on ihan ok käyttää väkivaltaa itseään puolet pienempiä vastaan.
Toivon, että sinunkaltaisesi vanhemmat ovat enemmänkin poikkeus kuin sääntö :/
Lapsi parat...
Kyllä tukkapöllö on aivan eriasia kun nyrkillä ja jaloilla potkiminen
 
Erään elitistin lapsi eli AP itse
Alkuperäinen kirjoittaja anneli:
Alkuperäinen kirjoittaja .l.:
Niinpä. Mitäpä jos olisit lastesi kanssa etkä kirjoittaisi näitä viestejä nettiin? Hermot ovat varmasti piukalla, kun pitää aina tarkístaa kuka on milloinkin vastannut mihinkin.
Ole äiti.
Meilailla ehdit töissäkin; mikäli sinulla edes on työpaikka.
A) vietän aikaa lasteni kanssa enemmän kun moni muu. Leikin, luen ja askartelen ja leivon yhdessä.

B) En käy täällä tai muillakaan keskustelufoorumeilla roikkumassa.
Tämä oli erikoistapaus, koska asia pyörii mielessä.
En käy roikkumassa ja seuraamassa vastauksia, vaan kirjoitin viestin,
laitoin kuopuksenkin nukkumaan ja sen jälkeen tulin katsomaan.

P.s. olen kotiäiti ja mitä työpaikalla meilailuun tulee, niin töissä tehdään töitä, ei meilailla....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Kyllä tukkapöllö on aivan eriasia kun nyrkillä ja jaloilla potkiminen
Väkivaltaa sekin yhtä lailla. Eli väärin ja kiellettyä.
Onhan murhakin ihan eri asia kuin se, että vahingossa tappaa jonkun.
Seksuaalinen ahdistelu on eri asia kuin raiskaus.
Rangaistuksen saa silti molemmista, eikä kumpikaan ole hyväksyttävää.
 
outoa
että täällä OIKEIN PÄÄHÄN SILITETÄÄN ETTÄ EI SE MITÄÄN.....KUN YLENSÄ ON KETJUJA MISSÄ TEILATAAN HETI...HOHHOHH.AP OLET SAIRAS MITÄ JOS SUA RIUHDOTTAS JA MIKÄ TUOHON OLI SYY??????????????
 
joo
Ap toimii NYT oikein, kun hakee apua, jotta saa tuollaiset tilanteet loppumaan. Tietää ja myöntää siis toimineensa väärin. Se on hyvä asia.

Toista se on teidän tukkapöllyjä ja luunappeja jakavien kanssa, jotka vaan hoette, ettette tee mitään väärää. Tukkapöllyn antajille (fyysisen väkivallan käyttäjille) sen verran infoa, että kyseisestä asiasta on jo tuomiokin annettu oikeudessa....rangaistava teko siis. Uskokaa tai älkää, kuria ja järjestystä saa pidettyä ilman fyysistä väkivaltaakin!
 
JUU
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Alkuperäinen kirjoittaja poitsuli:
väärä veikkaus on toinenki lapsi!miten toho liittyy onko 1 vai 11 lasta??
No ei uskois.
Mulla on kaksi lasta, enkä ole lyönyt tai riuhtonut kumpaakaan.
Väkivalta EI ole normaali tai ymmärrettävä tapa kasvattaa, vaikka moni vetoaakin siihen että joskus menee hermot eikä sille mitään voi, tehdään sitä pahempaakin, jne.
Kyllä kuule luunappi tai pieni tukkapöllö välillä tehoo kun ei muut keinot auta
Kyllä varmasti tehoaa sun keinot kun niitä käytät...
AIKUISET, siis henkisesti kypsät ihmiset eivät käy käsiksi lapsiin. VÄKIVALTA ON VÄKIVALTAA, OLI SE 'PIENI' LUUNAPPI, TUKKAPÖLLY TAI LÄPSIMISTÄ.

Jos kyseinen toiminta on ihan ok, varmaan kuka tahansa saa pöllytellä lastasi, jos menee hermot vaikka kaupan kassalla tai kadulla kulkiessa.

Mulla meni viimeksi hermot perjantaina yhteen oppilaaseen, joka aina LÄPSII MUITA OPPILAITA. Otin yhteyttä kotiin ja sanoin että jos keskustelisivat VÄKIVALLASTA kotona ja siitä mistä hän on tuollaista oppinut... eli kotoa tulee 100% varmasti tuo käyttäytymismalli. En silti käynyt käsiksi tähän tyttöön vaikka meni hermot...

On se kumma että omaa lastaan saa pahoinpidellä, mutta jos esim. ope nostaa ipanan seinälle, hän on sen jälkeen työtön. Jotain tässä logiikassa on pielessä, koska mielestäni ihmisen kuuluu toimia niin, että hyväksyy vastaavan toiminnan keneltä tahansa muultakin. VAI KUINKA???
 
Alkuperäinen kirjoittaja HALOO:
Ja tää tyhjänpäivänen provoyritys kans poistoon heti. Mis ne modet taas on ku ei hoida hommiaan..
Provoyritys?
Missä pullossa sä elät? Sellaisessa vissiin, jossa lapset ei saa tukkapöllyä eikä luunappeja. Oikeassa elämässä ne valitettavasti saa semmoisia, joissain perheissä.
Modet karsii asiattomuudet ja laittomuudet pois, ja vaikka tämä olisi provo niin ei se kuuluisi kumpaankaan kategoriaan :)
 
HALOO
Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
Alkuperäinen kirjoittaja HALOO:
Ja tää tyhjänpäivänen provoyritys kans poistoon heti. Mis ne modet taas on ku ei hoida hommiaan..
Provoyritys?
Missä pullossa sä elät? Sellaisessa vissiin, jossa lapset ei saa tukkapöllyä eikä luunappeja. Oikeassa elämässä ne valitettavasti saa semmoisia, joissain perheissä.
Modet karsii asiattomuudet ja laittomuudet pois, ja vaikka tämä olisi provo niin ei se kuuluisi kumpaankaan kategoriaan :)
"oi mä tein väärin mut kyllä haen heti apuu".. Ja heti helvetinmoinen oho,älä ja lässynlässyn ketju perään.. Eiks se lapseen kajoaminen oo laitonta? Joten sillon sen tunnustaminen tietää sitä et on tehny rikoksen ja täällä ku sen tunnustaa nii eiku syyttämään eli täs täyttyy kyllä molemmat kriteerisi:laiton teko jolla on asiatonta rehvastella..
 
Alkuperäinen kirjoittaja HALOO:
Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
Alkuperäinen kirjoittaja HALOO:
Ja tää tyhjänpäivänen provoyritys kans poistoon heti. Mis ne modet taas on ku ei hoida hommiaan..
Provoyritys?
Missä pullossa sä elät? Sellaisessa vissiin, jossa lapset ei saa tukkapöllyä eikä luunappeja. Oikeassa elämässä ne valitettavasti saa semmoisia, joissain perheissä.
Modet karsii asiattomuudet ja laittomuudet pois, ja vaikka tämä olisi provo niin ei se kuuluisi kumpaankaan kategoriaan :)
"oi mä tein väärin mut kyllä haen heti apuu".. Ja heti helvetinmoinen oho,älä ja lässynlässyn ketju perään.. Eiks se lapseen kajoaminen oo laitonta? Joten sillon sen tunnustaminen tietää sitä et on tehny rikoksen ja täällä ku sen tunnustaa nii eiku syyttämään eli täs täyttyy kyllä molemmat kriteerisi:laiton teko jolla on asiatonta rehvastella..
On se laitonta, mutta palstalla laittomuudet taitaa tarkoittaa sitä, että täällä esim. herjataan tiettyä ihmistä tai ihmisryhmää, tai kehoitetaan rikokseen.
 

Yhteistyössä