Reseptejä marinoimattomasta broilerista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saraldo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Saraldo

Vieras
Mua on nyt lopultakin alkanut tökkiä nuo marinoidut mössöt :x . Mutta nyt on sellainen ongelma, että en osaakaan tehdä marinoimattomista niin maukasta kuin marinoiduista. Marinadissa kun on niin paljon mausteita ja suolaa, niin siihen riitti pelkkä ruokakerma kaveriksi. Nyt tulee mautonta :( . Yritin googlellakin etsiä reseptejä, mutta mä en tainnut hakea oikeilla sanoilla tai sanamuodoilla, kun löysin vain tuoteselosteita :ashamed: .

Auttakaahan naista mäessä!

Minä maustan näin: ensin öljyä hiukan pinnalle,broileri maustetta,paprikaa ja currya.Levittää joka puolellla ja hetki imeeytyä.Sit suikaleet pannulle ja lopuksi kolmen juuston kermaa ja normi kermaa,on hyvää ja MAUKASTA!! :P

:ashamed: No niin, ei siis tullut taas mieleenkään marinoida itse :ashamed: . Onhan se itse tehty mausteseos taatusti parempi vaihtoehto kuin se teollinen lisäainesössö. Soijaa mulla ei ole eikä chilikastiketta, mutta voisin kokeilla hippasen öljyä ja mausteita.

Mä teen marinadin yleensä tilkasta öljyä, sekaan vähän soijakastiketta, sweet chiliä, valkosipulia ja mitä nyt mieli tekee, paprikajauhetta, thai-mausteita jne.
Ja tosiaan mieluusti vähintään tunnin saa maustua. :)

Mun vakio on paistaa maustamattomia ohutfileitä ja maustaa ne juustokuminalla, mustapippurilla, sinapilla, sitruunapippurilla ja sokerilla. Paistamiseen tietty öljyä. Noi on niin hyviä että niitä syö puolikiloa kerrallaan pelkän maun takia. Täydellinen mausteyhdistelmä.

400 g Kariniemen Kananpojan fileesuikaleita
1 rkl oliiviöljyä
0,5 tl currya
1 kpl Knorr Kanaliemikuutiota
400 g tomaattimurskaa
100 g Crème Bonjour Kreikkalaista Valkosipulia
2,5 dl Flora ruoka 15 %
1 prk ananaspaloja

Ruskista maustamattomat broilerin suikaleet öljyssä paistinpannulla. Mausta suikaleet currylla. Anna paistua vielä hetki mausteiden kanssa. Lisää joukkoon liemikuutio sekä samanlämpöiset tomaattimurska, Flora Ruoka ja Crème Bonjour. Anna hautua 10 minuuttia. Lisää valutetut ananaspalat ja kuumenna kastike. Tarjoa tomaattinen broilerikastike pastan tai riisin kanssa.

Mulla ei ollut viimeksi just tuota Creme bonjouria, eikä ruokakermaakaan noin paljoa. Laitoin 1/2 purkkia ranskankermaa ja 1/2 dl ruokakermaa ja oikein hyvää tuli.

Yhteistyössä