Rescue koira?Onko kellään kokemuksia.

• Viestiketjun aloittaja rescueta harkitseva
  • Ensimmäinen viesti
rescueta harkitseva
Ja mistä kannattaa ottaa?

Virosta,venäjältä,espanjasta...?

Miten koira on soputunut uuteen kotiinsa?

Ja jos et halua ottaa niin minkä takia?->PERUSTELUT.

Itsellä kokemusta vain Viipurin koirista.
Ja voin suositella lämmöllä.

Sieltä saa ongelma tilanteissa 110%tuen.

Rohkeesti vaan ottamaan heihin yhteyttä ja keskustelemaan heidän kanssaan.

Meillä pikkunen sopeutu todella hyvin ei ollut arka/pelokas vaanaivan ihana pusuttelija :heart:

Kuten sanoin ogelma tilanteista saa tuen.

Ja se olisi voinut käydä kuules ihan suomi koirallekkin..Oli sitten roukasvattajalta tai sekarotunen..

Otappa asioista selvää kiitos.

Ja kuule voitt vaikka laittaa mulle viestiä tai vaika soittaa,koska siitä koirasta ei kerinnyt tietämään kovinkaan moni,saati siitä,että on sateenkaari mailla.

Ja järkytykseksi sinulle,tulen ottamaan sitä kautta vielä tulevaisuudessakin koiran.

Alkuperäinen kirjoittaja HelmenTyttö:
Alkuperäinen kirjoittaja Uska:
No sairastu..
:hug: :'( Ja tosiaan, ei se sairastuminen katso mistä koira on tullu tms. eli typerä kommentti joltain harmailijalta.
Pääasia on,että koiruudella ei ole tuskia enään kauan jaksoi tyttö sinnitellä .
Ja sai perheen viimisiksi päiviksi ja rakkautta paljon. :heart:

Niinpä ja se tosiasiassa mikä loukkaa eniten on,että tämä harmaa kuuluu ns.lähipiiriini,kun kukaan muu ei siitä kerennyt tietämään.saati tosiaan sitä,että
kuoli..

AP

Meillä pikkunen sopeutu todella hyvin ei ollut arka/pelokas vaanaivan ihana pusuttelija :heart:

Kuinka kauan meni,että saitte koiran kotiin.

Muutkin saavat vastata edelleen ;)

Kiitos<3

AP
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttösenäiti:
Meidän naapurissa on parikin rescue koiraa, muistaakseni Virosta.
Ihania koiria, mutta naapurin mukaan ei missään tapauksessa rescue koiraa perheeseen missä on pieniä lapsia (tai muutakaan aikuista koiraa).
Niin miksei sovi?

Siis kertoiko teidän naapuri miksi ei sovi?

Meillä on menny tosi hyvin.Todella rauhallinen koira on vaikka just vuoden täytti.Oikea sohvaperuna.Ei ole ollu arka.Todella sosiaalinen koira ja meijän pojan paras leikki kaveri.Ne on kuin majakka ja perävaunu.
Muut ihmiset suhtautunu tosi hyvin,vaikka mulle on ihan sama mitä muut ajattelee. Mut kysele niin mä vastaan sulle annan tietoa.
Profiiliissa on kyseinen mindi neiti.

AP
Alkuperäinen kirjoittaja paronitar:
Meillä on menny tosi hyvin.Todella rauhallinen koira on vaikka just vuoden täytti.Oikea sohvaperuna.Ei ole ollu arka.Todella sosiaalinen koira ja meijän pojan paras leikki kaveri.Ne on kuin majakka ja perävaunu.
Muut ihmiset suhtautunu tosi hyvin,vaikka mulle on ihan sama mitä muut ajattelee. Mut kysele niin mä vastaan sulle annan tietoa.
Profiiliissa on kyseinen mindi neiti.
Aivan ihana koiruus teillä<3

Kuinka haku toimi menit itse hakemaan tarhalta vai tuotiinko se suomeen?

Oliko mitään ongelmia koiran terveydessä?

Mindi oli tuotu jos suomeen haettiin helsingistä missä oli kaikki neljä pentua.Eka käytiin kattomassa ja sitten odoteltiin luovutuspapereita ja maksettiin koira.
Koira on ollu tosi terve.Rakastaa uimista ja kova paimentamaan meijän kissoja:) Nä mä pennut oli tuotu virontarhalle joskus 6 viikonikäisinä.Vanha ruova toi pentunsa suoraan tarhalla,että ne saisi hyvät kodit eikä joutuisi katukoiriksi.
Oli saanu virossa kaikki rokotukset,mutta ne pitää uusia suomessa uudestaan ja koira on myös sirutettu.
Mindin emä on collie,mut isästä ei tietoa.Vaikuttaa,että siinä olis itä-siperialaikaa.

vieraana vain
Kaverilla on rescue-koira Virosta. Siinä on ainaki rotikkaa, muita rotuja ei tiedossa. Alkuun oli ollu ongelmana eroahdistus(mikä varmaan aika yleistä näillä jo kerran tai useemminkin hylätyillä koirilla.) Muuten on äärimmäisen kiltti, tyyliin "ei tekis pahaa kärpäsellekään", vaikka ulkonäkö pelottaakin vieraampia. Tulee myös juttuun toisten koirien kans.

AP
Kiitoksia vastauksista..

Ja anteeksi kun "hävisin" yllättäin.

Mutta saa toki vastailla vielä muutkin.
Käyn katselemassa myöhemmin jos vaikka tulisi vastauksia lisää.

KIITOs Paronitar kun jaksoit vastata. Ja haluaisin vielä kysyä kustannuksista eli kuinka paljon koira maksoi?

Alkuperäinen kirjoittaja AP:

Kuinka kauan meni,että saitte koiran kotiin.

Muutkin saavat vastata edelleen ;)

Kiitos<3
Itse soitin alkuviikosta ja koira tuli loppuviikosta.
Mutta odotus ajat vaihtelevat.

Hinta oli 150e ja 8kg penturuokaa viipuriin.

Anu
Meidän toinen koira on Viipurin Koirien kautta. Tuli meille luovutusikäisenä eli 7 viikkoisena. Syntyi Suomessa, mutta sekä isä että mamma ovat elämänsä eläneet "koirien helvetissä". Isästä ei tarkkaa tietoa, tarhakoira.

Meillä koira sopeutui perheeseen tosi hyvin. Kodin ulkopuolella on tosin vaikeuksia. Pienestä pitäen on ollut arka ja nykyisin jopa rähjää vastaan tuleville toisille koirille>pelkää. Töitä on ollut ja on edelleen edessä...tosin sama tilanne voisi olla ihan toisenlaisenkin koiran kanssa.
Juu ja meidän koiralla on varmaan geeneissä NÄLKÄ!!! Se voisi syödä kuinka ja paljon...Isäntä sanookin sen olevan pelkkää suolta...

Lämmöllä suosittelen minäkin. Ja tuen tosiaan saa asiaan kuin asiaan.
Edelleen ollaan yhteyksissä.

Me odotettiin muistaakseni pari kuukautta tietoa, kun koiramme mamman tilannetta selvitettiin: koska synnyttää?montako pentua?
Ja me itse toivoimme poikaa....Ja päätöksissä kuka saa pennun kesti hetken..
Mutta niiden koirien jotka ovat tuolla sivuilla vailla kotia- osiossa,niin niiden luovutus on varmaan nopeampaa.

Aikuisen koiran ottamista miettisin tooooooosi pitkään, etenkin lapsiperheeseen. Sillä koirien taustasta ei ole varmaa tietoa....ja toiminnasta kotona....
Miettikää toki yhtenä vaihtoehtona. Mutta jos rescue koiraan päädytte, niin olkaa valmiita tekemään kovasti töitä...Eihän ns tavallisenkaan koiran kanssa helpolla pääse.

AP
Kiityos Anu vastauksesta @-'--

Onko lisää kokemuksia?

Pikku hiljaa alan olla varma,että meidän lauma laajenee yhdellä rescue koiralla =)

Kun ei taida kellään olla mitään negatiivistä sanottavaa tai vaikka olisikin niin ongelmia tosiaan saattaa tulla vaikka olis rotukoira;)

Yhteistyössä