Reppureissulle lapsen kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nonna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nonna

Vieras
Löysin tuolta matkailupalstalta jotain,
http://www.pallontallaajat.net/pt2/keskustelu/viewtopic.php?t=3321

mutta kiinnostaisi kuulla täältä vielä kokemuksia ja suosituksia. Tarkoitus olisi lähteä vuoden ikäisen lapsen kanssa kaksin, suunnittelen Itä-Eurooppaa junalla. Lähinnä Romania, Moldova, Unkari, Bulgaria ja sinne suunnalle. Kesto ehkä kolmisen viikkoa.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Sä et voi olla tosissas??

Miksi ei voi?
Ite olen reppureissanu lasten kanssa Thaimaassa, tosin aikuisia on ollu kaksi, mutta lapsia kolme. Lasten kanssa keskenäänkin olen liikkunu, en kyllä risteilyjä ja Viroa kauempana, mutta eipä se liikkuminen missään sen kummempaa ole.

Toki, miksei?
Olen matkustellut paljon ennen lapsen syntymää, joten miksi luopuisin hyvästä harrastuksesta. Nyt kun lapsi on jo vuoden ikäinen, tuntuu että alkaisi olla aika lähteä. Idässä on edullista matkustaa, joten onnistuu varmasti lapsenkin kanssa, ja ehkäpä hänestäkin kasvaa pikku kulkuri=) Kauniita maaseutukohteita ja matkustusrauhaa noista maista lähden hakemaan.

Me oltiin 5-vuotiaan kanssa Thaimaassa reppureissaamassa viime talvena - aikuisia oli tosin kaksi, ja tyttöhän nyt on jo "iso"... mutta hyvin kesti tytöllä pinna kaiken odottelun yms., ja kivaa oli!
Olen itse reissannut paljonkin nuorena, mutta pakko sanoa, että ihan 1-vuotiaan kanssa en lähtisi, ainakaan yksin. Meinaan vaan, että se vaippojen kantaminen, ruokien hankkiminen yms. voi olla rankkaakin yksin. Ja jos sairastuu tai vaikka loukkaantuu itse, niin olisi hyvä olla joku toinen katsomassa päälle, että lapsi olisi turvassa.

Minä olin puolivuotiaan vauvan kanssa Virossa seikkailemassa (just sillon viime kevään patsasmellakoiden aikaan) ja reissu meni kivasti. Nyt taaperon kanssa en enää ehkä lähtisi yksin, olisi kivempi jos olis joku kaveri mukana vuorottelemassa vessassakäynnin kanssa jne; melkoinen homma esim. junassa käydä vessassa taaperon ja tavaroiden kanssa, ja olis omasta takaa joku jonka kanssa nostaa rattaat portaat ylös jne.

mä olen käynyt 3-vuotaain kanssa vaikka missä... Lähinnä Euroopassa kylläkin.. aika usein on ollut joki muukin mukana, mutta kyllä ihan kaksinkin olen pitkiä junamatkoja tehnyt niin Suomessa, Ruotsissa kuin muuallakin, ihan taaperon kanssakin... toki se vaatii tietynlaista luonnetta, pitkää pinnaa ja kärsivällisyyttä, mutta siitä vaan matkaan suunnittelemaan, sanon minä!! :)

Itäeuroopan maista sinällään mulla ei valitettavsti ole kokemuksia...

Yhteistyössä