Repeämistä paraneminen

Hei,
itselleni tuli synnytyksessä toisen asteen repeämä emättimeen. Haava tuntuu vieläkin kipeältä kun yrittää miehen kanssa sekstailla. Lääkärit ovat kyllä sanoneet että hyvin on haava parantunut mutta edelleen se aristaa aika ikävästi vaikka liukkarit on kovassa käytössä. Synnytyksestä on n. 3,5 kk aikaa.

Miten teillä on paraneminen mennyt jotka olette revenneet emättimestä synnytystohinassa? Oon jo epätoivoissani miettinyt että nauttiikohan sitä koskaan enää seksistä.
 
Esikoisen jälkeen olin tosi kipeä esim. vielä jälkitarkastuksessa, vaikka mitään vikaa ei kuulemma ollut. Lääkäri sanoi (nainenpa tietysti) ettei pysty tekemään koko tarkastusta, jos tärisen noin. Eläissään en ole alapäätutkimusta jännittänyt, mutta silloin oikeasti sattui! Ja haavaa aristi vielä puolisen vuotta tuon jälkeenkin. Pojalta luulen että repeämät olivat pahemmat, mutten siltikään ollut enää jälkitarkastuksessa noin kipeä. Molemmilta jäi joku ihme kohta "pistämään" vielä vajaa vuosi synnytyksen jälkeen, ihan kuin tikku olisi ollut haavan kohdalla. Ja menkkojen aikana edelleen (kuopus 2,5v) arpia aristaa.
 
heippa!
mulla tuli melkein 4asteen repeämät synnytyksessä josta vuosi.
ekan kerran yritettiin ukon kanssa touhuta kun synnytyksestä oli 7kk eikä onnistunut.
mulla on laajalti arpikudosta emättimessä ja nyt kun synnytyksestä on vuosi yhdyntä tuottaa tuskaa edelleen mutta jos "kuorma-autollisen" liukkaria pruuttaa niin homma toimii alkukangertelun ja irvistelyn jälkeen. :D

nyt kun synnytyksestä on vuos niin meinasin tkssa ottaa asian puheeksi,en tiedä miten ovat tikaneet tuon mun röörin mutta emättimen suulla tai siinä sisäpuolella tuntuis olevan joku este tai mutka joka hankaloittaa kanssakäymistä :kieh: ja sattuu alkuun niin perkuleesti |O

eli uskoisin että parin kk päästä teillä homma toimii ihan kun ennenkin,sulla uskoisin olevan arpikudosta vähemmän ja se rupee antamaan ajan myötä periksi :hug:
 
Mulle tehtiin ekan synnytyksen yhteydessä ilmeisesti melko mittava eppari ja repesin vielä lisää emättimeen päin. N. 9kk synnytyksen jälkeen sattui vielä sekstailut aika ikävästi ja kävinkin gynellä näyttämässä arpea. Odottelin näin pitkään koska olin jostain saanut käsityksen, että imetyksen lopetus voi vielä auttaa tilannetta... noh, arpi on kuulemma ihan hyvin parantunut mutta lääkäri määräsi sellaisia paikallisesti annosteltavia (eli suoraan sinne) estrogeeninappuloita, jotka sitten lievittivätkin tilannetta niin että tässä nyt toisen odotus puolella välissä ;) Mutta joo, ekasta synnytyksestä on mulla nyt aikaa yli vuosi ja ilmeisesti mä en enää saa entistä kehoani/seksielämääni enää ikinä takaisin...
 
Molemmissa synnytyksissä repesin ja ekassa tehtiin lisäksi eppari. Tikkejä pitkälti toistakymmentä molemmista. Ekan synnytyksen jälkeen alapää parani noin 7kk synnytyksestä ja toisessa ei mennyt onneksi kuin parisen kuukautta. Nyt on hyvä.
 
Ensimmäisessä tehtiin melko reilu eppari. Toisessa 3-4 asten repeämät. Molemmilla kerroilla tuntui pientä kipua ekat pari kuukautta synnytyksestä. Minun onneni toisella kerralla oli että pääsin pahojen repeämieni kanssa heti korjausleikkaukseen ja toivuin siitä ehkä jopa nopeammin kuin ekan synnytyksen epparista.
 
NoVelaton
Eka synnytys takana ja 3 asteen repeämät, vauva nyt puoli vuotias. Yhdyntä sattuu ja alapää tuntuu löysälle. Kun menkat alkoi niin laitoin vanhasta tottumuksesta tamponin, ei se laittaminen vaan se poisotto sattu niin paljon että itku tuli...
 
kyllä minulla epparihaava kiristi ekat 6-8kk ja yhdyntä oli akoittain inhottavaa/kivuliasta.mutta ennalleen parani.mulla oli myös emättimen sisäinen repeämä mutta se ei kyl vaivannut yhdynnässä
 
Mulla synnytyksessä tuli 3 asteen repeämä. Siis repes melkein peräsuoleen asti, pieniä säikeitä jäi vain ehjäksi.. Sekstailu ei ole sattunut, mitä nyt limakalvot on todella kuivat! Ulostaminen sattuu vieläkin ja verta tulee joka isommalla vessareissulla. Synnytyksestä siis kohta jo 5 kuukautta.. Mietiskelen vaan et pitäskö varata gynegologi aika ja käydä tutkituttaan asia.. :$ Kaks kertaa kävin kyl jälkitarkastuksessa ja sillon kaikki oli ok. Onko kellää vastaavanlaisia kokemuksia??
 
sulkojalihas heikko vaik kohta vuosi aikaa..... :/ (24.11 tulee) repesin siis myös ja pahasti...ulkoa ja sisältä...olin nukutukses leikkaussalis synnytyksen jälkeen (poika hartioista kiinni ja imukuppia sitten..)ommeltavana silloin...
 
Kiitos kaikille vastaajille! Ja voimia kaikille jotka vielä taistelevat kipeiden paikkojen kanssa.

Mulla on myös tosi kuivat limakalvot (imetän vielä ) ja terkka suositteli Ceridal Intime öljyä ja sitä olen käyttänyt ja tuntuu et se vähän helpottaa. Muutenkin tuntuu että nyt alkaa pikkuhiljaa helpottaa. Sekstailu sattuu kyllä edelleen aluksi mut nyt mä pystyn jonkin ajan jälkeen siitä jo jopa nauttimaan. Ja tietty liukkari on edelleen toooosi kovassa käytössä :)
 

Yhteistyössä