Repäisykivut ja munasolun kiinnittyminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miina

Vieras
Epäilen että puoltoista viikkoa sitten saatiin täsmäisku eli raskaus alulle. Mietin vain että nousin äsken nopsaan ylös makuulta, ja kävi aivan tajuton vihlaisu vasemmalla puolella alavatsaa. Mikä muu voi aiheuttaa moisen kivun. Vai onko normaalia että n. muutamaa päivää ennen kuukautisia on noita ihmeellisiä kiputiloja kun liikahtaa nopeasti. Ja että jos oletetaan että alkio on kinnittynyt, niin voiko kovin voimakkaat riuhtaisut aiheuttaa sen että kiinnittynyt munasolu irtoaa tai tulee varhainen keskenmeno. Vähän paniikissa olen kun sitä pelkää ja toivoo samalla ihmettä tapahtuvaksi

Kyllä varhainen keskenmeno johtuu ihan muista syistä kuin reippaasta ylösnousemisesta.
Noi vihlonnat voi johtua ihan mistä vaan. Kannattaa odotella menkkoja ihan rauhassa.

Ensiksikin lykkyä tykö, että raskaus tosiaan olisi saanut alkunsa =) Oireiden perusteella lupaavalta kuulostaa...
Nuo repäisykivut nopeasti ylös noustessa tai aivastaessa ovat todella yleisiä etenkin raskauden alkuvaiheessa ja johtuvat kohtua kannattavien kudosten äkillisestä venymisestä. Ne ovat olleet kahdesti omalla kohdallani varhainen oire raskaudesta =)
Ne ovat täysin vaarattomia sekä kehittyvälle alkiolle että äidille, eivät aiheuta keskenmenoa.

Näin alkuvaiheessa en osaa sanoa mutta myöhemmässä vaiheessa raskautta tuskin. Onko sitä alttiimpi sitten ihan siinä vaiheessa kun munasolu on kiinnittynyt. Vaikeeks menee.

Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Ensiksikin lykkyä tykö, että raskaus tosiaan olisi saanut alkunsa =) Oireiden perusteella lupaavalta kuulostaa...
Nuo repäisykivut nopeasti ylös noustessa tai aivastaessa ovat todella yleisiä etenkin raskauden alkuvaiheessa ja johtuvat kohtua kannattavien kudosten äkillisestä venymisestä. Ne ovat olleet kahdesti omalla kohdallani varhainen oire raskaudesta =)
Ne ovat täysin vaarattomia sekä kehittyvälle alkiolle että äidille, eivät aiheuta keskenmenoa.

Ehkä sitten. Oli vain tosi raju vihlaisu. pelottaa vain että miten se alkio pysyy jos just kiinnittynyt. Mutta ehkä turhaan kannan huolta.

Alkuperäinen kirjoittaja miina:
Piti vielä kysyä että voiko nuo kudokset venyä jo ennen ensimmäisten menkkojen poisjääntiäkään. Mutta jännään ja ihmettelen.
Mulla ainakin tuollainen repäisykipu oli selvä merkki raskaudesta ja sellainen tuli jo ennen kuin kuukautisten piti alkaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Lumiina:
Piti vielä kysyä että voiko nuo kudokset venyä jo ennen ensimmäisten menkkojen poisjääntiäkään. Mutta jännään ja ihmettelen.
Mulla ainakin tuollainen repäisykipu oli selvä merkki raskaudesta ja sellainen tuli jo ennen kuin kuukautisten piti alkaa...

Tunsitko sen kivun alavtsassa keskellä vai jommallakummala puolella. Tuo mun kipu vihlas enemmän vasemmalta puolelta.

Mulla on juuri noita kipuja ollut eilen ja tänään ja olen raskaana. Menkkojen olisi pitänyt alkaa tänään ja eilen testi näytti plussaa. On sekä repäiseviä kipuja, että melko voimakasta kuukautiskipu-tyyppistä tuntemusta. Ihan samoin oli mulla ekassakin raskaudessa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Näin alkuvaiheessa en osaa sanoa mutta myöhemmässä vaiheessa raskautta tuskin. Onko sitä alttiimpi sitten ihan siinä vaiheessa kun munasolu on kiinnittynyt. Vaikeeks menee.

Enpä usko, et on alttiimpi. Klinikallakaan ei alkionsiirron jälkeen tuu kun se siirtopäivä saikkua.

Alkuperäinen kirjoittaja emo:
mutta itselläni tuntuu samanlaisia repäiseviä viiltoja tämän tästä enkä ole raskaana. Ihmetellyt olen mistä mahtavat johtua.

Kiinnikkeistä? Niitä on varmaan jokaisella naisella. Kun oikein odottaa raskautta, on vaikka minkälaista tuntemusta ja on ihan hyvä välillä kuunnellakin "itseään". Oppii tuntemaan näin kehoaan.

Itsellä myös voimakkaita tuntemuksia ennen kuukautisia, varsinkin jos välillä "salaa" oikein kovasti toivon lasta. Raskaus ei vaan voi olla kohdallani mahdollinen. Saatan jopa voida aamuisin pahoin ennen kukautisia ja sitten kun menkat alkaa olen pettynyt. Aina olen kyllä pettymyksestäni selvinnyt ja näistä jutellut muidenkin raskautta toivovien naisten kanssa. Pidämme sitten toisistamme huolta.

Toivon ap:lle mahdollista raskautta oikein olan takaa! Keskenmeno ei tapahdu ihan pienistä "repäisyistä", ja sitten kun olet raskaana, älä liikaa pelkää liikuntaa! Sopiva liikunta auttaa sikiötä saamaan verta, kiinnittymään, ja nauttimaan loppuvaiheessa sinun liikkeistäsi!

Noihin kiinnikkeisiinkin auttaa sopiva liikunta ja näin helpottaa kuukautiskipuja ja juuri endometrioosista johtuvia kipuja.Itse suosittelen lattaritansseja, selkäkin nauttii!

Alkuperäinen kirjoittaja Lentoemo:
Alkuperäinen kirjoittaja emo:
mutta itselläni tuntuu samanlaisia repäiseviä viiltoja tämän tästä enkä ole raskaana. Ihmetellyt olen mistä mahtavat johtua.

Ihmettelin itse juuri vähän aikaa sitten noita vihlaisuja, kun odottelin, että voisin tehdä raskaustestin. En muistanut ainakaan selvästi, että niitä olis ollut edellisen raskauden jälkeen ja ajattelin, että voisivat olla yksi merkki siihen suuntaan, että olisin tullut raskaaksi. Mutta sitten alkoivat menkat. En tiedä, mitä sitten olivat, vai onko niitä esiintynyt muutenkin, enkä ole vain kiinnittänyt huomiota ennen kuin nyt, kun toivotaan toista lasta. Vai pitäiskö tässä vielä tehdä toinen raskaustesti, vaikka olikin menkat... voihan ne joskus olla vaikka olisikin raskaana. Toivon ap:lle sitä parasta vaihtoehtoa!!!

kuin ptikään noi kivut kestää? itsellä ollut noin kaksi viikkoa joka päivä vihlaisuja ja viime yönä koski todella paljon. mistä muustahan nämä voisi johtua jos ei raskaudesta?

Tänään on oikeastaan ekat selkeät ehkäpä juuri repäisykivut alkaneet, tuntuvat kyllä oikealla puolella. Tällä hetkellä kylläkin kp 28/29-31, joten mitään varmuutta ei tietenkään vielä raskaudesta ole.:(

Alkuperäinen kirjoittaja Lumiina:

samoin mulla, molemmissa raskauksissa ollut näin.

Mulla on myös tuota vihlontaa alavatsassa, välillä kun nousen tai urheilen. Sen lisäksi ovulaatiosta asti minulle on jäänyt rintakivut. Niihin sattuu, jos painan niitä tai kun urheilen..Voisikohan nämä olla merkkejä raskaudesta...Vai toivonko vain :)

Yhteistyössä