Renkaanjäljet lattiassa

• Viestiketjun aloittaja Varomaton
  • Ensimmäinen viesti
Varomaton
Onko tietoa millä aineella lähtevät ilmakumien jäljet muovilattiasta? Vaunut ovat odotelleet tulokin saapumista, eli jäljet tulivat kuivista renkaista, ei arvattu että myös tällöin jättävät jäljet. Pakkohan niihin joku aine on löydyttävä!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2006 klo 10:52 Varomaton kirjoitti:
Onko tietoa millä aineella lähtevät ilmakumien jäljet muovilattiasta? Vaunut ovat odotelleet tulokin saapumista, eli jäljet tulivat kuivista renkaista, ei arvattu että myös tällöin jättävät jäljet. Pakkohan niihin joku aine on löydyttävä!

Hankaa lenkkarin pohjalla tai ihan pyyhekumilla.

Meillä käytetään tuollaisiin jälkiin sekä kaikkiin mahollisiin maalijälkiin.
Taikasieniä. Eiköhän niitä saa kaikista hyvin varustetuista kaupoista. Ja uskomatonta mutta totta: ne tehoaa! Sieni vain kastellaan lämpimällä vedellä ja sitte hinkataan jälki pois

mamma -75
taikasienellä puhdistuu paljon muutakin, se on kyllä ihmesieni.... erittäin pinttynet ennen valkoiset pyöränsatulatkin tuli loistavan valkeiksi! ja ilman hankaamista!

merike
taikasientä oon myös minä kokeillu eri paikkoihin.
seinästä lähti kokonaan kengästä tulleet jäljet.
sit leluista tulleet jäljet esim. potkuaustosta oviin tulleet jäljet.
kahvipannu tuli kirkkaaksi.
lieden reunat kirkastui.
kynän jäljet lähti.

on kyllä tosi hyvä keksintö.
lapsiperheille ainakin tosi kätevä.
eikä hintakaan päätä huimaa, koska eihän yhteen puhdistukseen tarvi kuin pienen palan sientä. itse ainakin säästelen niin, että kun palasesta ei ole kuin vähän jäljellä ja puhki kulunut niin vaihdan seuraavaan. :)

Ilmakumipyöristä muovilattiaan tarttunut väri ei lähde pois kun mattoa vaihtamalla. Väri imeytyy lattian sisään eikä ole siis pinnassa.

Meille vaunuliikkeessä noin sanottiin ja käskettiin ehkäistä tuo sillä, että käytetään rengassuojia tai mattoa rattaiden alla.

Yhteistyössä