Remppapirkot nyt apuja!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Reiska"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

"Reiska"

Vieras
Ongelma: lasikuitutapetti joka on muuten ehjä mutta siihen on LIIMATTU koukkuja ja muuta. liima ei lähde tapetista vaan jää kiinni. pelkkä päällemaalaus ei varmaan poista ongelmaa (tarkoistus siis muutenkin maalata nää lasikuitutapetit kun on saaneet osuma)

pitääkö mun nyt repiä ne tapetit kokonaan pois, paklata ja laittaa uusi tapetti ja sit maalata?
vai olisiko olemassa jotain liimanpoisto ainetta jolla lähtisi liimat mutta ei tapetit?

Koukut on yleensä aika pieniä. Minä irrottaisin koukut mahdollisimman pienin vaurioin ja pistäisin vähän pakkelia siihen kohtaan ja yrittäisin matkia tapetin kuviointia, jos siinä on semmoinen. Sitten vaan maali päälle. Tuskin kukaan niin hirveän tarkkaan seiniä tuijottaa.

Mä tekisin niin, että leikkaisin mattopuukolla (tms.) hieman sitä koukkua suuremman, neliön muotoisen alueen sen koukun ympärille. Ja sitten kiskoisin koukun voimakeinoin irti.

Tällöin tapettiin jää vain hieman koukkua suurempi tapetiton aukko, joka on helppo paikata samalla tapetilla (oletan, että sitä on jälellä, tai saatavana kaupasta).

Meillä kissa repi lasikuitutapetista vähän enempikin ja tällä tekniikalla tehtiin paikkaukset. Päällemaalauksen jälkeen en enää osannut sanoa tarkkaa paikkaa, jossa kissan tuhojäljet olivat aiemmin olleet.

Mä tekisin niin, että leikkaisin mattopuukolla (tms.) hieman sitä koukkua suuremman, neliön muotoisen alueen sen koukun ympärille. Ja sitten kiskoisin koukun voimakeinoin irti.

Tällöin tapettiin jää vain hieman koukkua suurempi tapetiton aukko, joka on helppo paikata samalla tapetilla (oletan, että sitä on jälellä, tai saatavana kaupasta).

Meillä kissa repi lasikuitutapetista vähän enempikin ja tällä tekniikalla tehtiin paikkaukset. Päällemaalauksen jälkeen en enää osannut sanoa tarkkaa paikkaa, jossa kissan tuhojäljet olivat aiemmin olleet.

tätä täytyykin ehkä kokeilla. ja tuolla kodinhoitohuoneen puolella on koiran raapimia jälkiä ja tapetti repsottaa joten ehkä tällä keinolla nekin saisi umpeen ilman koko seinän uudestaan tapetointi. ja kyllä tapettia vielä löytyy!

kiitos!