REMPPA-NEUVOJA!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pitahaya
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä katottiin et missä menee kattotuoli rakenteissa ja siihen kohdalle sit porattiin ensin koukkua ohuempi alkureikä ja siihen vaan sitten ruuvasin sen rautakoukun paikalleen ja tuoli roikkumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja muuttanut:
Meillä katottiin et missä menee kattotuoli rakenteissa ja siihen kohdalle sit porattiin ensin koukkua ohuempi alkureikä ja siihen vaan sitten ruuvasin sen rautakoukun paikalleen ja tuoli roikkumaan.

En ymmärtänyt yhtään tota selitystä. :S

Alkuperäinen kirjoittaja pitahaya:
Katon materiaalista en tiedä. Mutta kun noita koukkuja oon miettiny niin ostin koukun joka on noin 5mm levee siis halkaisija, mutta eihän kellään varmaan porassa niin isoa terää.
No tiedät varmaan onko se puuta vai betonia.
Puukatosta pitää löytää joko kattotuolien tai välipohjan vasat. Muuten ei kestä vaan tulee levyineen alas sieltä.
Ja kuten tuossa mainittiin niin selvästi koukun ruuviosaa pienempi reikä ensin kattoon ja koukku perään.

Betonikattoon koukku pitää propata ja silloin tarvitaan paljon suurempi reikä kuin on se koukun ruuviosa. Reikään proppu ja sitten se koukku.
Betonin poraamiseen tarvitaan iskuporakone ja noin isoon reikään mielummin poravasara.

Mä oon kaverilla nähny sellasen metallijutun mis oli keskellä koukku ja reunoista oli kattoon jollain ruuveilla kiinni. Mistähän sellaisia sais?
En ole vielä muuttanut, mutta kerrostalossa kai betonia se katto, voisin veikata.

Alkuperäinen kirjoittaja pitahaya:
Mä oon kaverilla nähny sellasen metallijutun mis oli keskellä koukku ja reunoista oli kattoon jollain ruuveilla kiinni. Mistähän sellaisia sais?
En ole vielä muuttanut, mutta kerrostalossa kai betonia se katto, voisin veikata.

Rautakaupasta voisi kysellä. Sellainen useammalla pienemmällä ruuvilla kiinnitettävä systeemi on minusta jotenkin luotettavamman oloinen vaikkakaan ei ole kokemusta.
Ja ne pienemmät reijät menee sillä iskuporakoneella joskin suosittelen poravasaraa naapurien hermoja säästämään. Poravasaraa ei joka jannulla ole mutta jos joltain lainaksi saisi.
Tukevat proput vaan. Nekin kannattaa kysyä sieltä rautakaupasta jos ei itse saletisti tiedä millaiset. Niitä kun on vähän joka lähtöön.

Yhteistyössä