miten voikin olla lampun saaminen kattoon niin täysin mahdotontoa, v...u

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
ostin lampun anttilasta, siinä on semmoinen pieni pistoke, joka tökätään katossa olevaan pistokkeeseeen. Niin tehtiinkin, mutta eihän se veen lamppu pysy katossa sitten. Siinä on joku koukku tai sen voisi kuvitella koukuksi siellä kattoa vasten tulevassa osassa sisällä, mutta kun se on monta senttiä siellä sisällä niin ei sitä voi millään saada osumaan katossa olevaan pieneen koukkuun. Ei millään, ja meitä on neljä ihmistä jo yrittänyt. Naisihmistä, mutta silti ihmistä. Eli kertokaa mulle, miten sen lampun saa kattoon pysymään eikä niin, että se roikkuu siinä jotenkuten? Ja nyt ei enää tule valoakaan siihen lamppuun, onkohan joku johto jo lähtenyt irti?

Ostettiin joku päivä sitten kaksi tuollaista lamppua. Katsopa sitä lampun valkoista suppilonmuotoista osaa, jonka olisi tarkoitus tulla tiiviisti kattoa vasten: sen alareunassa on ruuvi jota löysäämällä ja kiristämällä saa säädeltyä sitä, kuinka paljon johtoa on näkyvissä. Ensin voi jättää reilummin johtoa näkyviin, jotta saa koukun sekä pistokkeen kiinni. Sen jälkeen pidetään lampusta kiinni ettei johto taas valu pitemmäksi ja löysätään ruuvia, sitten työnnetään se suppilo kattoon saakka kiinni niin että jää kaikki johdot sen alle piiloon. Sitten taas ruuvi kiristetään ja lamppu on siististi katossa.

Toivottavasti tästä sai jotain selvää, itselläkin lamput vähän oudosti vaiheessa kun en uskalla raskaana alkaa kiipeilemään katonrajaan tuota ruuvia vääntelemään. Toivottavasti saatte lampun paikoilleen, ei ole mikään helppo homma tosiaankaan, miksei noitakin voisi tehdä jotenkin helpommiksi.

Vitsit mikä iskurepla illan baarikierrokselle: tuutsä asentaa mulle lampun kattoon?

Purkakaa lamppua eka sen verran, että saatte sen pelkän koukun kattoon ja sit kasaatte looun lampun. Niin mä oon joskus sen tehny..

Yhteistyössä