remontoijat! tai te jotka rakentaneet yläkertaan 3 makkaria ja veskin...

  • Viestiketjun aloittaja hihhuli
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Mä ostasin, jos siinä alakerrassa mahtuu jotenki asumaan alkuun. Pikkuhiljaa remppailisin yläkerran kuntoon edullisesti ja rauhassa. Yläkerran hintaa en tiiä yhtään. Riippuu tosi paljo siitä, kuin valmista sielä nyt on jo, vai onko ihan alkutekijöissään.
 
Meidän okt valmistui sisäänmuuttokuntoon joulukuussa -07, yläkerralle hintaa (mikäli siis oikein osasin kysymystäsi lukea "laittaa huoneet pystyyn?") tuli arviolta 2000e (meillä ylhäällä 4 lasten huonetta + iso aula + vessa + parveke). Työt tehtiin itse ja talkoo porukalla joten töistä ei tarvinnut vieraille maksaa. Hinta siis pitää sisällään vain lattiamateriaalit, väliseinät, väliovet, pönttö, lavuaari, seinämaalit/boordit/tapetit, kattopaneelit jne tarpeellisen.
Hintaan toki vaikuttaa varmasti se, pitääkö jotain ensin poistaa ja laittaa sitten uudestaan (eli esim repiä vanhat lattiamateriaalit irti uusien alta tjn., onko seinät jo valmiiksi maaleissaan/tapeteissaan, mistä materiaaleista mitäkin haluaa/muut vaatimukset/toiveet)
 
ap
no se on kyllä alkutekijöissään. lattia on ok,eli seinät vaan huoneille. vessan putketkin ovat mielestäni valmiina. itsehän voi paljon tehdä. meille riittäisi tuo alakertakin hyvin joten yläkerralla ei sinänsä ole ollenkaan kiire.
 
hmm
niin siis sekin kanattaa huomioida onko sähkötyöt tehty sinne ylös ja putkityöt kans. ne nimittäin nostaa rempan hintaa. jos muuta ei tarvi tehda kuin väliseinät ja pinnat maalata/tapetoida/laminoida, ne saa kyl melko pikkurahalla tehtyy itse ajan kans... vessa tulee noista varmaan kalleimmaks, riippuen koosta ja kalusteista n 2000e
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Wendie:
Meidän okt valmistui sisäänmuuttokuntoon joulukuussa -07, yläkerralle hintaa (mikäli siis oikein osasin kysymystäsi lukea "laittaa huoneet pystyyn?") tuli arviolta 2000e (meillä ylhäällä 4 lasten huonetta + iso aula + vessa + parveke). Työt tehtiin itse ja talkoo porukalla joten töistä ei tarvinnut vieraille maksaa. Hinta siis pitää sisällään vain lattiamateriaalit, väliseinät, väliovet, pönttö, lavuaari, seinämaalit/boordit/tapetit, kattopaneelit jne tarpeellisen.
Hintaan toki vaikuttaa varmasti se, pitääkö jotain ensin poistaa ja laittaa sitten uudestaan (eli esim repiä vanhat lattiamateriaalit irti uusien alta tjn., onko seinät jo valmiiksi maaleissaan/tapeteissaan, mistä materiaaleista mitäkin haluaa/muut vaatimukset/toiveet)
kiitos! mä olin oikeesti varannu päässäni 10 000 tuohon...=/ en oikeesti mitään noista tiedä. mun vaari on oikein rakennustaitoinen joten se varmasti mielellään auttaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no se on kyllä alkutekijöissään. lattia on ok,eli seinät vaan huoneille. vessan putketkin ovat mielestäni valmiina. itsehän voi paljon tehdä. meille riittäisi tuo alakertakin hyvin joten yläkerralla ei sinänsä ole ollenkaan kiire.
Ei paha juttu ollenkaan sitten. Ostakaa pois. Materiaaleista riippuen selviätte aika vähällä.
 

Yhteistyössä