Remeron/Mirtazapin -kokemuksia?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Aloitin 1,5kk sitten Mirtazapinin masennukseen ja auttamaan nukahtamisessa. Jees, lääke auttanut mainiosti noihin, muttamutta, nyt huomasin että on se tehnyt jotain ei niin mukavaakin. Vaatteet kiristää, naama pöhöttynyt jne. Kävin puntarissa ja kappas, 1,5kk aikana tullut 3,5kg lisää!!! En ole mitenkään muuttanut ruokailu/liikuntatapojani, mitä nyt liikkunut ehkä vielä enemmän, en syö herkkuja, niin johtuuko tämä tosiaan pelkästä lääkkeestä?? Olen tällainen varttikääpiö, eli en kauheen pitkä, niin tässä varressa tuo 3,5kg näkyy jo tosi pahasti. Ja tämä pöhötys tuntuu keskittyvän juuri kasvoihin ja esim. nilkkoihin.

Oon lukenut tuosta ko. lääkkeestä että saattaa nostaa ruokahalua ja näläntunnetta, mutta sellaista ei ole ollut, silti painoa vaan tulee.:/ Mun historiasta löytyy syömishäiriötä, joten en halua vajota taas sellaiseen. Olen soittamassa hoitavalle lääkärilleni, mutta vasta kun palaa lomalta.

Onko kellään tätä lääkettä käyttävällä/käyttäneellä ollut vastaavaa? Tasoittuuko vai näytänkö jouluna siltä että mun pitäisi olla siinä pöydällä omena suussa?? :(
 
vierailija
Olen syönyt muutamia kuukausia Mirtazapiinia annoksella 30mg iltaisin. Ahdistus on poissa ja nukun taas hyvin, mikä on ihanaa!! Painoa ei ole tullut yhtään lisää ja ruokahalu on pysynyt ennallaan. Minulla on myös syömishäiriö taustaa ja luin tuosta paininnoususta. Pelkäsin jopa aloittaa tätä lääkettä. Minun kohdallani pelko osottautui turhaksi. Toivottavasti tuo painonnousu olisi sinullakin vain ohimenevää! Mitä jos jatkaisit syömistä normaaliin tapaan ja liikkuisit niin kuin ennenkin. ( eli et enempää). Minulla liika liikkuminen voi nostaa painoa. Ja stressaaminen painosta ;)
 
vierailijajeppe
Mulla oli REmeron kokeilussa noin kuukauden. Nosti ruokahalua tuhottomasti ja lihosin monta kiloa. Vaihdettiin lääke. En tiedä voiko yksistään nostaa painoa ja pöhötyttää jos ei syömismäärät oikeasti lisäänny.
 
vierailija22
Mulla lisäsi ruokahalua ja makeanhimoa ihan holtittomasti, saatoin vetää yhteenmenoon chipsipussin tai karkkipussin. Lihoin kymmeniä kiloja, nyt niitä yritän pois...
Ennen tätä kokemusta nauroin ihmisille joiden mielestä lääke voi lihottaa...
 
oiuytr
Remeron hyvin monilla kasvattaa ruokahalua ja myös kerää jonkun verran nestettä kudoksiin. Myös kuukautishäiriöt on ihan yleinen ongelma.

Lääke itsessään ei lihota mutta kasvattaa hyvin usein ruokahalua sellaisiin mittasuhteisiin että on jatkuva nälkä ja siksi lihottaa. Helppo se on jonkun joka sellaista ei ole kokenut, mussuttaa että "olet vaan syömättä".
Kyllä, normaaliolotilassa ihminen ei syö, eikä edes HALUA tai PYSTY syömään sellaisia määriä joista on kyse silloin kun kärsii häiriintyneestä nälän ja kylläisyyden tunteesta.
kenenkään ei pitäisi syödä lääkettä joka aiheuttaa haittavaikutuksena kohtuutonta ruokahalua ja lihomista, vaan vaihtaa lääke sellaiseen joka auttaa ilman pahoja haittavaikutuksia. 30 ylimääräistä kiloa on ihan oikeasti paha haittavaikutus eikä mitenkään tavaton ilmiö mielenterveyspotilailla.
 
vierailija
Oon syöny mirtazapinia nyt kolme viikkoo ja ei oo ainakaan ruokahalua nostattanu. Kahta lääkettä kokeiltiin aikasemmin ja ne vei ruokahalun kokonaan pois ja laihduin 2kk: n aikana 8kg. Sydämentykytyksiä tullut ja nyt kolmannen viikon aikana ahdistanut koko ajan.
 
vierailija
Minun lemmikilleni määrättiin Mirtazapinia, koska oli pahasti sairas eikä ollut suostunut syömään itse moneen päivään (ruiskuruokintaa takana jo yli viikko). Saatuaan tuota lääkettä nokareen, ahmi välittömästi aivan kaiken mitä nenänsä eteen sai. Yhden lääkkeen vaikutus kesti noin viikon, jonka jälkeen ruokahalu palautui normaaliksi.
Tuota lääkettä käytetään ihan yleisesti elämillä ruokahalun parantamiseen, ja vaikutus oli ainakin meillä niin jättimäinen, etten ihmettele yhtään, jos lääke vaikuttaa ihmisillä samalla tavalla.
 
vierailija
Lopetin lääkkeen, koska minulla alkoi kerääntyä painoa nopeasti lääkkeen aloittamisesta. Määrättiin siis unettomuuteen. Ruokailutavat ja liikuntatavat eivät muuttuneet.
 
Mulla oli!
Joo, kokeiltiin kymmenen vuotta sitten, kun kriisitilanteessa katos unet kokonaan, Ei sopinut minulle ollenkaan. Puoli tuntia lääkkeen ottamisen jälkeen "lähti taju" ja heräsin vasta aamulla, kotona oli kuitenkin pieniä lapsia, jotka saattoivat tarvita huomiota yölläkin.
 
vierailija
Minulle määrättiin sitä synnytyksen jälkeiseen masennukseen. Ensimmäisen kuukauden aikana paino nousi 10 kiloa, ja sen kahden vuoden aikana minkä sitä käytin, nousi paino yhteensä 35 kiloa. Ateriakoot eivät kasvaneet, mutta makean nälkä lisääntyi jonkin verran. Masennukseen siitä ei ollut apua.
 
vierailija
Minulla kamala kokemus Mirtazapinista.
Se aloitettiin sairaalassa jossa olin vakavan anoreksian vuoksi. Piti kai olla apuna painon nostamiseen.
Ensimmäisen jälkeen, jonka otin siis iltalääkkeenä nukkumaan mennessä, sammuin kuin saunalyhty. Unta siis antoi kyllä tehokkaasti vaikka koskaan en univaikeuksista ole kärsinyt. Seuraavana iltana lääkkeen oton jälkeen olin jo sängyssä koska tiesin nukuttavan vaikutuksen. Mutta nyt en nukahtanut, vaan päässäni, ikään kuin jostain niskasta ylöspäin alkoi tuntua jonkinlainen kauhea suhina ja sellainen "aalto" joka löi edestakaisin. Minulla oli silmät kiinni mutta näin kirkkaan valon. Säikähdin kamalasti ja sytytin valot, en nähnyt muuta kuin sen kirkkaan valkoisen valon! Olin paniikissa kun luulin tulleeni sokeaksi! Sen jälkeen olin tod.näk sammahtanut koska heräsin aamulla.
Seuraavana päivänä sanoin lääkärille että yhtäkään en enää huoli, ja lääkäri oli samaa mieltä, paras lopettaa heti. En ole kuullut keneltäkään muulta vastaavaa kokemusta, mutta tuosta lihomisesta paljonkin.
Olen hyvin lääkeherkkä, ja sen vuoksi myös lääkevastainen ja varovainen. Tuo kokemus ei ainakaan myönteisemmäksi tehnyt!
 
Luonnon masennuslääke - https://nuvialab.com Olen ollut uniongelmainen ja ajoittain masentunut jo esiteinistä asti. Ystäväni suosituksesta päätin kokeilla Restilen-valmistetta ja olen ollut todella tyytyväinen. Unenlaatu on parantunut enkä ahdistu enää yhtä herkästi. Käytän tuotetta ensisijaisesti masennuksen ennaltaehkäisyyn.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä