Relaatiot 86 - Salatut elämät

• Viestiketjun aloittaja ZuZu vierailija
  • Ensimmäinen viesti
ZuZu vierailija
Taas yksi lisää.

Pari virhettä on jo löytynyt:
Yhdysvaltain osavaltiot - M - K - 8 5 pitäisi olla 7 5, ensimmäisessä sanassa on yksi n liikaa (oikea lyhyempi menee paikoillee tuosta virheestä huolimatta)
Salapoliisit ylälaidan pitkä huutomerkkejä sisältävä ei mahdu kokonaan, viimeinen sana jää pois - pitää huomioida syöttäessä, ei mene muuten paikalleen, tosin ei sitä siinä lukusarjassakaan ole mukana

Ompahan lyhyeksi todella vaikea. Ei ole kyllä yhtään minun aiheita. Salattuja Elämiä en ole koskaan katsonut enkä Suomirapia kuunnellut. Wikipedian selailuksi taas menee. Mielellään aina yrittäisi ilman ratkaista. No jospa sieltä aukeaisi vielä joku "omaa alaani" oleva ruutu.

Sandclam88
Ompahan lyhyeksi todella vaikea. Ei ole kyllä yhtään minun aiheita. Salattuja Elämiä en ole koskaan katsonut enkä Suomirapia kuunnellut. Wikipedian selailuksi taas menee. Mielellään aina yrittäisi ilman ratkaista. No jospa sieltä aukeaisi vielä joku "omaa alaani" oleva ruutu.
Oho! Itse koin tämän todella helpoksi. Käytännössä vapaalla assosiaatiolla sai avattua todella monta ruutua ja todella nopeasti. Vajaa 48 tuntia meni niin peli oli selvä.

vierailija
tuo suomiräp on vaikea, en tunnista yhtä ainoaa tyyppiä, jotka olen siis saanut toista kautta...
pääsanasta 7 5
pääsanasta 10 oikealle

näillä pääsis taas eteenpäin

ZuZu vierailija
Löysinkin tuon kaupungin jo yläkautta, kun jaksoin käydä nimilistaa siihen ylempään

suomirock
pääsana 14 alas - vaate/yhtye (jäsenet oli tutumpia)
is. 6 - tuon tuo
yö 7 5 - kappale/romaani/Raamatussa esiintyvä ilmaus

Sandclam88
7 5 Kirkkonummi LP
toinen on vielä hakusassa, samaten pääsanasta 7 oikealle
007:ää ihmettelen parhaillaan myös
Olethan muistanut kirjoittaa 007 arvaukseksi, jotta sana "ratkeaa vihreäksi". Siitä lähtee tietenkin se kuuluisa agentti, sekä erään yhtyyen levy, jolla on kappale 007. Kyseinen kappale tunnetaan paremmin myös toisella nimellä, joka myöskin 007-sanasta. Vastasanojen kanssa nämä ovat aika helppoja.

ZuZu vierailija
Olethan muistanut kirjoittaa 007 arvaukseksi, jotta sana "ratkeaa vihreäksi". Siitä lähtee tietenkin se kuuluisa agentti, sekä erään yhtyyen levy, jolla on kappale 007. Kyseinen kappale tunnetaan paremmin myös toisella nimellä, joka myöskin 007-sanasta. Vastasanojen kanssa nämä ovat aika helppoja.
Kiitos, nyt on tämäkin ruutu täynnä. :oops: taitaa löytyä jopa omista varastoista.

Ylitsepääsemättömältä tuntuu Hirviö 5 ylös, vastasanakin on, mutten keksi mitään sopivaa.

Kiitos, nyt ei enää paljoa puutu.

Yhdysvaltain osavaltiot
kro 8 10 - yhdistä vastasanaa, löytyy myös kro-wikistä, mutta yhdyssanana
yhd 8 - toisin sanoen...

Suomalaiset henkirikokset 10 oikealle - wikin luokkasivu, murhat Suomessa
myr 9 ja 9 10 - näitä ei ole
Multa puuttuu lisäksi

SALAPOLIISIT
sha - cow - vi lä 7

SUOMIROCK
JL 6 5 (vastasanakin on)

SUPERSANKARIT
ro - fan 8

ZuZu vierailija
Kiitos! Enää puuttuu ne myr, täytyy jossain välissä kaivella noita tarkemmin. Kuvittelin tuota henkirikosjuttua kokeilleeni :confused:

SALAPOLIISIT
sha - cow - vi lä 7 sha:n genre

SUOMIROCK
JL 6 5 (vastasanakin on) kappale/(kappaleen "esityspaikka")

SUPERSANKARIT
ro - fan 8 kappale

Loppuratkaisu katosi jonnekin (jonka sain tehtyä), samaten ralaation nimi :unsure:

• Tykkää
Reactions: Bambe
vierailija
super
pääsanasta 5 11
geor mic blu 6 7

salkkarit
hel kuul ja pääsanan välinen 8 6 ( mielsetäni kaiken mahdollisetv kokeillut)

salap
cow 7 6
pääsana 8 5
pääsana 2 7 5

suomir
pääsana 6 3
jees 9 3 9

henkirikos
häk 12

ZuZu vierailija
super
pääsanasta 5 11 - Marvelin neroikkain mies
geor mic blu 6 7 - ota alku

salkkarit
hel kuul ja pääsanan välinen 8 6 ( mielsetäni kaiken mahdollisetv kokeillut) - yritys

salap
cow 7 6 - kappale
pääsana 8 5 - missäpäin?, en huomaa tuon pituista, 9 5 olisi vanhoista kotimaisista elokuvista tuttu
pääsana 2 7 5 - dekkarikirjallisuuden pohjan luonut etsivä

suomir
pääsana 6 3 - yhtye
jees 9 3 9 - kappale

henkirikos
häk 12 - minkä tuo aiheuttaa

vierailija
Tarvisi apua

Tähtiportti ruutu:

aur ja hartt välinen (3)
the ame (6) (7)

supersankarit:

liekk (6) ja (5) (5)
her fantas (8) ja (9)
ihmie (8)

yhdys osaval

georg (4) ja kumpikin (7)

salatut

siep (8)
salat eläm (11)
ket "11"

ZuZu vierailija
Tähtiportti ruutu:

aur ja hartt välinen (3) - tuote
the ame (6) (7) - näyttelijä

yhdys osaval

georg (4) ja kumpikin (7) - kaikki ovat kaupunkeja (kannattaa katsoa karttoja vähän laajemmin ;))

vierailija
Paskat kun taas tulut uusi ja mulla vanhakin kesken ja kun vinkkaajat yleensä häipyy satuuan itse valmiiksi

mulla puuttuu:

suomirock
pääsanasta 6+3 ( on yhtye mutta en saa tähän mitään..)
nahkas 7

supers
liekk 7
rob ja fan välinen 8

suomirap
007 lähtevät 5+4+6+7 ja 4+6+7 ( mitä nämä ovat,e ivät aikakaan kirjoja tai elokuvia)

hirviö
5+4 pääsanasta
the gilrl 6

ZuZu vierailija
suomirock
pääsanasta 6+3 ( on yhtye mutta en saa tähän mitään..) - ei juuri käytetä yksinään vaan bändin solistin nimen perässä X X & 6+3
nahkas 7 - eläin

supers
liekk 7 - ei minulta lähde yhtään 7 pituista :confused:
rob ja fan välinen 8 - kappale, kannattaa hakea vain tuolla ensimmäisellä

suomirap
007 lähtevät 5+4+6+7 ja 4+6+7 ( mitä nämä ovat,e ivät aikakaan kirjoja tai elokuvia) - albumi ja kappaleen nimi

hirviö
5+4 pääsanasta - kauhuromaanin hirviö hahmo
the gilrl 6 - katso tuota tarkemmin ;)

Yhteistyössä