Relaatiot 19!! :)

• Viestiketjun aloittaja relaatio
  • Ensimmäinen viesti
VR
Samoin uupuu laaksosta 7+4, joka mitä ilmeisimmin sisältää viereisen 4:n mutta ei ainakaan kovin helpolla löydy esim. kirjahausta. Muitakin aukkoja vielä on, veikkauksessa nykäsen masan ja seksin välinen 4+5+5 sekä moott.. alempi 4
Laakso 7+4 on jokisola Abhasiassa.

Nykäsen Masan ja seksin välinen 4+5+5 on yksi Matin lauluista.

Moottori alempi on saksalainen automerkki. Mikähän se ylempi 4 mahtaa olla, jos saisi vastalahjaa?

Laakso 7+4 on jokisola Abhasiassa.
Olen vähän rajoittunut, kun tuo jokisola nyt ei ihan aivan ensimmäisenä tule mieleeni, kun kuulen sanan "laakso". Automerkki sen sijaan olisi kyllä pitänyt tulla (ja koko muu VW-konserni olikin käyty läpi, audia ehdotettu jo sitä ennen johonkin).

Ylempi 4 on entinen F1-moottorivalmistaja. Itse keksin sen ketjun vinkistä joka viittasi sydämeen, mutta itse asiassa nimi tarkoittaa kypsän ikäistä saksanhirviurosta.

"sanni"
vieläkö ketään joka auttaisi? Puuttuisi vielä jokunen sana... :)

1970-luku
auto 8

uskonto
islam-muslimi 6 5 4

new york
keskuspuisto 3 4

patsas
ylävasemmalle 11 - lomonosov
havis amanda 6 5

laakso
hautausmaa 8
laakso 11 vasemmalle

tiibet
tiibet oikealle 13
vuoristo 16

ruoka
leipä 6
perinneruoka - suola 10

tässä muutama, auta jos osaat!!! :)

[QUOTE="sanni";22836957]
1970-luku
auto 8 aurheiluautomalli - nimen takana kevytrakenteinen sotalaiva

uskonto
islam-muslimi 6 5 4 Muslimien pyhiinvaelluksella suutelema - tosin ei kai enää, koska matkustaminen on niin halpaa että kivi kuluisi kokonaan pois jos kaikki kolme miljoonaa vuosittaista matkaajaa siihen vielä koskisivat

new york
keskuspuisto 3 4 Kallionkulma, löytyy englanninkielisen wikipedian C.P.-artikkelista

patsas
ylävasemmalle 11 - lomonosov Googlaa kuvia noiden kahden sanan perusteella, näet näitä
havis amanda 6 5 Patsaan nimitys - ikään kuin Miss Suomi ennen

laakso
hautausmaa 8 Synonyymi hautausmaalle
laakso 11 vasemmalle Noita on kaksikin, toinen viittaa jalometalliin ja kuten ketjussa aiemmin mainittiin, toinen Torsa-joen laaksoon

tiibet
tiibet oikealle 13 Seudun jalometallia
vuoristo 16 Haussa minullakin

ruoka
leipä 6 Moni kakku on päältä kaunis, mutta sitten siihen pettyy kun se onkin tällainen vielä pettuakin kehnompi leipä.
perinneruoka - suola 10 Suola + kalalaji

tässä muutama, auta jos osaat!!! :)[/QUOTE]

Minulta hukassa edelleen myös Keskuspuiston, Näsinneulan ja Lontoon välinen 10+5 sekä siitä 7.

Sekä metallin ja jauheen välinen 12, ja pressaruudussa tiputanssin 5 ja kuokkavieraiden 13.

Viimeksi muokattu:
"sanni"
voi kiitos!

10 + 5 egyptiläisen kuningattaren omistusmuoto + terävä esine jolla ommellaan
metalli 12 yhdistä ne molemmat sanat
tiputanssi 5 eräs tanssi sekä lasten kuminauha jota mainostettiin tiputanssilla
se 7-kirjaiminen patsasruudussa on Ranskan pääkaupunki

no nyt oon täällä asti 1012 sanaa

puutteita
PATSAS veis 12 eitärppää
havis am 12
LAAKSO puuttuu 1 pääsanasta 3 5 6 ei käy the river valley seuraava sana on
70-LUKU
abb 5 ei oo silli eikä vesta

alhaalla marimek 4 2 6
jap 5 3

TALVI jää ja ylä ruudun himalaja välinen 6 varmaan joku yksinkertainen
kiina 6 + 12 en saa mitään

METALLI SE TER JA TE VÄLINEN kromitetetet ???????
en ymmärrä puuttuko mult joku sana
savi 8
maa 7
mumm ain6 + 5

tässä aluksi puutteita

autan kyllä
:attn::popcorn:

VR
LAAKSO puuttuu 1 pääsanasta 3 5 6 ei käy the river valley alhaalla marimek 4 2 6

savi 8
maa 7
mumm ain6 + 5
Laakso 3+5+6 Alussa ei ole the vaan englanninkielinen väriä tarkoittava sana

Marimekko 4-2-6 on yksi suunnitelija, keskimmäisessä sanassa on vain alkukirjan ja piste.

Se Kiina 6+12 on kyseisen maan nimi ja sitten eräs siellä käydyn sodan nimi.

Metalleissa te ja te välinen on alkuun se kro ja sitten vain se aine joka on jo toisessa vihjeruudussa.

Olen katsellut noita savi-vihjeitä paljon, mutta en ole tajunnut että mistä se savi sinne oikein tulee? Ja on puhuttu myös vedestä, mutta sitäkään en ole saanut.

Mumm ain 6+5 on se aine, josta J V laulaa siinä laulussa. Löytyy myös sivulta Etusivu - mummon.fi. Siitä eteenpäin en ole tosin itsekään päässyt.

VR
[QUOTE="vieras";22837768]Valmis on. Tässä vielä hetken koneella ja voin muutaman sanan vinkata. En jaksa mitään kauheita listoja sanoja auttaa kerralla[/QUOTE]

Voisiko saa Puu-ruudun perussanasta vasemmalle ne 4-kirjaimiset?

mulla puuttuu vainio ruudust 2 nyt toinen on junnun ja irwinin välinen 8 4 5 6 ei oo ilmeisesti irw kplle ku ei mikään sovija toinen vasemmalle pikkasen ala viistoon 7 + 5 oisko apui

tilanne on tää
3 4 5 5 4
7 8 ok ok 3
6 2 5 2 8
10 16 8 5 5
4 5 7 8 13

1017 / 1183 (85.9%)

Vihjeet: 3 / 5

Yhteistyössä