Relaatiot 109

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
RSvierailija
Katsotaans, miten näiden kanssa käy... Ovatko sittenkin itsestäänselvyyksiä? :D

Pankit (1,2)
virt... 12

William Golding (1,3)
Ras.. ja t.. yhdistävä 5

Monopoli (1,5)
T-p... 11 (väliviivalla)

Amani-aasi (1,8)
Fa... 11 7

Fleetwood mac (1,9)
Van.. 11
Keh.. 9 7 (ylhäällä rajasana vasemmalle)

Numerot (1,10)
Lit.. 7

Piil... 5 10 ja 6

ZuZu vierailija

Pankit (1,2)
virt... 12 - lautapelitermi, wikin sisäinen haku

William Golding (1,3)
Ras.. ja t.. yhdistävä 5 - "tukkeutunut rauhanen" tai sitten tuon ensimmäisen alku, riippuen kumpaa tarkoitat

Monopoli (1,5)
T-p... 11 (väliviivalla) - yksi hänen ammateistaan

Amani-aasi (1,8)
Fa... 11 7 - kotimainen muusikko

Fleetwood mac (1,9)
Van.. 11 - kuvaannollinen nimitys, joululaulussa käytetty
Keh.. 9 7 (ylhäällä rajasana vasemmalle) - kotimainen henkilö, joka on tunnetumpi kyllä muusta kuin tuosta, vastasanalla tuolta amanista selviää

Numerot (1,10)
Lit.. 7 - joko sama englanniksi tai yhtye, riippuen kumpaa tarkoitat

Piil... 5 10 ja 6 - kappale, jonka sanotaan sisältävän tuon ja yhtye

RSvierailija
Kiitos taas kaunis. Jatkan heti muutamalla uudella sanalla. :D

Amaniin (1,8) on jäänyt roikkumaan yksittäinen sana mai... ja po... väliin. Eli se 5 sieltä oikeasta reunasta.

Monopolissa (1,5) tuo kysymäni ei auttanutkaan eteenpäin, joten kysyn sitten sitä al... 4 11. Tuosta on jo vinkkejä vanhasta yrityksestä ja johtajasta, mutta en ole onnistunut keksimään mitään.

ZuZu vierailija
Kiitos taas kaunis. Jatkan heti muutamalla uudella sanalla. :D

Amaniin (1,8) on jäänyt roikkumaan yksittäinen sana mai... ja po... väliin. Eli se 5 sieltä oikeasta reunasta. - sen mai yksi nimitys, joka on myös fysiikkaa ja siellä po on yhden tuollaisen nimi

Monopolissa (1,5) tuo kysymäni ei auttanutkaan eteenpäin, joten kysyn sitten sitä al... 4 11. Tuosta on jo vinkkejä vanhasta yrityksestä ja johtajasta, mutta en ole onnistunut keksimään mitään.- oletan, että kysyt keskussanan puolelta eli kyseessä on tuon tuotemerkin alkuperäinen haltija

RSvierailija
Näihin mä tarvitsisin hieman lisävinkkiä. Olen pyöritellyt näitä jo sen verran kauan, että olen tainnut taas sokaistua vaihtoehdoille

Pankit (1,2)
virt... 12 termin aihepiirin olen kyllä löytänyt, mutta en keksi mitään oikean pituista sanaa

Fleetwood mac (1,9)
Van.. 11 tämän kanssa uskon pyöriväni lähellä, mutta ei aukea kuitenkaan...

Numerot (1,10)

Piil... 5 10 ja 6 tässäkään en ole löytänyt mitään sopivaa. Myös J.. 5, joka yhdistyy näihin on hukassa. On vissiin sitten sen yhtyeen jäsen?

???
Pankit (1,2)
virt... 12 termin aihepiirin olen kyllä löytänyt, mutta en keksi mitään oikean pituista sanaa --- alkuun se peli ja loppuun "liikutus"

Fleetwood mac (1,9)
Van.. 11 tämän kanssa uskon pyöriväni lähellä, mutta ei aukea kuitenkaan... --- suoraan vasemmalle menee mikä on vaikka ukki, yksikössä. Ylävasemmalle annan vinkiksi että vanhakin nyt nuortuu kuin lapsi leikkimään

Numerot (1,10)

Piil... 5 10 ja 6 tässäkään en ole löytänyt mitään sopivaa. Myös J.. 5, joka yhdistyy näihin on hukassa. On vissiin sitten sen yhtyeen jäsen? --- Jep, eli kappale, yhtye ja yhtyeen jäsen on kyseessä. Kappaleen nimi on yhdysvaltalaisen länsirannikon osavaltion majoitusliike. :)

X Factor 2.5
Sot..ko.. 5+8 ja siitä 14, sen vastasana on
Ulk..ava.. 8+4 erikoismerkeillä
Ecu.. 5+5 ja siitä 5

Nähtävyydet 2.2
Mang.. Ja mon.. Välissä 10
Usk.. 5+7
Ald.. 5+5

Mata Hari 2.1
Päässna 8 alas
Leg.. 7+4+8 ja 6+5
Cia 5+9
Six..pa.. 14 ja siitä 9+11 tän vastasana on
Eag.. 5+7
Räp.. 4+11
Bas..ba.. Ja syöt.. Välisana

Jos vaikka noista taas sais pari ruutua valmiiksi. Ehdin niin harvoin pelaamaan että tulen armotta jäljessä ja turhauttaa lukea kejtya edes takas vaikka sitä teenkin koko ajan :)
Muoks. Löysin taas jo yhen

Viimeksi muokattu:
???
X Factor 2.5
Sot..ko.. 5+8 ja siitä 14, sen vastasana on --- 5+8 on ryhmä ja 14 yksi sen jäsen
Ulk..ava.. 8+4 erikoismerkeillä --- kohta josta se ulk ava alkaa
Ecu.. 5+5 ja siitä 5 --- vai pitikö olla ecu 5 ja siitä 5+5? ecu 5 on intiaaniheimo, siitä pitäisi aueta se 5+5 myös

Nähtävyydet 2.2
Mang.. Ja mon.. Välissä 10 --- ryhmä
Usk.. 5+7 --- muodostaa toivon ja rakkauden kanssa
Ald.. 5+5 --- kurkkaa ald edeltävän sanan wikiin

Mata Hari 2.1
Päässna 8 alas --- juoma, mata hari on tuotemerkki
Leg.. 7+4+8 ja 6+5 --- näyttelijä ja hahmo ko. sarjasta
Cia 5+9 --- fiktiivinen hlö, tarttis vastasanan
Six..pa.. 14 ja siitä 9+11 tän vastasana on --- 14 on yleistermi mitä ne laulut on jotka on aluksi tehty toisella kielellä ja 9+11 on laulu jossa on se vastasana vähän toisin ilmaistuna jälkimmäisenä osana
Eag.. 5+7 --- urheilija jonka lempinimi tuo on
Räp.. 4+11 --- disneyn hahmo, räp sukunimessä
Bas..ba.. Ja syöt.. Välisana --- marvelia, marvelia :)

Jos vaikka noista taas sais pari ruutua valmiiksi. Ehdin niin harvoin pelaamaan että tulen armotta jäljessä ja turhauttaa lukea kejtya edes takas vaikka sitä teenkin koko ajan :)
Muoks. Löysin taas jo yhen

ZuZu vierailija
X Factor 2.5
Sot..ko.. 5+8 - ryhmä ja siitä 14, sen vastasana on - Marvelin hahmo, jonka nimen merkitys vaikuttaa siihen vastasanaan
Ulk..ava.. 8+4 erikoismerkeillä - oma nimitys sille, mistä tuon katsotaan alkavan
Ecu.. 5+5 ja siitä 5 - onko nuo oikein päin? ecu 5 on kaupunki ja siitä jatko 5+5 on viestintää ja ecu.. 6+7 - murhamies

Nähtävyydet 2.2
Mang.. Ja mon.. Välissä 10 - marvel-ryhmä
Usk.. 5+7 - trion nimi, mihin se kuuluu (jäikö wiki sivu sielläkin avaamatta, kun ei siellä kuitenkaan mitään ole?)
Ald.. 5+5 - lue sen ylöspäinlähtevän wikistä, mikä se siinä on

Mata Hari 2.1
Päässna 8 alas - pääsana on myös prosenttipitoinen tuotemerkki
Leg.. 7+4+8 - näyttelijä ja 6+5 - hänen hahmonsa
Cia 5+9 - kuvitteellinen hahmo, joka on ollut tuolla
Six..pa.. 14 - "tulkattu biisi" ja siitä 9+11 tän vastasana on - kappale, minkä nimessä vastasana on toisessa muodossa
Eag.. 5+7 - mäkihyppääjä
Räp.. 4+11 - ankkakronikan spin-offin hahmo
Bas..ba.. Ja syöt.. Välisana - Marvel pahiksen nimi

RSvierailija
Mäkin luen täällä ketjua alusta. :D Näihin en ole vielä vinkkiä nähnyt:

He-man (2,1)
mag.. 14
dre... will... yhdistävä 8, myös ylläoleva pitkä on. Omasta mielestäni ilmeisimmät eivät mene, hermot sen sijaan alkavat mennä. ;)

Flora (2,2)
Tässä yritän edelleen päästä pitkään sanontaan vastasanojen kautta, mutta matka tyssäsi.
BT... 10

Jumalainen näytelmä (2,3)
pääsanasta 4 5
Dan.. A.. 7

Mata Hari
Nei.. Ap.. Ea... yhdistävä 9, tähänkään ei ilmeisin kelvannut, muuta en osaa ajatella :D

Mar.. 15 (vasen reuna)

Aika paljon mulla näyttäisi nyt olevan yksittäisiä sanoja hukassa. Koetan vielä saada niitä itsekseni, mutta enköhän mä täällä taas pian ole vinkkejä kinuamassa.

???
Mäkin luen täällä ketjua alusta. :D Näihin en ole vielä vinkkiä nähnyt:

He-man (2,1)
mag.. 14 --- joko lehti tai kappaleen nimi
dre... will... yhdistävä 8, myös ylläoleva pitkä on. Omasta mielestäni ilmeisimmät eivät mene, hermot sen sijaan alkavat mennä. ;) --- mä en oikein oo varma miten se ylläoleva liittyy tähän paitsi sen dre kautta, mutta tää on ihan suomiwikissä wil filmografiassa

Flora (2,2)
Tässä yritän edelleen päästä pitkään sanontaan vastasanojen kautta, mutta matka tyssäsi.
BT... 10 --- minkä maalainen?

Jumalainen näytelmä (2,3)
pääsanasta 4 5 --- kääntäjä
Dan.. A.. 7 --- kaupunki

Mata Hari
Nei.. Ap.. Ea... yhdistävä 9, tähänkään ei ilmeisin kelvannut, muuta en osaa ajatella :D --- nei oli eka ihminen joka suoritti tällaisen

Mar.. 15 (vasen reuna) --- se reissasi tuntemattomiin paikkoihin, wikissä on ihan alussa synonyymi tälle haetulle sanalle

Aika paljon mulla näyttäisi nyt olevan yksittäisiä sanoja hukassa. Koetan vielä saada niitä itsekseni, mutta enköhän mä täällä taas pian ole vinkkejä kinuamassa.

kiitoksia molemmille :)
minusta tuntuu että menee jo itsellä ohi paljon vinkkejä kun itsellä ei auki vielä niitä mitä vinkataan ja sitten kun lukee uudelleen ajattelee vaan että luin tämän jo eikä sopinut sekä pelaan kännyllä niin siinä ainakin samoja sanoja ei saa menemään mitkä sitten koneella huolii, joten anteeksi kun tulee kysyttyä samoja.

Vielä jäi Mata Harissa uupumaan se jää..mu.. 9+11, en kai osaa nyt taas ajatella oikein..
sekä macg.. 5+4
gua.. of the.. 7+7, kaikki muut siitä on, koko marvel tökkii jo..
mar.. 12

sitten kolmosriviä
Flora
rönt..sä.. 17, tästä varmaan aukeisi koko tuo oikea alanurkka mikä jumittanut pitkään..
las..li.. 10 ja 6 alas, täällä on vastasana nimi mutta en vain tahdo löytää..

Megadeth
mask.. 9 ja 11
ano.. 4+5

The Clash
keks.. 5+10, ainoa "puuttuva sana" tässä ruudussa, varmaan aukeaa viereisestä ruudusta..

Ryhmä X
x 8
se hemmetin ark..vii.. pitkä alaspäin, varmaan taas hyppinyt yli kun en muka löydä..

Nuijasota
13 ylävasen
gus 10

Nelosrivillä
Google (yksi murheenkryyni tää ruutu..)
huv..pui.. 12 alas
ver..hyö.. 12 ylös
fac..bo.. 3+6+7, tästä vastasana on
sekä tuosta ylemmästä 4+10
goo.. chr.. 12

Valuva kuolema
dc co.. 8
ang.. 7+5 (olen tainnut saada jo vinkkiä mutta kun ei..)
isk.. 6+2+7
tu.. 8
kev.. spa.. 3+6 ja 8+7
maja.. 14
ste.. mcq.. 7

Brittiläiset tv
pääsanasta 4+9
har.. pot.. 6+6

Maksa
joht.. 10 yhdistyy alas sinne amin..
mak..laa.. 11 rajalla
nes.. 5+16
fol..hat.. 15, tämän aiempaa vinkkiä en tajunnu
hed.. 8+6 ja siitä 13 yhdistyy sam.. luulen olevani oikeilla jäljillä mutta en löydä sopivaa sanaa?
que.. 5+4, ja siitä 6 vastasana on

Keksit
raa.. ja ruo.. välissä 11
mau.. 10 alas
marm.. 4+9
par.. 6+5

Tom of finland
eur.. ja osm.. val.. välissä 8+6+4
aik..hy.. 5+6 ja siitä 3+2+4+5 tän vastasana on elo.. mutta siitä 5+4

Wilhelm tell
se amer.. jal.. 4 lempinimi oli aiempi vinkki, en löydä.. ainoa puuttuva tässä ruudussa..

nyt tuli pitkä lista.. anteeksi, ja taidan ottaa yön yli tauon :D

???
minusta tuntuu että menee jo itsellä ohi paljon vinkkejä kun itsellä ei auki vielä niitä mitä vinkataan ja sitten kun lukee uudelleen ajattelee vaan että luin tämän jo eikä sopinut sekä pelaan kännyllä niin siinä ainakin samoja sanoja ei saa menemään mitkä sitten koneella huolii, joten anteeksi kun tulee kysyttyä samoja.

Vielä jäi Mata Harissa uupumaan se jää..mu.. 9+11, en kai osaa nyt taas ajatella oikein.. --- beatles
sekä macg.. 5+4 --- mac uudessa versiossa
gua.. of the.. 7+7, kaikki muut siitä on, koko marvel tökkii jo.. --- no tää on sen alemman ruudun R.R:n suomenkielinen nimi, jota hakemalla tosin ei tule googlellakaan yhtään osumaa... ratkaise toi alempi eka että saat sinne 7-kirjaimisen sanan ja yhdistä se R.R:n ekan osan suomennoksen kanssa.
mar.. 12 --- avaa mar-luokasta linkkejä, yhdessä sanotaan toinen nimi

sitten kolmosriviä
Flora
rönt..sä.. 17, tästä varmaan aukeisi koko tuo oikea alanurkka mikä jumittanut pitkään.. --- sen rön-sanan loppuosa alkuun ja loppuun "keino"
las..li.. 10 ja 6 alas, täällä on vastasana nimi mutta en vain tahdo löytää.. --- mitä se vastasana esitti siinä C.A-elokuvassa

Megadeth
mask.. 9 ja 11 --- 9 on brittiläinen norsu, 11 on olympiamas
ano.. 4+5 --- ano on myös ohjelma

The Clash
keks.. 5+10, ainoa "puuttuva sana" tässä ruudussa, varmaan aukeaa viereisestä ruudusta.. --- disneyn hahmo

Ryhmä X
x 8 --- tuliskohan roomasta mieleen ;)
se hemmetin ark..vii.. pitkä alaspäin, varmaan taas hyppinyt yli kun en muka löydä.. --- ark on yhtyeen nimi

Nuijasota
13 ylävasen --- täysin mahdoton ilman vastasanaa
gus 10 --- katso sen edeltävän sanan wiki

Nelosrivillä
huv..pui.. 12 alas --- laite, lintsillä on tunnettu
ver..hyö.. 12 ylös --- no tää on yhdenlainen sellainen, nimi on "astia täynnä makeaa juttua"
fac..bo.. 3+6+7, tästä vastasana on --- leffa
sekä tuosta ylemmästä 4+10 --- rooli
goo.. chr.. 12 --- klikkaa linkkiä heti alussa wikissä

Valuva kuolema
dc co.. 8 --- eräs sarjis
ang.. 7+5 (olen tainnut saada jo vinkkiä mutta kun ei..) --- näyttelijä, esim. kingpin
isk.. 6+2+7 --- isk on myös yhye
tu.. 8 --- käräjät
kev.. spa.. 3+6 ja 8+7 --- rooli ja elokuva
maja.. 14 --- setä tai täti siellä
ste.. mcq.. 7 --- elokuva

Brittiläiset tv
pääsanasta 4+9 --- rikossarja, luokasta löytyy
har.. pot.. 6+6 --- hahmo

Maksa
joht.. 10 yhdistyy alas sinne amin.. --- suoraan siitä amista
mak..laa.. 11 rajalla --- viittaa lämmitysmetodiin
nes.. 5+16 --- wikin laatikosta
fol..hat.. 15, tämän aiempaa vinkkiä en tajunnu --- paranoia
hed.. 8+6 ja siitä 13 yhdistyy sam.. luulen olevani oikeilla jäljillä mutta en löydä sopivaa sanaa? --- nää tulee ihan suoraan wikin haulla kun laittaa vain hed, eli nimi ja ala :)
que.. 5+4, ja siitä 6 vastasana on --- laulaja

Keksit
raa.. ja ruo.. välissä 11 --- nimitys tietylle einesruualle, alkuun raa ja loppuun "kolmiulotteinen neliö"
mau.. 10 alas --- niiden sekoitus
marm.. 4+9 --- kappaleen nimi
par.. 6+5 --- punainen mylly

Tom of finland
eur.. ja osm.. val.. välissä 8+6+4 --- etsi os-wikistä eu:lla, nimitys :)
aik..hy.. 5+6 ja siitä --- näyttelijä, tästä saat ne muutkin
3+2+4+5 tän vastasana on elo.. mutta siitä 5+4

Wilhelm tell
se amer.. jal.. 4 lempinimi oli aiempi vinkki, en löydä.. ainoa puuttuva tässä ruudussa.. --- amer puhekielessä usein (on myös purkkamerkki), jal puhekielessä usein (on väännös englannista). ota kummastakin sanasta eka tavu

RSvierailija
Mulla on tuossa maksa-ruudussa (4,4) kummallinen valkoinen raita yläosassa. Noista uusista vinkeistäkään ei mulle ollut oikein hyötyä.
Auttaisko nämä?

Can.. 15 (väliviiva)
Johtaja 11 (myös se 10 on pimeänä, mutta vastasanoja ei mulla vielä ole...)

ZuZu vierailija

Vielä jäi Mata Harissa uupumaan se jää..mu.. 9+11, en kai osaa nyt taas ajatella oikein.. - spede ja simo
sekä macg.. 5+4 - uusi esittäjä
gua.. of the.. 7+7, kaikki muut siitä on, koko marvel tökkii jo.. - alapuolisessa ruudussa oleva vastasana suomeksi
mar.. 12 - yksi mar (loppuu siihen), joka tunnetaan paremmin toisella nimellä

sitten kolmosriviä
Flora
rönt..sä.. 17, tästä varmaan aukeisi koko tuo oikea alanurkka mikä jumittanut pitkään.. - taitaa tuo loppu olla väärin, en ainakaan huomaa sellaista. Rön-alkuisen on yhdyssana, mikä alkaa sillä lopulla
las..li.. 10 - peto li ja 6 alas, täällä on vastasana nimi mutta en vain tahdo löytää.. - rooli, katso enkkuwikistä tai imdb:sta

Megadeth
mask.. 9 - brittinorsu ja 11 - venäläinen
ano.. 4+5 - juontaja

The Clash
keks.. 5+10, ainoa "puuttuva sana" tässä ruudussa, varmaan aukeaa viereisestä ruudusta.. - ankkalinnasta

Ryhmä X
x 8 - muuta se meikäläiseen muotoon :geek:
se hemmetin ark..vii.. pitkä alaspäin, varmaan taas hyppinyt yli kun en muka löydä.. - heidän kappaleensa

Nuijasota
13 ylävasen - aukeaa vastasanalla, mitä siellä on 13
gus 10 - rotu

Nelosrivillä
huv..pui.. 12 alas - laite
ver..hyö.. 12 ylös - "houkutin" termi
fac..bo.. 3+6+7, tästä vastasana on - elokuva
sekä tuosta ylemmästä 4+10 - tekijä
goo.. chr.. 12 - mikä se on (virallinsempi kuin se puhekielessä käytetty)

Valuva kuolema
dc co.. 8 - sarjakuvaromaani/elokuva
ang.. 7+5 (olen tainnut saada jo vinkkiä mutta kun ei..) - näyttelijä, jolla on tuo sukunimi
isk.. 6+2+7 - levy
tu.. 8 - käräjäpaikka
kev.. spa.. 3+6 - rooli ja 8+7 - elokuva
maja.. 14 - kuka siellä on töissä
ste.. mcq.. 7 - elokuva

Brittiläiset tv
pääsanasta 4+9 - rikossarja
har.. pot.. 6+6 - henkilö

Maksa
joht.. 10 yhdistyy alas sinne amin.. - veli, marvelia jälleen
mak..laa.. 11 rajalla - lämmitystapaan liittyvä luokittelu tuosta
nes.. 5+16 - henkilöstöä
fol..hat.. 15, tämän aiempaa vinkkiä en tajunnu - avaa wikin linkkejä, niin saat sanan oikeassa muodossa
hed.. 8+6 - henkilö ja siitä 13 yhdistyy sam.. luulen olevani oikeilla jäljillä mutta en löydä sopivaa sanaa? - ja hänen ammattinsa
que.. 5+4 - laulaja , ja siitä 6 vastasana on - heimo

Keksit
raa.. ja ruo.. välissä 11 - raa+heksaedri
mau.. 10 alas - useasta muodostuva
marm.. 4+9 - kappale
par.. 6+5 - nähtävyys

Tom of finland
eur.. ja osm.. val.. välissä 8+6+4 - metafora
aik..hy.. 5+6 - näyttelijäk, sen avulla pitäisi nuo seuraavatkin avautua ja siitä 3+2+4+5 tän vastasana on elo.. mutta siitä 5+4

Wilhelm tell
se amer.. jal.. 4 lempinimi oli aiempi vinkki, en löydä.. ainoa puuttuva tässä ruudussa.. kaksi ensimmäistä kirjainta tulee pohjoisvaltiolaisten nimen alusta ja toiset kaksi jal lempinimestä

ZuZu vierailija
Mulla on tuossa maksa-ruudussa (4,4) kummallinen valkoinen raita yläosassa. Noista uusista vinkeistäkään ei mulle ollut oikein hyötyä.
Auttaisko nämä?

Can.. 15 (väliviiva) - katso wikin luokitus
Johtaja 11 - joka on ottanut kaiken vallan itselleen (myös se 10 on pimeänä, mutta vastasanoja ei mulla vielä ole...) - Marvelia, tuon veli

RSvierailija
Jerry Cotton (1,6) on mulla huonoimmassa jamassa, joten siihen nyt hinkuan vinkkiä.

Ro.. 4 3 4 (pilkullinen) ja 4 3 voisivat viedä eteenpäin. En oikein tiedä, mistä noita edes aloittaisi hakemaan, aihepiiri on sen verran laaja.

ala.. 5

Lisäksi yksittäinen 5 Tom.. ja maa.. välissä ei onnistu

Viereisen Monopoli-ruudun Al.. 4 11 tarttisi hieman rautalankaa siihen, mistä tieto löytyy. Toimitusjohtajasta ja tuotemerkin alkuperäisestä haltijasta on jo vinkkiä saatukin. :)

ZuZu vierailija
Jerry Cotton (1,6) on mulla huonoimmassa jamassa, joten siihen nyt hinkuan vinkkiä.

Ro.. 4 3 4 (pilkullinen) - tuolla alkava kappale ja 4 3 voisivat viedä eteenpäin. - paidaton laulaja En oikein tiedä, mistä noita edes aloittaisi hakemaan, aihepiiri on sen verran laaja.

ala.. 5 - sama englanniksi

Lisäksi yksittäinen 5 Tom.. ja maa.. välissä ei onnistu - 5? Minulla on siinä 6 pituinen Tom teos

Viereisen Monopoli-ruudun Al.. 4 11 tarttisi hieman rautalankaa siihen, mistä tieto löytyy. Toimitusjohtajasta ja tuotemerkin alkuperäisestä haltijasta on jo vinkkiä saatukin. :) - googleta oli ensin

Vielä jäi kolmosriviltä puuttumaan yksi sana, The Clash vel.. ja seik.. d.. välissä lainausmerkeillä, en sitten keksi millään :D

Nelosrivi myös muutamaa sanaa vaille valmis
Valuva kuolema
for.. mus.. 8
oik.. ja koh.. 6+6 ja 6

Maksa
vain..ha.. 4+7 ja siitä 16 se nimi on vastasanana
vasen ylänurkka takkuaa vieläkin, que.. 5+3 ja siitä molemmat jatkot yhdistyy sinne can..

Keksit
jumituin mau..se.. 11
raa..kuu.. 7+8

Viitosriviä
Axl Smith (tässä ruudussa en ole päässyt oikeen mihinkään..)
pääsanasta 5 ja siitä 13 joka yhdistyy rai..
sekä 10 vasemmalle ja siitä jatko moniosainen joka yhdistyy pam..
i 7+12 ja 10
ter..tyt.. 11
sam.. liu.. ja how.. smi.. 19

Home
ho..ta.. 5+6
dix.. chi.. 14
mus..fes.. 11 ja 17
jo..suu 8+6 ja 15 ja 26
aur.. 14
roo..pe.. 6+5 ja siitä 11+9+3, tän vastasana on
sina.. 13 ja siitä 10 yhdistyy hou.. of par..

Orson Welles
ros..bu.. 6.. menee hermo tämän kanssa...!
jääkie.. 18 miten en tätäkään muka keksi..

Aloitetaan kuutosriviä..
Grimmin Sadut
hen..pat.. 3+5 ja siitä 5+6 vastasana nimi on
simp.. 3+8 ja 9
balt.. 9+3+7+4

Leijonakuningas
ter..mi.. 11+5
sup..ma.. 3+6
and.. kauf.. 11

Jari Sillanpää
kosk.. ja kos.. välissä 6+8 en ymmärtänyt aiempaa vinkkiä minkä luin.. rautalankaa kiitos :)
jur.. 4+2+4

Josko noilla taas jotakin
jaa heti taas eteni pari sanaa

Viimeksi muokattu:
RSvierailija
Tässä muutama vinkki multakin, epäilen kyllä, että joku muukin näitä nyt listaa. :D En ehdi kaikkia vinkata, mutta jatkan myöhemmin, jos tarvitsee.

Vielä jäi kolmosriviltä puuttumaan yksi sana, The Clash vel.. ja seik.. d.. välissä lainausmerkeillä, en sitten keksi millään :D -> löysin ihan googlaamalla vastasanat ja lisäämällä lainausmerkit. On ilmeisesti pätkä tunnarista

Nelosrivi myös muutamaa sanaa vaille valmis
Valuva kuolema
for.. mus.. 8 wikin ekasta kappaleesta löytyy englannin kielinen termi, linkin takana sama suomeksi
oik.. ja koh.. 6+6 ja 6 , eka on kyllä vaikea keksiä tästä suunnasta, liittyy erään ison yhtiön maksamiin rahoihin. Toka on yhtye

Maksa
vain..ha.. 4+7 ja siitä 16 se nimi on vastasanana
vasen ylänurkka takkuaa vieläkin, que.. 5+3 ja siitä molemmat jatkot yhdistyy sinne can..

Keksit
jumituin mau..se.. 11, tuttu mau.. se.. lisää loppuun tuo mau...
raa..kuu.. 7+8 löytyy googlaamalla ekojen tulosten joukossa, tietty sapuska

Viitosriviä
Axl Smith (tässä ruudussa en ole päässyt oikeen mihinkään..)
pääsanasta 5 ja siitä 13 joka yhdistyy rai.. ja 11 alaspäin
sekä 10 vasemmalle ja siitä jatko moniosainen joka yhdistyy pam..
-> 5 on se salaperäinen kaveri, 13 se, mistä kaveria syytettiin, 11 on rikosnimike
i 7+12 ja 10, 10 on yhtye ja 7 + 12 tuon yhtyeen kappale
ter..tyt.. 11 porukka johon kuuluu
sam.. liu.. ja how.. smi.. 19, mikä h.s. on, sana muistuttaa sitä, mitä tuo toinen on. Mutta virhe siis tässä
kak.. 6+8 vasen reuna katso wikin täsmennyssivu
glob.. 17 alalaidassa luokkasivulta löytyy

Home
ho..ta.. 5+6
dix.. chi.. 14
mus..fes.. 11 ja 17
jo..suu 8+6 ja 15 ja 26
aur.. 14
roo..pe.. 6+5 ja siitä 11+9+3, tän vastasana on
sina.. 13 ja siitä 10 yhdistyy hou.. of par..

Orson Welles
ros..bu.. 6.. menee hermo tämän kanssa...!
jääkie.. 18 miten en tätäkään muka keksi..

Aloitetaan kuutosriviä..
Grimmin Sadut
hen..pat.. 3+5 ja siitä 5+6 vastasana nimi on
simp.. 3+8 ja 9
balt.. 9+3+7+4

Leijonakuningas
ter..mi.. 11+5
sup..ma.. 3+6
and.. kauf.. 11

Jari Sillanpää
kosk.. ja kos.. välissä 6+8 en ymmärtänyt aiempaa vinkkiä minkä luin.. rautalankaa kiitos :)
jur.. 4+2+4

???
Home
ho..ta.. 5+6 --- suomalainen tv:stä tuttu, en kyllä tiedä miten liitty ho ta
dix.. chi.. 14 --- genre
mus..fes.. 11 ja 17 --- 11 on puhallinsoitinjuttu Itä-Suomessa, 17 on synonyymi
jo..suu 8+6 ja 15 ja 26 --- 8+6 on urheilujoukkue, 15 on maakunta, 26 on oppilaitos
aur.. 14 --- huuhaahommia taas
roo..pe.. 6+5 ja siitä 11+9+3, tän vastasana on --- 6+5 on suomalainen wikissä, 11+9+3 on mitä sekä tuo 6+5 että se vastasana tarkoittaa suomennettuna
sina.. 13 ja siitä 10 yhdistyy hou.. of par.. --- 13 on ihan mikä se sina on, wikissä heti alussa, ei oo sininen sana. 10 löytyy siitä

Orson Welles
ros..bu.. 6.. menee hermo tämän kanssa...! --- mikä se robu oli
jääkie.. 18 miten en tätäkään muka keksi.. --- jääkie-peli, jossa liikutellaan ukkeleita sellasilla kepeillä

Aloitetaan kuutosriviä..
Grimmin Sadut
hen..pat.. 3+5 ja siitä 5+6 vastasana nimi on --- 5+6 on näyttelijä ja 3+5 sen rooli
simp.. 3+8 ja 9 --- hahmo ja genre
balt.. 9+3+7+4 --- kappaleen nimi

Leijonakuningas
ter..mi.. 11+5 --- näyttelijä
sup..ma.. 3+6 --- bändi
and.. kauf.. 11 --- sairaus

Jari Sillanpää
kosk.. ja kos.. välissä 6+8 en ymmärtänyt aiempaa vinkkiä minkä luin.. rautalankaa kiitos :) --- korkeaprosenttinen alkoholi puhekielessä
jur.. 4+2+4 --- liittyy siihen saareen

• Tykkää
Reactions: umayya_1
RSvierailija
Olin näköjään hypännyt Maksan ylitse. :D

Maksa
vain..ha.. 4+7 ja siitä 16 se nimi on vastasanana - tarkoittaa vissiin 4+17? Se menee kanssa huuhaa-juttuihin ja salaliittoihin. Jatko on samaa sarjaa, eräs porukka.

- musiikkikappale, seuraava on yhtye, jonka tuotannosta myös can.. löytyy

• Tykkää
Reactions: umayya_1
Maksa
olen nyt kahlannut kaikki Que.. levyt läpi enkä löydä kappaletta joka sopisi 5+3, tai yhden löysin mutta peli ei huoli, olenko nyt ihan hakoteillä?
tai sitten jos saa tuohon can..ma.. 12 tai 5+1+3+3+7 rautalankaa niin jos sieltä kautta löytyisi.. enkkuwikin katsonut mutta en muka löydä sopivaa..
Saisi tuonkin ruudun valmiiksi.

viitosrivillä vielä nämä kaksi ruutua jotka ovat suuria kompastuskiviä näköjään mulle..
Axl Smith
ato.. ja ter.tyt.. välissä 8+11
vid.. 6+2+8
pam.. 6+2+5+3 siitä 10 yhdistyy pääsanaan
tokm.. 17
pet.. fra.. 6 ja 7
ilma..muu.. 15+9 ja 9 ja siitä 4 yhdistyy bru.. le..
bru.. le.. 6+11
poh..ma.. 5+5

Home
sel..näk.. ja par..psy.. 9
lie.. kaikki muut paitsi po..-ka.. se musajuttu taitaa olla se mitä olen kokeillut jo monta kertaa mutta peli ei huoli..
sitä dix.. ch.. myös metsästän myös jos on pelin huolimisesta kiinni, olevinaan senkin keksin..

Kuutosrivillä
Grimmin sadut
ani.. ja top..tak.. ja... välissä 11 väliviivalla
hau..sil.. 4+6
hen.. py.. 6
vel.. 12

Noitavainot
emp.. st.. bui.. 4+4
saat.. 8+5
sal.. 7+6
noi..sap.. 13 ja siitä 14+7, tän vastasana on
sle.. sle.. 6+8 ja 5+5+7
jur.. 12

Amazon
saa.. 10 ja siitä 16 yhdistyy ver..kau..
oul.. 10 ja siitä 5+2+10 yhdistyy tap.. rau..

en viitsi edes vielä listata kaikkia puutteita :D koitan taas etsiä itse

vierailija
Maksa
olen nyt kahlannut kaikki Que.. levyt läpi enkä löydä kappaletta joka sopisi 5+3, tai yhden löysin mutta peli ei huoli, olenko nyt ihan hakoteillä? Se ei ole Que.. Levy vaan levy jonka eka sana ln tuo Que
tai sitten jos saa tuohon can..ma.. 12 tai 5+1+3+3+7 rautalankaa niin jos sieltä kautta löytyisi.. enkkuwikin katsonut mutta en muka löydä sopivaa.. Tuo löytyy parhaiten tuon edellisen avulla sitten
Saisi tuonkin ruudun valmiiksi.

viitosrivillä vielä nämä kaksi ruutua jotka ovat suuria kompastuskiviä näköjään mulle..
Axl Smith
ato.. ja ter.tyt.. välissä 8+11 ryhmä johon kuuluvat
vid.. 6+2+8 suomalaisen bändin kappale
pam.. 6+2+5+3 siitä 10 yhdistyy pääsanaan eka on pariskunta ja toinen on sellainen hiukan ehkä nolo juttu joka niiden kesken on levinnyt muualle
tokm.. 17 oli kyllä mulle ihan uusi sana, mutta se ei siis ole kalliilla myytävien tuotteiden kauppa
pet.. fra.. 6 ja 7 roolinimi ja elokuva
ilma..muu.. 15+9 ja 9 ja siitä 4 yhdistyy bru.. le.. Eka on se kun kun ne maapallolla olevat häviää lämmön takia, tuo 4 on tyypin yksi roolinimi ja se 9 sitten sillä alkava sana
bru.. le.. 6+11 sarja jossa näytteli, nimi suomeksi
poh..ma.. 5+5 kirjailija jonka teos

Home
sel..näk.. ja par..psy.. 9 sellainen aineeton tyyppi joka kertoo minne pitäisi mennä
lie.. kaikki muut paitsi po..-ka.. se musajuttu taitaa olla se mitä olen kokeillut jo monta kertaa mutta peli ei huoli.. Yksi sellainen on mullakin nyt kotona jalassa, sitten firma jossa niitä tehdään, sitten on tuolla alkava kappale ja monikollinen festari
sitä dix.. ch.. myös metsästän myös jos on pelin huolimisesta kiinni, olevinaan senkin keksin.. Musiikkityyli, alku suomalaisittain kirjoitettu

Kuutosrivillä
Grimmin sadut
ani.. ja top..tak.. ja... välissä 11 väliviivalla anim hahmo
hau..sil.. 4+6 olikohan sen vaimon nimi
hen.. py.. 6 vihollinen, myös robotin nimi
vel.. 12 tämäkin on Marvelin ryhmä

Noitavainot
emp.. st.. bui.. 4+4 putosi elokuvassa sieltä
saat.. 8+5 kappaleen nimi taisi olla, myös tietynlainen kutsumanimi ikävälle ihmiselle
sal.. 7+6 siellä tapahtuva yv-sarja
noi..sap.. 13 ja siitä 14+7, tän vastasana on eka on se paikka jonne noi... kokoontuvat, toinen on sitten majoituspaikka
sle.. sle.. 6+8 ja 5+5+7 albumi ja kappalw
jur.. 12 maantiedettä

Amazon
saa.. 10 ja siitä 16 yhdistyy ver..kau.. Eka on paikka Hesassa, toinen on nettiosoite eli muista piste ja pääte
oul.. 10 ja siitä 5+2+10 yhdistyy tap.. rau.. Eka on leipomotuotw ja siitä saa toisen helposti

en viitsi edes vielä listata kaikkia puutteita :D koitan taas etsiä itse

Yhteistyössä